Gå til innhold

Fukt i lyktene


c_ellef
 Share

Anbefalte innlegg

Har problemer med kondens i høyre lykt. Lokket bak pæra på fjernlyset var ikke der da jeg kjøpte min 316i (1993mod). Jeg fikk tak i et lokk og satte dette på. Sikkert den veien vannet har kommet inn. Kondensen legger seg rett på innsiden av lykteglasset. Sikkert ikke skadelig, men ikke særlig pent. Finner ingen direkte kanal inn i rommet mellom lyktene og frontglasset hvor kondensen befinner seg. Tenkte å bruke en føner eller noe lignende.

Noen som har vært borti noe lignende? Hva burde jeg gjøre?

Hilsen

C_Ellef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme problem her, la bilen stå inne i en garasje (en plass hvor det er varmt) så tar du av alle lokka bak lyktene, det gjor jeg, ble mye mye mye bedre etterpå, men har fortsatt fukt fordi jeg ikke lot den stå lenge nok, en hel natt er ideelt :) jeg lot den stå i 2-3 timer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårføner/varmepistol funker, men det kommer som regel tilbake. Det er faktisk en del som borrer et bittelite hull i bunn på lyktene slik at vannet har en enkel vei ut igjen. Da forsvinner det fort når det er tørt, men du vil selvfølgelig få fukt hver gang det regner...

Fukt i lyktene er et utrolig vanlig (og irriterende) problem. Ikke bare på BMW, men føler BMW er ganske hardt angrepet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg nye baklykter på E30 min. etter noen måneder begynte de å ta inn vann når det regnet... Og når jeg sjekket så hadde de sprukket?! :shock: Ringte og hørte med GS Bildeler(der jeg kjøpte de) og fikk beskjed om å sende dem til de. De sendte dem videre til Tyskland (til produsent).... Fikk da nye lykter tilbake...

Men jeg snakket med gutta på gs de sa at de ikke hadde hørt om mye problem med baklykter som sprakk... Men det var en fyr med en e34 som hadde samme problemet med original lyktene.. Han mente det var avfetningen som gjorde det når han vasket bilen på bensinstasjon.. :?: At den var for sterk, og at det i komb. med sterkt sol lys tok knekken på plasten.... :?:

Kan være noe å tenke på... :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mente det var avfetningen som gjorde det når han vasket bilen på bensinstasjon.. :?: At den var for sterk, og at det i komb. med sterkt sol lys tok knekken på plasten.... :?:

Kan være noe å tenke på... :-k

Dette er sant. Mye av avfettingen ar veldig sterk, og man bør være forsiktig med å bruke det på plastikk og gummi. Baklysglassene er der det synes best, og man kan se dem blir blekere og sprøere. Dermed sprekker dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...