Gå til innhold

E87 gåen lcm?


asv
 Share

Anbefalte innlegg

06 E87 med xenon og adaptive lys.

Har lagt merke til at det har blinket litt i høyre nærlys i noen uker, ikke konstant men sånn av og til. Nå lille julaften slutta altså xenonpæren i høyre lykta å lyse, kjørte en kort tur da (rundt 8-10km). Julaften fikk jeg varsellampe som indikerer feil på de adaptive lysene i julegave. Det er noe kondens i begge lyktene om det spiller noen rolle. Alt annet av lys fungerer tilsynelatende normalt så vidt jeg kan se. Kan det da være lcm som tuller, eller er jeg heldig og det bare er en pære og de adaptive lysene tuller som et resultat av det?

 

(IIRC så er det vel kanskje ikke en ren LCM i E87 men en hjerne som styrer flere ting?)

Endret av asv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over.

Ang. feil på AHL er ofte i forbinnelse med dugg i lyktene. Om de fungerer er jo lett å teste. (om lysene flytter seg ved svinging)
Heller ikke dumt å ta en diagnose, slik at du får nøyaktig svar på hva som evt. må skiftes/ er galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

Leste meg litt opp på emnet og fant ut at det høyst sannsynlig er kontrollmodulen for AHL som ligger i bunn av lykta og ballasten som har takket for seg. Leste om en som hadde tørket opp alt og hadde fått det til å fungere igjen. Får prøve dette, visst ikke får jeg sjekke på huggeriene rundt om om det eksisterer en E8x 1-serie pre og LCI, evt E84 X1 med en lett skadet lykt jeg kan nappe modulen fra. Koster ikke all verden ny, men spare der man spare kan.

Jeg var i utgangspunktet ikke klar over at jeg hadde adaptive lys før denne feilmeldingen dukket opp, og det satte en liten stopper for planene mine om å finne lykter med svart innmat. Det er ikke helt enkelt å finne lykter i denne konfigurasjonen med svart innmat uten å kjøpe nytt, og da ser det ut til at jeg antagelig må over 10k for noen lykter... er det mulig å kode bort AHL og bruke normale xenon lykter kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...