c_ellef Skrevet November 13, 2004 Share Skrevet November 13, 2004 Har problemer med kondens i høyre lykt. Lokket bak pæra på fjernlyset var ikke der da jeg kjøpte min 316i (1993mod). Jeg fikk tak i et lokk og satte dette på. Sikkert den veien vannet har kommet inn. Kondensen legger seg rett på innsiden av lykteglasset. Sikkert ikke skadelig, men ikke særlig pent. Finner ingen direkte kanal inn i rommet mellom lyktene og frontglasset hvor kondensen befinner seg. Tenkte å bruke en føner eller noe lignende. Noen som har vært borti noe lignende? Hva burde jeg gjøre? Hilsen C_Ellef Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet November 13, 2004 Share Skrevet November 13, 2004 Dette har vel så og si alle Sikkert tatt opp flere ganger her allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet November 13, 2004 Share Skrevet November 13, 2004 samme problem her, la bilen stå inne i en garasje (en plass hvor det er varmt) så tar du av alle lokka bak lyktene, det gjor jeg, ble mye mye mye bedre etterpå, men har fortsatt fukt fordi jeg ikke lot den stå lenge nok, en hel natt er ideelt jeg lot den stå i 2-3 timer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 13, 2004 Share Skrevet November 13, 2004 Hårføner/varmepistol funker, men det kommer som regel tilbake. Det er faktisk en del som borrer et bittelite hull i bunn på lyktene slik at vannet har en enkel vei ut igjen. Da forsvinner det fort når det er tørt, men du vil selvfølgelig få fukt hver gang det regner... Fukt i lyktene er et utrolig vanlig (og irriterende) problem. Ikke bare på BMW, men føler BMW er ganske hardt angrepet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet November 13, 2004 Share Skrevet November 13, 2004 Jeg har borret et hull i bunnen og et i topp. innbilte beg sikkert at det gav mer lufting med et hull i topp også. Er aldri plaget av fukt i lykta lenger. Heller ikke ved regnvær. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P. Felgen Skrevet November 13, 2004 Share Skrevet November 13, 2004 Du bør også ha i bakhode at fukt i lyktene faktisk er en "toer" feil på periodisk kjøretøykontroll. Det er derfor greit å sørge for at lyktene er fuktfri når bilen leveres på en slik kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet November 13, 2004 Share Skrevet November 13, 2004 Argh, irriterende, jeg sliter oxo med fukt i lykteglassene...ser ikke noe pent ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet November 13, 2004 Share Skrevet November 13, 2004 Et tips til dere med E36 er å spyle minst mulig på lyktene når dere vasker bilen. Er jeg litt for ivrig med vannslangen når jeg vasker bilen hender det at lyktene mine dugger. Det er de eneste gangene jeg har dugg på lyktene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet November 14, 2004 Share Skrevet November 14, 2004 Kjøpte meg nye baklykter på E30 min. etter noen måneder begynte de å ta inn vann når det regnet... Og når jeg sjekket så hadde de sprukket?! Ringte og hørte med GS Bildeler(der jeg kjøpte de) og fikk beskjed om å sende dem til de. De sendte dem videre til Tyskland (til produsent).... Fikk da nye lykter tilbake... Men jeg snakket med gutta på gs de sa at de ikke hadde hørt om mye problem med baklykter som sprakk... Men det var en fyr med en e34 som hadde samme problemet med original lyktene.. Han mente det var avfetningen som gjorde det når han vasket bilen på bensinstasjon.. At den var for sterk, og at det i komb. med sterkt sol lys tok knekken på plasten.... Kan være noe å tenke på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 14, 2004 Share Skrevet November 14, 2004 Høyre hovedlyset mitt er stappa med dugg.. alltid vært, selv etter at jeg har kjørt en del med fullt lys. Og i det siste har jeg sett litt i det venste også. Kjipe greier... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet November 14, 2004 Share Skrevet November 14, 2004 Han mente det var avfetningen som gjorde det når han vasket bilen på bensinstasjon.. At den var for sterk, og at det i komb. med sterkt sol lys tok knekken på plasten.... Kan være noe å tenke på... Dette er sant. Mye av avfettingen ar veldig sterk, og man bør være forsiktig med å bruke det på plastikk og gummi. Baklysglassene er der det synes best, og man kan se dem blir blekere og sprøere. Dermed sprekker dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rons Skrevet November 15, 2004 Share Skrevet November 15, 2004 Hadde faktisk vann i den ene baklytka en gang, fattern og jeg borra et bitte lite hull på undersiden av lykta og lot vanne renne ut.. så lar du enda lykta stå til tørk ved en varmeovn:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå