Gå til innhold

Hvite eller gule blinklys?


bimmerdude
 Share

Anbefalte innlegg

Hva er finest av hvite eller gule/orange blinklys synes dere?

Jeg skiftet til hvite foran og på siden, men er veldig i tvil om det ble noe forbedring. Har vel endel på fargen og felgene på bilen å gjøre. Har bare stålfelger med kapsler nå. Mulig det som gjør at det ikke blir noe forbedring. Synes også at de hvite foran ikke passer helt sammen med frontlyktene ettersom lyktene er mye mørkere. Bedre med to helt forskjellige farger ved siden av hverandre enn to nesten like? Enig? Dessuten så er det litt teit å se den orange pæra midt inni det hvite blinklyset.

Jeg synes det ser litt mekka på med hvite og litt mere orginal-stand å ha gule? Noen sier at bilen ser litt mere moderne ut med hvite men.

Noen som vet hvor man får tak i rimelige hvit/røde, røde eller helt hvite baklykter rimelig? Stemmer kanskje litt bedre når jeg får bort gulfargen bak også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Syns orange blinklys er stygt, men enig at det ser litt teit ut med orange pære/kopp. Har selv sota blinklys, selv om jeg ikke syns dem er så mørke som jeg vil ha dem. Men er en orange kopp rundt pæra som jeg ikke akkurat syns er fint. Vises heldigvis bare på nært hold...hehe. Må få deg hvite blinklys bak også. Tar seg bedre ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en liten dusj me chromlakk/ sølv metallic lakk på den oransje pæra! vips! ingen stygg oransj klatt midt i det nye flotte hvitblinkern!

Stemmer det!

Har gjort det på de to siste bilene mine - et sett oransje pærer til 12,90 med litt lakk på. Skal man kjøpe Osram eller Philips sine koster de 200,- eller noe slikt, og en av typene er i tillegg stygge (gir blålig skinn i lykta)!

Chromlakka blinklyspærer på Chrysleren min:

IMAG0037.sized.jpg

Og hvitlakka (Alpine White II! :D) blinklyspærer på BMWen (den har oransje sideblinkere også nå):

Image3.sized.jpg

Ser strøkent ut det, og begge blinker fortsatt oransje (selv om det nok ikke er helt lovlig, for de blinker litt svakt i dagslys, men viser veldig godt i mørket). Oransje skinn i lyktene er ihvertfall ikke fint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :D Jeg drev faktisk i hele går å lakkerte blinklyspærer sølvkrom. Måtte lakkere holderen også fordi det var litt orange på den.

Det jeg la merke til etterpå var at pærene blir sinnsykt varme når de blinker så lakken begynner å smelte og ryke når de blinker. Varer vel ikke lenge før all lakken er svidd bort.

Prøvde å få laget med lakk så tynt som mulig. Men ser ut som at de fortsatt gir litt svakere lys enn orginalt i dagslys.

Noen som har prøvd med sølvfarga sprittusj? Blir lettere enn å dra frem sprayboksen hver gang.

Tror også de sølvfarga sinnsyk dyre pærene har ett lag med lakk over det orange så de gir sikkert dårligere lys de også! Noen som vet om de er e-merket eller godkjente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig veldig i tvil om hvite lykter og styling gjør seg på bilen min. Er litt sær farge. Rød/lilla metallic som skifter farge etter lyset. Cardobarot. Og inne bilen er det tredetaljer og velourseter. Litt vanskelig å forklare men syns ikke det passer helt å style den. Er noe ekslusivt men lite sporty over den. Kanskje det er best å prøve å holde den mest mulig orginal å bruke pengene på skikkelig senkesett og 3 delte eikefelger eller noe.

Er bilen helt hvit, sort eller rød uten metallic er jeg helt klart enig at det er peneste med hvite lykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man bruker lakk bergnet for glassmaling, får man en lakk som ikkje brenner vekk.

Eg har brukt dette for å lakke pærer oransje bl.a på min bil, da eg skulle ha oransje markeringslys i blinklysreflektoren og den hadde hvite glass.

Denne lakken herder når den blir utsatt for varme. Selges på alle hobbybutikker. Koster en liten 40-50lapp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på fargen på bilen om det passer in med helt hvite, blanke eller sota lykter!

Jeg for min del valgte helt hvite, og skal kjøpe helt hvite til å ha bak, det ser ganske kult ut på en knallrød bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk noen biler som er penest med gule blinklys ja.

Problemet som blir når folk bytter på E36 er at blinklysene ikke passer overens med frontlyktene.

Tror jeg skal enten sote blinlysene litt eller ta chromspray på det svarte på innsiden av frontlyktene så de blir lysere. Blir det teit?

Når det gjelder lakking av lyspærer så gjelder det å finne en lakk som det er lett å legge ett veldig tynt lag med. Fargen kan være hvit eller sølv. Det er også smart å la det være igjen 5 mm ulakket nederst på pæra så blir det litt bedre lys.

Prøvde å bruke sort sprittusj på en pære. Resultatet var litt morsomt. Lysstyrken var ganske bra og det blinket gult. Men akkurat rundt pæra så var lyset rødt hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...