Gå til innhold

Dekktrykksensor på bil med ABS måling?


Ø.Johnsen
 Share

Anbefalte innlegg

Spørsmålet viser hvor lite kyndig jeg er men det er må her man kan få svar: har kjøpt en 2013 525 xdrive som har overvåkning ift trykkfall i dekk. Antar det har lite eller ingenting for seg å montere TPMS (?), altså sensorer i ventilene i ny hjulpakke jeg planlegger å kjøpe. Det ligger ikke latent og klart i bilen for å registrere trykk eller?

Ellers veldig fornøyd med min første BMW 👍

 

(Et lite sidespørsmål: vil bytte olje og filter, tenker Mobil1 ESP 0W-40  er dette godt som gull?)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du en 2013 mod er dekktrykksensorer montert originalt. Det er vel blitt krav til at om du kjører punkteringsfrie dekk så må du ha dekktrykksensor (TPMS). Tror du vil få feilmelding i I-drive om du ikke har det.

Olje skal tilfredsstille krav til BMW LL04

Endret av Maxmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maxmek skrev:

har du en 2013 mod er dekktrykksensorer montert originalt. Det er vel blitt krav til at om du kjører punkteringsfrie dekk så må du ha dekktrykksensor (TPMS). Tror du vil få feilmelding i I-drive om du ikke har det.

Olje skal tilfredsstille krav til BMW LL04

Nei, 2013 modellene har ikke TPMS standard. Dette ble først påbudt fra 1. Nov. 2014. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anathema skrev:

Jeg har 2013 F11 fra Juli 2012. Runflat dekk og runflat indikator var standard, trykksensor var ekstrautstyr (2VB). Men det kan jo ha skjedd forandringer i løpet av året.

Tror nok det er samme på min. Men dette betyr at det ikke ligger klart opplegg for dette i bilen uten 2VB regner jeg med? Er jo ca 3000,- spart når nye hjul skal kjøpes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...