voloe Skrevet Mai 18, 2004 Share Skrevet Mai 18, 2004 Kjører en BMW 318i '88. Har et stereoanlegg som består av 2 6x9 høytalere bak, 12" sub, 2 forsterkere driver dette (de er brokoblet). Når jeg først installerte dette fungerte det utmerket, null forstyrrelser osv. Men nå i det siste har jeg blitt voldsomt plaget med akkurat det. Det er en slags piping og noe som høres ut som radiostøy. Pipingen følger turtallet, altså det blir høyere når jeg drar på. Jeg har tenkt at det kanskje er dynamoen som er årsaken her? Isåfall, hvordan fikser jeg det ? Kanskje jeg er helt ut på vidda her men.... Setter pris på svar, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet Mai 18, 2004 Share Skrevet Mai 18, 2004 Stemmer nok det at det har noe med dynamoen å gjøre........... Du har lagt signal kablene til forsterkeren for nærme en strømførende kabel. Rydd litt i kabelene dine så forsvinner nok støyen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 18, 2004 Share Skrevet Mai 18, 2004 Mm, dette har jeg og. Seriøst irriterende. Er nok bare kabler som ligger i veien for hverandre ja, siden det varierer litt hvis jeg svinger brått osv Men kan vel være mye rart, dårlig jordning etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aceex Skrevet Mai 19, 2004 Share Skrevet Mai 19, 2004 Kjører en BMW 318i '88. Har et stereoanlegg som består av 2 6x9 høytalere bak, 12" sub, 2 forsterkere driver dette (de er brokoblet). Når jeg først installerte dette fungerte det utmerket, null forstyrrelser osv. Men nå i det siste har jeg blitt voldsomt plaget med akkurat det. Det er en slags piping og noe som høres ut som radiostøy. Pipingen følger turtallet, altså det blir høyere når jeg drar på. Jeg har tenkt at det kanskje er dynamoen som er årsaken her? Isåfall, hvordan fikser jeg det ? Kanskje jeg er helt ut på vidda her men....Setter pris på svar, Kan også være feil med jordingen i bilen, eller til forsterker. hadde dette problemet i den gamle bilen.... fikk det ikke bort....kjøpte heller ny bil :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mai 19, 2004 Share Skrevet Mai 19, 2004 Sjekk jording til forsterkere og batteri. Skru løs og puss godt slik at du får bart metall. dette gjelder både for batteri og forsterkere. Når det gjelder BMW og stereo er det litt for lett å få støy. det er på grunn av at det går masse kabler på hver side i gulvet. Den aller beste plassen å legge signalkablene er i taket. det skal jeg gjøre når jeg får litt tid til overs. Jeg har masse støy i subben. Dette kommer når jeg skrur på kjørelysene. Jeg vet at signalkablene ligger nærme kablene. Men hvis du ikke har så lyst å legge kablene i taket, kan du legge dem under teppet midt i bilen. Litt arbeid, men da slipper du problemer med støy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naitsirk Skrevet Mai 25, 2004 Share Skrevet Mai 25, 2004 thi hi hi, æ har ingen problem med min bilstereo har 6*9x2 bake + 12sub. framme har jeg orginalstørelse på høytalerne. det er MDS høytalere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mykle Skrevet November 27, 2004 Share Skrevet November 27, 2004 Et annet tips kan være å jorde alle komponentene på samme sted. Hvis ikke det hjelper kan du prøve å jorde direkte på minuspolen. - Chris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeT Skrevet November 28, 2004 Share Skrevet November 28, 2004 Vel.. fant ut av det på min bil... signalkabelen lå for nermt +kabelen, dvs den lå oppå kabelen og forsterkeren var rett med bilbatteriet:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå