Kongen Skrevet November 26, 2004 Share Skrevet November 26, 2004 Hei! Har nylig bestillt ny 118d hos forhandler, men synes lyden i det orginale stereoanlegget sugde. Har prøvekjørt bilen med oppgradert høytalerpakke (10 høytalere til den nette pris av noe over kr 6000). Heller ikke lyden med disse høytalerne var noe å skryte av. Skuffende dårlig var det faktisk og absolutt ikke verd prisen. Lyden i standandhøytalerene i den gamle golfen lin er faktisk både renere og bedre! Jeg vurderer derfor å oppgradere til BMW Proffesjonal stereo og høytalere til litt over 17000 kroner. Desverre har Jæger ingen biler i bestilling med et slikt annlegg noe som umuligjør lytting av anlegget. Er det noen som vet hvordan lyden blir med dette anlegget? Er det verdt investeringen? Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 26, 2004 Share Skrevet November 26, 2004 Det er vel kanskje litt fy-fy å gå for noe uoriginalt på en helt ny bil, men for 17.000,- får du et brukbart anlegg hos en skikkelig stereosjappe. Beholde spilleren, og få de til å montere alt annet skjult, forsterker, nye elementer, etc... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mooncab Skrevet November 26, 2004 Share Skrevet November 26, 2004 Litt fy-fy??? Masse fy-fy spør du meg! men men, hver sitt valg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 26, 2004 Share Skrevet November 26, 2004 Cluet er at man sannsynligvis får et bedre anlegg for samme prisen, og det kan monteres helt skjult. Er man misfornøyd med det store anlegget blir det jo smule idiotisk å begynne å bytte ut et anlegg til 17.000,-... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kongen Skrevet November 26, 2004 Forfatter Share Skrevet November 26, 2004 Jeg har også tenkt tanken om at man kunne bruke pengene på å oppgradere annlegget hos en stereobutikk. Har hørt med bilstereospesialisten i bergen og de kunne fortelle at bmw'standard business radio/cd var av en så dårlig kvalitet at de ikke kunne drive de høytalerne de evt. ville satt inn. De anbefalte derfor å oppgradere spilleren til en uorginal spiller. Det er imildertid uaktuelt. Skjult uorginalt anlegg er greit, men en uorginal spiller i en ny bil ser stygt ut! Er stor fan av at spilleren skal stå i stil med resten av interiøret - det får man ikke med en uorginal spiller. Er derfor "tvunget" til å oppgradere til BMW Professional spiller dersom jeg skal oppgradere høytalerne. Spilleren koster i overkant av 4000 kroner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jwschenk Skrevet November 26, 2004 Share Skrevet November 26, 2004 visst spilleren ikke kunne drive høytalerene, så kunne du vel ha sotte inn en forsterker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet November 27, 2004 Share Skrevet November 27, 2004 Det er da ingen problem å montere inn en ettermarkedsforsterker. Bare denne har høynivåinngang eller man setter på en høynivåadapter. Da kan man kople den til to av de originale høyttalerne. Dette må gjøres siden den originale spilleren ikke har linjeutganger (phono). Kikket litt på 1eren, og siden jeg jobber som montør hos Bilradiospesialisten Sandnes, falt det meg naturlig å titte på om det er mulig for bytte av spiller og hvor man kan legge forsterker hvis man vil skjule dem. Fant et pent lite rom under gulvet i bagasjerommet. Her kan forsterkeren legges. Ute av synet og veien. Jeg ville sterkt vurdere å bytte ut høyttalerne også. Sikkert standard Nokia papphøyttalere som i alle andre BMWer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hoegtor Skrevet November 29, 2004 Share Skrevet November 29, 2004 Rart ikke BMW har lært seg å levere biler med bedre stereo anlegg. Prøvde den nye e-klassen. Det er mye bedre enn i e60'n. I den forrige bilen min e39 touring hadde jeg 10 høyt (prof.) Låt ikke bra det heller. Håper ikke det er så dårlig som du sier, da blir kona skuffet når hun får 1-serien i slutten av uka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knuta77 Skrevet Juni 29, 2011 Share Skrevet Juni 29, 2011 Det er da ingen