Gå til innhold

Noen som vil kappe hjulbuer for meg mot cash?


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Har en Mazda MX5 som har påmontert skjermbreddere men de originale buene har ikke blitt kappet. Noen her som vil påta seg jobben med å bare kappe vekk det som trengs, få tettet igjen sprekken og bare pensle over noe kraftig lakk så det ikke ruster? 
 

Holder til i Ås, Akershus men kan kjøre litt og. Send eventuelt pris i PM så tar vi det derfra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Framskjermene er relativt rett fram-jobb.

Du tenker bakskjermene, at det da blir åpning mellom ytter og innerskjerm, når du kapper bort? Utifra utbyggerne å dømme, snakker vi om å fjerne ca 5cm?

Lappe inn stål i bakskjermene er ikke så vanskelig, da det skal være skjult :) men det må være solid og vanntett for å unngå rust. Burde ikke være vanskelig for noen med sveiseapparat :)

Ser du har framfanger e39 facelift til salgs som jeg skulle hatt. Synd avstanden gjør at det blir litt vrient.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, blir jo to forskjellige "lag som da får et greit mellomrom etter kapping. Om det sveises igjen, slås sammen litt og fylles med noe eller whatever er ikke så nøye så lenge det blir tett og rustfritt. Er ikke noe showbil dette, skal brukes :) Men er ikke noe jeg tør å begi meg på selv da jeg ikke har noe utstyr til dette selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da du jo en gylden mulighet for å lære å sveise👍. Det er temmelig gøy å kunne bygge og fikse ting delv, enten det er å fikse litt rust på bilen, eller bygge noe.

Mange tutorials på youtube👍

Selv går jeg med tanker om å bygge mitt eget fasadestillas blant annet..

Hvis du nøyer deg med å sveise med litt overlapp, er det ganske lett å fikse den jobben der selv. Du fremstår hvertfall som om du ikke er født i går. (Å sveise uten overlapp er en del vanskeligere)

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men uten utstyr eller plass å stå blir det veldig tungvint :P Har valget mellom å stå på gressplen/jord eller på grus. Og begynner det å regne så må alt av utstyr under tak osv. Hadde jeg bare hatt garasje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7.7.2017 at 12.35, Gabz skrev:

Joda, men uten utstyr eller plass å stå blir det veldig tungvint :P Har valget mellom å stå på gressplen/jord eller på grus. Og begynner det å regne så må alt av utstyr under tak osv. Hadde jeg bare hatt garasje..

Ja, forstår det.

 

Jeg har ikke peiling på mx5, men er dette noe du kan valse istedet for å kappe/sveise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...