Gå til innhold

E60 M47 veivhusventilasjon


steinarn
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 06 520d med hvinelyd i turbo over 1300 omdr. Så også at oljenivået har sunket siden tidlig sommeren og div. oljelekkasjer. Tok av oljelokket og der var det overtrykk med noe oljedusj ut. Er det riktig med denne motoren?

Plukket opp veivhusventilasjon og skulle bytte filtret,men der satt det plastutgaven (merket 2006),denne var overraskende lite grisete. Byttet likevel,samme overtrykk etterpå.Vil evt fikse dette før turbobytte.

Noen som har noe syn på saken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spruter,hånda er neddusja etter 10sek når jeg holder over. Ser liksom ikke noe slanger som kan være tette. Filteret er jo montert på toppdekslet,er det noe der som kan strule til. 

På veivhusventilen ved filteret er det en nippel,skal denne slippe ut noe luft eller være koblet til med slange.

Endret av steinarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dette lurer jeg på også. Tok av oljelokket med motoren i gang i dag, og så at det "dampet" ut og sprutet litt olje. 

Det var riktig nok i overkant av 0 grader ute og varm motor, så kanskje normalt at det damper? Ikke vet jeg, men har ingen indikasjoner på at det skulle være noe feil med motoren. Veivhusfilteret byttet jeg for et år siden-ish.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...