Gå til innhold

BMW Group opp med 9.4% i 2004 - nytt rekordsalg

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

BMW Groups salg gikk opp med 9.4% i 2004, til ny rekord på 1.208.724 kjøretøy, mot 1.104.575 i 2003.

BMW i seg selv solgte 1.024.575 biler, og er dermed for første gang i historien over 1 million solgte BMWer på et år!

Etterspørselen etter MINI er fortsatt stor, og med 184.357 solgte biler i 2004, mot 176.465 solgte biler i 2003, gikk MINI opp med 4.5%.

Rolls-Royce Phantom solgte i 792 utgaver i 2004, mot 300 i 2003, noe som er det høyeste tallet til RR på 14 år. Det gjør også RR til markedsleder i det rene luksussegmentet.

Mer tall og info: http://www.bmw.se/bmwnyheter/2005-01-12-2412/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at det går oppover.. Har jo vært mange ny-lanseringer av modeller også det siste året.

Det er klart at det er kjempefint at det går opp og fremover for BMW...spesielt med tanke på lanseringen av alle de nye modellene det siste året. Jeg er ingen stor fan av Chris Bangle...jeg savner Claus Luthe´s linjer :( , men all ære skal Bangle allikevel ha...det ser ut til at han lykkes med det nye designkonseptet :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir virkelig spennende å se hvordan E90 M3. Det sies at motoren skal bli basert på V10 motoren som sitter i M5 og M6, samt at man vil kunne få M3 som sedan, stasjonsvogn, coupe og cabriolet. Jeg tror ikke BMW tør å satse så mye i designet på 3 serien, det er jo tros alt volummodellen til BMW..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...