Gå til innhold

K&N filter?


Blade
 Share

Anbefalte innlegg

KORT INPÅ: Jeg mener hvertfal at man skal la motor få vere i fred,går ikke bilen bra nokk.Så bytt den ut med noe raskere :twisted:

Hmmm...alle kjøper nok ikke den uttalelsen, men jeg er enig :wink:

Forøvrig...kan du evt. fortelle hva din relasjon (les: Catch-22) til Joseph Heller´s berømte bok med det samme navnet ? Boken beskriver som kjent; ved hjelp av den militære doktrinen "Catch-22", krigens blodige alvor for den enkelte soldat som var (er) innrullert i styrkene. "Hvis det finnes en lov...uansett hva loven er...finnes det alltid et unntak til loven" sier doktrinen. Yossarian forsøkte å dimme ved og henvise til at han var blitt sinnsyk pga krigen, men fordi han var bevisst at han var sinnsyk...kunne han ikke være sinnsyk og fikk heller ikke dimme iht. doktrinen. Yossarian var imidlertid sikker på at ble han værende i krigen kom han helt sikkert til å bli sinnsyk.... #-o

Boken har mange andre aspekter også, men de tar vi evt. en annen gang :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På forgassermotorer vil ett effektanlegg gi mer effekt, da man ikke har en luftmengdemåler.

Luftmengdemåleren måler hvor mye luft som kommer inn, og justerer deretter bensinen. Du kan uansett ikke suge inn mer luft en den kan registrere. Er kanskje mulig det gir et marginalt økning pga mer luft inn fortere, men ikke merkbart.

Derimot gir det bedre gassrespons, da ut og inn flyten øker pga den mindre motstanden. Mange foretrekker dette, men du drar også inn mye mer dritt inn i motoren. Jeg kjører ikke med noen form for sportsfilter, og har allikevel en del dritt i manifoilen ol når jeg plukker den fra hverandre (ca hvert år)

Vil ikke tenke på hvordan det er med sportsfilter :)

|Hot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yossarian forsøkte å dimme ved og henvise til at han var blitt sinnsyk pga krigen, men fordi han var bevisst at han var sinnsyk...kunne han ikke være sinnsyk og fikk heller ikke dimme iht. doktrinen

Det over er akurat det catch-22 er .Her enda en :

Du får ingen jobb uten erfaring,men du får ingen erfaring uten jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har selv et kingdragon filter i bilen min... det føles som om den går kjappere og den høres ut som om den har 30 hester mer... er det ikke det som er poenget da??

Lyden gir jo inntrykk av hestene... (men liker ikke fri eksos lyd... blir litt for råttent...)

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...