Gå til innhold

Alfens E36 325IA Coupe - Samana Beige metallic


Anbefalte innlegg

Hei, og velkommen til tråden av min BMW(er)

Litt info om bilen;

- Bilen er en BMW E36 325IA Coupe Samana-Beige metallic

- Kjøpte bilen juni 2012 og bilen har kun hatt en tidligere eier

- Ikke vinterkjørt siste 14 årene og tecktylbehandlet

- Bilen er stort sett helt orginal foruten lamin-X film på framlykter/blink og grå/røde baklykter,sort grill og GS retro 17" felger (lett å sette tilbake i orginal stand!) :D

- 150 000km på telleren og komplett servicehefte og all dokumentasjon medfølgte bilen! (Salgskvittering fra 1994 lyder på 614 720 kr 8) )

Skal holde den i hovudsak så orginal som mulig med noen modifikasjoner :)

Ting som skal gjøres:

Fjerne det som av rust (minimalt)

Lakkering helt ned

Sette på litt senk :)

a6xoywlqr8k6tjdjc6dh.jpg

7paikxgjis7ru71r51lb.jpg

1xy2lhyhe0ex7y1xb50r.jpg

5wpajf534jiqwtufjhj7.jpg

pnw63tjlnw53b9d88h3p.jpg

pp575db1qyrxst5qxgqh.jpg

p1e2guk55ionq9rsjihk.jpg

kbkm9vrtetppljnud2ao.jpg

Motorromet ser også ganske bra ut:)

mhwh3kgh51ze72yff71y.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff e36 med kul farge ;)

Du har ikke vurdert å Lakke de ulakkerte plassene i lik farge da?

Kanskje litt lett senk også? 40/15 eller 30/30? Så ser den ikke så veldig høy ut, men alikavel så blir den ikke så lav at det blir en lowrider osv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff e36 med kul farge ;)

Du har ikke vurdert å Lakke de ulakkerte plassene i lik farge da?

Kanskje litt lett senk også? 40/15 eller 30/30? Så ser den ikke så veldig høy ut, men alikavel så blir den ikke så lav at det blir en lowrider osv :P

Takk skal du ha! :D

Spesiell farge som jeg føler folk har ett elsk/hat forhold til. Jeg synest det er en nydelig farge som skiller seg ut i mengden :)

Har tenkt å lakkere de grå delene rundt ja, blir mest sansynlig gjort til våren etter vinterlagring.

Bilen har noen skjønnhetsmerker her og der så jeg tenkte å fikse desse i samme slengen.

Har også vurdert å sette på m-tech rundt bilen, men er litt usikker på dette...... eller om jeg kanskje bare skal montere lippe på orginalfangeren.... :?:

Senk har også vert oppe til evaluering og 40 - 15 hørest fornuftig ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du skal hive på verken leppe eller m-fanger på denne. Lakk der det må lakkes, å behold den original så har du garantert en bil som skiller seg ut i mengden :D

Blir litt teit å si av meg da jeg selv har montert M-tech rundt hele bilen min. Men er helt enig med deg Mats. Strøkene E36er med standard fangere er sjelden vare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du skal hive på verken leppe eller m-fanger på denne. Lakk der det må lakkes, å behold den original så har du garantert en bil som skiller seg ut i mengden :D

Blir litt teit å si av meg da jeg selv har montert M-tech rundt hele bilen min. Men er helt enig med deg Mats. Strøkene E36er med standard fangere er sjelden vare.

30/35 såg ikke feil ut! Flott bil! :D

Ja har igrunnen fått streng beskjed med flere at denne bilen skal ikke herjes/styles men holdes så orginal som mulig, noe som jeg selv er enig i. Føler man må ta vare på de få pene orginale eksemplarene som ikke er herjet med! :wink:

Flott å høre fra flere at jeg ikke bør montere m-tech! Føler det har blitt så vanlig at orginal er det som faktisk skiller seg ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojsann, dette var en serdeles strøken og hel E36 :D Bra at du holder den original, ingen av disse bilene er originale lengere og det gjør bilen mer unik. Behold den slik den er nå, lyktefilmen er ikke min smak men det er så :wink:

Om noen få år kommer denne til å stige i verdi så lenge den er så hel og original :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojsann, dette var en serdeles strøken og hel E36 :D Bra at du holder den original, ingen av disse bilene er originale lengere og det gjør bilen mer unik. Behold den slik den er nå, lyktefilmen er ikke min smak men det er så :wink:

Om noen få år kommer denne til å stige i verdi så lenge den er så hel og original :D

Flott å høre at flere liker det orginale! :) Den skal bli godt tatt vare på, og lyktefilmen er svært enkel å ta av ;)

Bildet av bilen dagen etter vinterlagring (støvete) men uten lyktefilmen med orginale 15" felger :)

kw63m758llt7qq2h97i8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At M-tech er så vanlig som det er er vel fordi at det er det som er fint! ;) Så veldig strøken ut denne! Få på noe senk og hold den original! Også syns jeg denne fortjener oransje blinklys :)

Legger in ett par bilder med oransje blink, da med orginale 15" felger og krom grill :) (mobilbilder)

h5ttaqo97blstgebomor.jpg

Bilen til venstre er en Mauritius Blau 320i

s30r5jvfrfzgsaabooll.jpg

u6tb9mfn3agwtaidywa4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...