Gå til innhold

Musikk over bluetooth + Connected Drive - vanskelig å få til?


Anbefalte innlegg

Hei, har en F34 fra juli 2013 som ikke vil spille av musikk fra tlf og feks Spotify.

Har forsøkt å se gjennom litt trådene her, men er ikke helt med på ekakt hvilke utstyrskode som må til for at dette skal fungere uten noe trøbbel:

Relaterte koder i følge bmwvin:

S609ANavigation system Professional

S614AInternet, preparations

S654ADAB tuner

S676AHiFi speaker system

S698AArea-Code 2 for DVD

S6ALABMW Live

S6NRAApps

S6NSAConvenience phone, expanded Smartphone

 

Har også forsøkt å aktivere BMW Connected Drive, men er i følge BMW norge noen mnd for tidlig ute for at dette er støttet. Registrert første gang i norge 29.04.2013

 

Forsøkte tipset med å registrere meg med Tysk konto og adresse, men får også der melding om at bilen ikke kan legges til.

Mangler jeg noe "hardware" i bilen for at dette skal fungere? Det står jo av alle ting "ConnectedDrive" på frontruta!

Feilmelding på connecteddrive.de, som ser i utgangspunktet lik ut som den Norske...

 

image.png.4bc2e8d2f89a638abc23fdce35dd2f68.png

 

Endret av Stonescream
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du alternativet til bluetooth streaming i menyen sammen med USB/AUX? 

I min har jeg utstyrskode S644A og S6NFA som det eneste som innebærer bluetooth eller telefon, og det funker. Se vedlegg :) 

Vet det i noen biler ligger inne mulighet for streaming, hvis man kun har bluetooth handsfree, men må aktiveres via koding for å kunne brukes. Dette er jeg noe usikker på hvordan man gjør 😂

 

Du kan jo evt prøve dette om du har valget i menyen:

Starting point: You have your phone already paired and the phone functionality is working, but you did not yet activate bluetooth audio streaming in iDrive for your phone. Now in iDrive menu: => CD/Multimedia => External devices => bluetooth (audio) Your phone should be in the list (and the little music icon is probably grayed out) -> Higlight your phone (don't click on it, just make sure the red square is surrounding it) -> Press the OPTION button next to your iDrive controller (next to gear selector) => Configure phone -> Make sure "enable audio" is checked => OK The music icon next to your phone should now be lit. As of now you can hear your phone's audio through the car's speakers by selecting your phone under cd/multimedia -> external devices

E1A116BA-2114-4C7F-BC30-823E77EF31F0.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo Apps, sett i kabel og start Spotify. Da skal den komme opp under Media menyen. Mulig kun på iPhone dette går. Kun hatt iPhone så ikke testet noe annet selv.

Kontakt CD support i Tyskland. De fikser nok dette om du har alt du skal av utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsøkt litt nå med samsung 8 tlf og verifisert at bluetooth er aktivert også med medieavspillibg. Tlf kobles opp, lyd er aktivert fra tlf sin side også men ikke et pip kan høres fra spotify sangen.

Jeg skal låne madammens iphone og se om der blir noe lyd fra den.

 

Har under multimedia ikke noe external devices og ser eneste muligjet der den interne harddisken.

Frustrerende

 

*rødme* 

Klarte å navigere meg frem til external devices og sett at via usb funker avspilling fra både Apple music og Spotify glimrende fra hennes telefon. 

Endret av Stonescream
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...