Gå til innhold

Hvorfor så liten aktivitet?


///BMW///
 Share

Anbefalte innlegg

Kanskje fordi BMW CCN sitt forum ikke er så dårlig når man har lært å bruke det? Jeg liker ihvertfall det forumet godt, men jeg bruker dette også. Dersom dette forumet hadde hatt like stor aktivitet som BMW CCN sitt, så hadde jeg ikke maktet å følge med her. Trestruktur er i mine øyne lettere å følge med på enn denne flate strukturen, spesielt når trafikken er stor.

Nei, BMW CCN sitt forum er ikke spesielt fancy, men det fungerer utmerket. Bruk "Vis siste X timer/dager" oppe til venstre, og du har full oversikt! At du ikke legger inn bilder og linker like enkelt som her finnes det en meget fin løsning på: http://milk.no/bmwccn/. Avatarer og signaturer er både i mine og mange andres øyne "støy".

En annen årsak til at dette forumet ikke har like stor trafikk er rett og slett at http://www.bmwccn.no/ tross alt er den offisielle BMW entusiastsiden i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jo da Einum... Du har rett i at bmwccn er BMW entusiastsiden i Norge og da er det selfølgelig mer aktivitet dær...... Men forumet der er IKKE så bra synes jeg. Jeg bruker det jo selv endel og jeg kan det med "Vis siste X timer/dager" osv... Men det er ikke så mange som bruker den funksjonen(desverre)

Jeg kjenner flere som nekter å bruke BMWCCN forumet p.g.a at det er litt gammeldags,rotete,for mye orginal politi,klikkomania og at tråder dør ut...

Jeg tror det hadde blitt bedre med ett nytt forum... noe lignende som dette. Avatarer og signaturer er også for meg støy.... Men mann trenger jo ikke å ha det fordi om mann har ett "up to date" forum.

Jeg er aktiv på ett annet forum som er ganske likt dette men med MEGET stor aktivitet (ikke bilrelatert). Og jeg har ingen problemer med å følge med på det forumet. Der blir det ikke brukt avatarer og signaturer.

Erlig talt så tror jeg muligens det hadde blitt enda mere folk på BMWCCN's forum hvis de hadde gått over til ett "moderne" forum.

Min mening da..... Og smaken er vell fortsatt som baken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det jo selv endel og jeg kan det med "Vis siste X timer/dager" osv... Men det er ikke så mange som bruker den funksjonen(desverre)

Jeg kjenner flere som nekter å bruke BMWCCN forumet p.g.a [.....] at tråder dør ut...

Her slår det ene ihjel det andre.

Når man bruker funksjonen "Siste X timer/dager" så dør jo ikke trådene ut. Jeg kan legge inn en melding i den aller første diskusjonen på forumet, og når noen da like etterpå velger "Vis siste time" så kommer bl.a. den tråden opp, selv om trådens opprinnelse er fra 13/3-01.

For å ha full oversikt over diskusjonen på et forum med flat struktur så er man avhengig av at folk siterer fra innleggene de svarer på, hvis ikke høres "samtalen" helt ulogisk ut. Det blir som om en gjeng sitter og prater, og plutselig svarer en på noe det ble stilt spørsmål om for en halvtime siden, uten å gi noen referanse til hva han snakker om... Kaos!

På dette forumet er det litt for lite sitering, og ofte siteres hele forrige innlegg, noe som er unødvendig. Men pga den relativt lave trafikken så er det likevel mulig å holde tritt.

Problemet med BMW CCN-forumet er at ikke alle bruker det slik det er tiltenkt, dette gjelder både "Vis siste..." og å svare på riktig plass i tråden - enkelte leser alt og svarer i bunnen selv om svaret er til et innlegg langt oppe. Det blir håpløst med trådbasert forum når det brukes som et flatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er egentlig - at for nye brukere på BMWCCN's forum så virker det litt rart og tungvint. Ikke mange forum i dag som bruker den strukturen som BMWCCN's forum er bygd opp på. Derfor er det vell ett få tall som kan å bruke "vis X antall timer" o.l

Den funksjonen bør alle lære seg å bruke..... er litt av vitsen det med ett slikt forum. Men mann kan ikke forvente at alle kan det.... så enkelte som besøker BMWCCN's forum for første gang får vell ett litt dårlig første inntrykk av forumet.