problem å montere inn en ettermarkedsforsterker. Bare denne har høynivåinngang eller man setter på en høynivåadapter. Da kan man kople den til to av de originale høyttalerne. Dette må gjøres siden den originale spilleren ikke har linjeutganger (phono). Kikket litt på 1eren, og siden jeg jobber som montør hos Bilradiospesialisten Sandnes, falt det meg naturlig å titte på om det er mulig for bytte av spiller og hvor man kan legge forsterker hvis man vil skjule dem. Fant et pent lite rom under gulvet i bagasjerommet. Her kan forsterkeren legges. Ute av synet og veien. Jeg ville sterkt vurdere å bytte ut høyttalerne også. Sikkert standard Nokia papphøyttalere som i alle andre BMWer. Prøvde detta, men da ble det helt stille i bilen. Noen som kan svare meg på om det sitter sikring på spilleren, eller andre steder i bilen som slår ut om det blir for stor belastning på høytalerene?? Har en 120d 2005 mod E87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kurthest Skrevet Juni 30, 2011 Share Skrevet Juni 30, 2011 Rart ikke BMW har lært seg å levere biler med bedre stereo anlegg. Prøvde den nye e-klassen. Det er mye bedre enn i e60'n. I den forrige bilen min e39 touring hadde jeg 10 høyt (prof.) Låt ikke bra det heller. Håper ikke det er så dårlig som du sier, da blir kona skuffet når hun får 1-serien i slutten av uka. Vel, jeg har Navi Pro og Hifi Professional i min e92, og jeg må si det låter sinnsykt bra! Bra bass, og god dynamikk ellers. Så de kan tydeligvis levere biler med bra anlegg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Juni 30, 2011 Share Skrevet Juni 30, 2011 Prøvde detta, men da ble det helt stille i bilen. Noen som kan svare meg på om det sitter sikring på spilleren, eller andre steder i bilen som slår ut om det blir for stor belastning på høytalerene?? Har en 120d 2005 mod E87 Da har det nok vært noe feilkopling på gang. For det kan man gjøre på alle typer radioer. Har ikke vært borte i en eneste som dette ikke har funket på. Og jeg har montert min dose av høynivåadaptere på originalradioer oppigjennom. Sikringsburk i 1er er vel som i de fleste nyere BMWer, en i hanskerom og en i bagasjerom. Kan jo være du har originalforsterker ståendes i da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Juli 11, 2011 Share Skrevet Juli 11, 2011 Rart ikke BMW har lært seg å levere biler med bedre stereo anlegg. Prøvde den nye e-klassen. Det er mye bedre enn i e60'n. I den forrige bilen min e39 touring hadde jeg 10 høyt (prof.) Låt ikke bra det heller. Håper ikke det er så dårlig som du sier, da blir kona skuffet når hun får 1-serien i slutten av uka. Vel, jeg har Navi Pro og Hifi Professional i min e92, og jeg må si det låter sinnsykt bra! Bra bass, og god dynamikk ellers. Så de kan tydeligvis levere biler med bra anlegg... Jeg har også navi pro og hifi professional med 16 høytalere og 2 subber på min F10, det låter meget bra så det er verdt de 10 000,- ekstra jeg betalte for hifi pro! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Juli 12, 2011 Share Skrevet Juli 12, 2011 Rart ikke BMW har lært seg å levere biler med bedre stereo anlegg. Prøvde den nye e-klassen. Det er mye bedre enn i e60'n. I den forrige bilen min e39 touring hadde jeg 10 høyt (prof.) Låt ikke bra det heller. Håper ikke det er så dårlig som du sier, da blir kona skuffet når hun får 1-serien i slutten av uka. Vel, jeg har Navi Pro og Hifi Professional i min e92, og jeg må si det låter sinnsykt bra! Bra bass, og god dynamikk ellers. Så de kan tydeligvis levere biler med bra anlegg... BMW kan levere bra anlegg, det er jeg helt enig i, men det er likevel for dårlig at man bare får blikkbokslyd i standardanlegget. I den første 1-serien jeg prøvekjørte trodde jeg det var noe feil på anlegget, det låt rett og slett håpløst. Men etter å ha prøvekjørt noen flere, skjønte jeg at det faktisk var så dårlig originalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juli 12, 2011 Share Skrevet Juli 12, 2011 Denne tråden vart starta i 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå