Gå til innhold

Knirking Bmw E91


Anders B
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde en stygg følelse av at dette kom til å skje, hørt lyden begynne å komme. Men nå er den ille:oops: Knirking fra høyre side bak, liten hump eller husk på bilen så knirker det... Noen som har vært borti samme problemet? Prøvd å smurt foringene men hjelper ikke, tror det blir sulland for en liten titt på dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, orala skrev:

Ja, jeg har fått knirk venstre side bak på E 39. Kan man spraye på noe ved smøring?

 

Jeg prøvde med silikon spray og wd-40. Men foringene mine er nok helt uttørket eller slitt, lyden kommer igjen etter litt kjøring.
Er bare å ta av hjulet å prøve litt, evt se om det er en foring som er slitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Eivind320x skrev:

Hei, høres ut som det blir bytte av integtalforinga. Er et rimelig standard problem at de tørker ut.

Vært borti samme? Evt pris på skifte på verksted, kaldt å drive på i uisolert garasje:?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirkeforing problem dette.  (aka nedre ytre bærekule)
Du kan ta en sprøyte og stikke inn i gummien i den nedre ytre foringen bak og fylle inn litt tykk olje.
Da vil knirkingen bli borte, frem til du får byttet de. Eventuelt kontroll om det er slakk. Eller om de bare er tørket ut..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tyggern skrev:

Knirkeforing problem dette.  (aka nedre ytre bærekule)
Du kan ta en sprøyte og stikke inn i gummien i den nedre ytre foringen bak og fylle inn litt tykk olje.
Da vil knirkingen bli borte, frem til du får byttet de. Eventuelt kontroll om det er slakk. Eller om de bare er tørket ut..

 

Prøvde å få på noe glid, men fungerte dårlig... Ble time neste Fredag så8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anders B skrev:

Prøvde å få på noe glid, men fungerte dårlig... Ble time neste Fredag så8)

Du må sprøyte inn i mansjetten med sprøyte. Så du må stikke hull på gummien.
For det er innvendig de knirker. Gir olje funker fint :)

Knirker det ikke mindre da, så er det noe annet som knirker ;)

 

Endret av Tyggern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fikk sett litt nærmere på det i dag. Jekka opp og stakk et hull i gummien, fikk så sprøyta inn noe olje. Det er for øyeblikket helt lydløst, spørs bare hvordan det holder seg..... Ellers blir det å få skaffet noe hylse verktøy og jengestang å få pressa ut foringa, og inn med ny :stupid: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anders B skrev:

Fikk sett litt nærmere på det i dag. Jekka opp og stakk et hull i gummien, fikk så sprøyta inn noe olje. Det er for øyeblikket helt lydløst, spørs bare hvordan det holder seg..... Ellers blir det å få skaffet noe hylse verktøy og jengestang å få pressa ut foringa, og inn med ny :stupid: 

Jeg laget verktøy ut fra en youtube film. Det endte med at jeg handlet det jeg trengte på Biltema. Ei jengetstang, 2 eksos overganger og endel kraftige skiver. Trur det måtte litt varme til også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...