Tror jeg da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med deg, og nettopp som hjelp til førstegangsbrukere så har det vært på tale å lage en hjelpeside, godt synlig link på toppen av forumet. Jeg har utbasunert at jeg kunne lage denne, samt et utkast til en FAQ, men det har dessverre ikke blitt prioritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt uenig Erik. Bmwccn sitt forum er et klikke-helvete uten like og det blir ekstra ille når den roter til hvordan jeg har vinduer i browseren min. Ingen mulighet for å logge inn, så jeg har ingen oversikt over hva jeg har lest tidligere da jeg bruker flere maskiner. Det er en grunn til at man har gått vekk fra den strukturen på de fleste forum...

Hvis folk bare kunne lære seg sitering så hadde alt vært bra her. Det beste er jo når folk siterer en laaaaaaaaang post med bilder og det hele og legger til "kult!" nederst... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt uenig Erik. Bmwccn sitt forum er et klikke-helvete uten like

Det er mye klikking, men jeg synes ikke det er noe stort problem - beklager.

og det blir ekstra ille når den roter til hvordan jeg har vinduer i browseren min.

Hæ? Jeg skjønner ikke hva du mener med det! Hvilken browser bruker du - og hva skjer med vinduene?

Ingen mulighet for å logge inn, så jeg har ingen oversikt over hva jeg har lest tidligere da jeg bruker flere maskiner.

Det er en ulempe, det er jeg enig i. Men man vet jo sånn ca når man sist var inne på forumet, og dato/klokkeslett står bak hver post, så det er fullt mulig å følge med fra flere PCer, men optimalt er det på langt nær! Forøvrig er det ingen motsetninger med å ha innlogging, men beholde den oversiktelige trådstrukturen.

Hvis folk bare kunne lære seg sitering så hadde alt vært bra her. Det beste er jo når folk siterer en laaaaaaaaang post med bilder og det hele og legger til "kult!" nederst... :roll:

Slike innlegg er alltid en "klassiker"... Jeg synes "Kult!"-innleggene i seg selv er tåpelige, og det blir ekstra ille når 27 bilder ELNS siteres. På usenet kalles dette AOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, opera i windows. Hjemme, konqueror i linux. Det jeg pleier gjøre er å gå igjennom alt og så åpne interessante innlegg i en egen tab. Det fungerer ikke i bmwccn sitt forum, for når jeg må klikke meg videre til neste svar så åpner den enten enda et vindu eller forandrer innholdet i et av de andre jeg har åpne, men aldri det samme som jeg står i.. Utrolig irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gang i tiden installert Opera på en PC, men det ble aldri til at jeg brukte den som nettleser. Linux har jeg 0 - null - erfaring med.

Da skjønner jeg på en måte frustrasjonen din, men det er nå engang slik her i verden at man må bruke tjenester på den måten de er lagd - hvilket betyr at dersom du skal kunne ha nytte av BMW CCN sitt forum, og bruke det fornuftig, så må du nesten prøve en annen måte å betjene linkene på.

Selv så tar jeg tråd for tråd i et og samme vindu, andre vet jeg åpner kun høyre frame og når de da klikker på et innlegg åpnes dette i nytt vindu, og ved videre klikking så beholdes fokus på det vinduet. Du kan jo prøve å gå direkte til http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... on_tre.asp for å se om tabbed browsing med dine lesere fungerer bedre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med deg, og nettopp som hjelp til førstegangsbrukere så har det vært på tale å lage en hjelpeside, godt synlig link på toppen av forumet. Jeg har utbasunert at jeg kunne lage denne, samt et utkast til en FAQ, men det har dessverre ikke blitt prioritert.

Det høres bra ut Erik :)

Men jeg tror nok det hadde vært morro og interessant å prøve med ett nytt forum da.

Mann vet ikke hvordan det blir før mann prøver det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg tror nok det hadde vært morro og interessant å prøve med ett nytt forum da.

Mann vet ikke hvordan det blir før mann prøver det.....

Jeg vet jo hvordan dette forumet fungerer, og som jeg har sagt før, jeg hadde ikke maktet å følge med på BMW CCNs forum med den trafikken det har dersom det hadde hatt en slik struktur som dette.

Og når webmaster sier at forumet består, så er det i grunnen lite en kan gjøre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...