Gå til innhold

Faen, en skam for oss med BMW..:(


PenguiN-
 Share

Anbefalte innlegg

javell bmw e9: jeg mente det kanskje ikke HELT bokstavelig... men kanskje litt for å provosere... klarte jo det me deg... er du dansk kanskje... nei...

... men sannsynligvis giftet han seg med en dansk pike, og har derfor dansk kone halvt danske barn. ;)

Mulig jeg bommer btw. Det er egentlig bare antakelser.

Jepp...jeg fant min danske "pige" i Norge for snart 20 år siden og vi har to deilige "bastarder" sammen. :D Vi bodde i Oslo frem til 1999 da vi flyttet til Århus i Jylland. Det er på alle måter fint å være norsk i Danmark, men jeg savner selvfølgelig naturen og måten man omgås hverandre på i Norge (den åpne og direkte måten man generelt er mot hverandre i Norge). :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på alle måter fint å være norsk i Danmark, men jeg savner selvfølgelig naturen og måten man omgås hverandre på i Norge (den åpne og direkte måten man generelt er mot hverandre i Norge). :D

Det der har jeg lurt litt på, har nemlig hørt mange si at Danmark er så mye "åpnere" enn Norge, at vi er så stive og uptighte. F.eks. ble det nevnt at det visst nok er helt normalt å gå og handle i pyjamasen i Danmark. Opplever du det annerledes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på alle måter fint å være norsk i Danmark, men jeg savner selvfølgelig naturen og måten man omgås hverandre på i Norge (den åpne og direkte måten man generelt er mot hverandre i Norge). :D

Det der har jeg lurt litt på, har nemlig hørt mange si at Danmark er så mye "åpnere" enn Norge, at vi er så stive og uptighte. F.eks. ble det nevnt at det visst nok er helt normalt å gå og handle i pyjamasen i Danmark. Opplever du det annerledes?

Hehehe...at det skal være helt normalt i Danmark å handle i pyjamasen har jeg aldri hverken hørt om eller observert. :shock: Det kan imidlertid godt være at det er en ny mote de unge og trendy i København har funnet på, men jeg tror det ikke før jeg ser det :D

Jeg opplever generelt nordmenn som langt mer åpne og "ekte" enn danskene...kanskje fordi det norske samfunnet er litt mindre og "hakkeordenen" derfor ikke er så påtrengende. Det er mange om benet her nede og hvis man ikke følger med blir man hurtig forbi/overkjørt av en annen :roll: Det er nok også mer alminnelig å bære flere hatter i Danmark enn i Norge...man utvikler forskjellige personligheter til forskjellige roller...og det er etter min mening litt slitsomt i lengden. De har generelt heller ikke den samme loyalitet og trofasthet mot en god venn som jeg kjenner det fra Norge...det blir liksom litt mer personlig ære og "regnskapsføring" hvis du forstår hva jeg mener ? :-k Men bevares...danskene er noen sosiale dyr og ingen kan vel som danskene hygge seg blandt venner og bekjente under en bedre middag/sammenkomst :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe...at det skal være helt normalt i Danmark å handle i pyjamasen har jeg aldri hverken hørt om eller observert. :shock: Det kan imidlertid godt være at det er en ny mote de unge og trendy i København har funnet på, men jeg tror det ikke før jeg ser det :D

Hehe. Tror ikke det er noen moteting, nei. Hørte det for lenger siden, og det var snakk om "alle". Men da hadde man fått avkreftet det...

Ellers høres det kjipt ut med alle disse personlighetene. Norge med danske ølpriser og svenske eller tyske bilpriser må vel være en bra kombi? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe...at det skal være helt normalt i Danmark å handle i pyjamasen har jeg aldri hverken hørt om eller observert. :shock: Det kan imidlertid godt være at det er en ny mote de unge og trendy i København har funnet på, men jeg tror det ikke før jeg ser det :D

Hehe. Tror ikke det er noen moteting, nei. Hørte det for lenger siden, og det var snakk om "alle". Men da hadde man fått avkreftet det...

Ellers høres det kjipt ut med alle disse personlighetene. Norge med danske ølpriser og svenske eller tyske bilpriser må vel være en bra kombi? ;)

Husk nå at mine uttalelser er ytterst subjektive og at andre selvfølgelig kan ha noen helt andre generelle oppfatninger av hvordan det er å bo i Danmark som nordmann :D Jeg har det utrolig fint her nede og har lært å leve med de små forskjellene det er mellom nordmenn og danskene. :D De fleste som har bodd noen år i utlandet får på et eller annet tidspunkt noen refleksjoner a la mine :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...