Gå til innhold

Kjøp av E92


Rolland
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har planer om og kjøpe meg E92 før sommeren. Henholdsvis 325i og har en del spørsmål.

Hva er typiske feil generelt med E92 både preface og facelift? 


Hvilken motor blir regnet som best? N52 eller N53?

Da tenker jeg generelt sett ( driftsikkerhet, forbruk etcetc.)

 

Er det forskjell på lyden fra disse? Har hørt N52 ettertenner endel

 

Ellers noe dere har hatt problemer med eller er svært fornøyd med?
 

Er egentlig på jakt etter en med manuell kasse. Men dette virker som det er ekstremt sjeldent, vertfall til min makspris på 250k. Send meg en mld hvis du vurderer og selge før sommeren! :-)  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte E92 325i 2007modell preface med manuell kasse og N52 motor.Jeg er kjempe fornøyd,anger ikke et sekund:)

God og sportslig bil med tøft utseende,veldig gode kjøreegenskaper og passelig med krefter:)Ligger som en klegg i svingene og sparker godt ifra seg på høyere turtall:)E92 vekker også mye oppmerksomhet da det ikke er alt for mange som har det.

Det eneste som jeg har hatt problemer med er dørpakningene som ikke holdt tett for luft i hastigheter over 100km/t,det ula fælt,så jeg kjøpte nye pakningerhos GS og byttet dem selv.Det ble en helt annen verden,de gamle listene var tørre og utslitt.

Når det gjelder N52 sammenlignet med N53,så er jo N53 en nyere og større motor,sånn sett er den nok bedre enn N52. Men det er jo to motorer med mye til felles,så driftsikkerheten er nok ganske lik.Forbruket og ytelsen er også lik,jeg ligger på 0.9 med blandet kjøring,men nå er jo ikke jeg noen ekspert på å kjøre økonomisk,hehe.Har aldri hatt noen problemer med ettertenning på min.Ellers er det lurt å sjekke at oljen har blitt skiftet jevnlig,siden disse motorene er litt kresne på olje.

Ja,E92 325i med manuell kasse er ikke så lett å finne,som oftest er det 320d eller 325d med automat.

Men det dukker opp en i ny og ne på finn ser jeg,jeg brukte litt tid på å finne en selv.Men det var verdt å vente litt til den rette E92 dukket opp syns jeg.

250k er jo et greit budsjett,jeg ga mindre for min.Da hadde den gått 128000km,fult servicehefte,19" hjul,full mtech utvendig og sportsinteriør i sort delskinn innvendig++

Lykke til:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...