Gå til innhold

Bmw e61 med feil på luftfjæring.


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har fått feil på luftfjæringen og bilen ligger nå flatt bak. Har kjøpt splitter ny kompressor,og nytt rele. EHC ble skiftet for 2 år siden så tviler på det er den.. 

Har fått en feilkode: 

 

 

Sier bare klikk når jeg prøver bruke hand control på INPA.

DSC_0369.JPG

 

Noen gode tips??

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det vere Solenoid enheten? Noen mulighet og sjekke det? Eller den svarte boksen etter luftkompressor? 

Har sjekket sikringen bak, gul 40 amper. Denne såg hel og fin ut. Er der flere sikringer?

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte litt på dette. 

Du får begynne med feilsøking nærmest kompressor og jobber deg utover i periferien. Start med kompressor og direkte strøm på den. Fortsett med neste del i systemet og feilsøk manuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut der var to sikringer. Pinlig og ikke ha fått sjekket grundig nok opp i det før men.. Da klarte jeg vertfall heise bilen med INPA hand control. 

Men fortsatt samme feilkoden. Og nå går ikke bilen og slippe ned(!) 

Er der en egen exhaust valve? Kan dette vere ventilen som fordeler luften til di forskjellige belgene?

Edit:

Fant denne etter litt googling. https://www.arnotteurope.com/p-4447-solenoid-valve-block-bmw-5-series-e61.aspx

Denne fåes ikke kjøpt hos GS og klarer ikke og finne den i noe delekatalog.. Snodig?

Men kan ikke forstå annet enn at det må vere denne som er gåen?

Edit igjen:

Ser at når man kjøper ny kompressor med oppheng osv. så skal denne enheten følge med.

BMW-E61-Luftversorgungsanlage-Luftfederu

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da kan jeg oppdatere her.. Fikk taki en ny løs ventilstyring. Men dette hjalp null.. Jeg får fortsatt opp exhaust valve på feilkode. Nå er rele, kompressor og den styreenheten skiftet. Da gjenstår kun EHC modulen,men denne ble skiftet til ny original for 2 år siden og ser helt strøken ut. 

Så egentlig er vel da alt skiftet? Noen tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...