Gå til innhold

DN har testet nye 3-serie


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

"Men vinteregenskapene er usikre. Hovedsakelig grunnet bakhjulsdrift. Nåværende BMW-eiere er ikke helt fornøyde med bilen sin på vinterføre, viser undersøkelser"

Dette er gamle fordommer nok en gang,att BMW med bakhjulstrekk er dårlig på vinterføre.

Stiller meg svært skeptisk til de undersøkelsene der :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir så lei av den evinnelige sytingen om bakseteplassen... jeg mener at baksetet er for unger, ikke for voksne menn på 2 meter!! Jeg mener, hva faen skal du med plass til 5 voksne menn i en bil?? Det høres litt ekelt ut spør du meg.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir så lei av den evinnelige sytingen om bakseteplassen... jeg mener at baksetet er for unger, ikke for voksne menn på 2 meter!! Jeg mener, hva faen skal du med plass til 5 voksne menn i en bil?? Det høres litt ekelt ut spør du meg.... :lol:

Hei

Hvis enkelte har behov for god bakseteplass så hvorfor kjøper de ikke 7-serie.

Eller kjøper annet merke for disse har visstnok så mye bedre plass......

Hvor ofte er det 5personer inne i bilen?

Nye 3-serien er den største 3-serien igjennom tidene.......

Bmw sine siste modeller har meget bra fremkommelighet,sammenlignet med mange konkurrenter.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men vinteregenskapene er usikre. Hovedsakelig grunnet bakhjulsdrift. Nåværende BMW-eiere er ikke helt fornøyde med bilen sin på vinterføre, viser undersøkelser"

Dette er gamle fordommer nok en gang,att BMW med bakhjulstrekk er dårlig på vinterføre.

Stiller meg svært skeptisk til de undersøkelsene der :evil:

Jeg er faktisk ikke helt enig, Bjørn.

Dvs.. det kommer litt an på hva det menes her. At fremkommeligheten er dårlig med bakhjulstrekk er definitivt gamle fordommer, for der er det etterhvert dekkene som bestemmer mest. Men hva sikkerheten angår, så setter jeg nok FWD over RWD.

Hadde fremhjulstrekker forrige vinter, og må si at jeg følte meg LANGT tryggere i den enn jeg har gjort i BMWene mine, og det på tross av at den hadde helt usannsynlig dårlige dekk. Begynte den å spinne så gjorde den bare det, uten at det skjedde noe mer dramatisk. Den begynte kanskje å gå rett frem, men så slapp man bare gassen og var helt på nett igjen. Begynner man å spinne med en bakhjulstrekker i en sving i høy fart har man ikke mange millisekundene på seg til å rette opp feilen før man går rundt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok det Gunnar men om man her snakker om litt nyere BMW med antispinn osv.så føler jeg meg like trygg med RWD kontra FWD.

Og har du kjørt eldre BMW med diffbrems så er det jo mye lettere og kontroller de i glatte svinger.

Hmm savner min gamle 735 med diffbrems av og til,litt kjedelig med bare antispinn syns jeg 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8) Må bare si det at de 3 BMW'ene jeg har hatt så har det ikke vært noen problemer på vinterføre,og selvfølgelig så har jo dekkvalget veldig mye å si.mye av det som blir sagt om BMW sin bakhjuls trekk er nok gammel myte, la folk få prøve en BMW så skal vi snakke med dem etterpå!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterkjøring og BMW er jo mest av alt en vanesak...litt forsiktig inn i svingene og hurtig ut igjen. :D Imidlertid lurer jeg litt på hvorfor min gamle E36 323i virket mer "stø på foten" på vinterføre enn min nuværende E46 318d Touring gjør. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmelderen skrev: "Men vent på stasjonsvognen i 318-utgaven dersom du trenger plass – og ikke har flust med penger".

Mener å ha lest at minste utgaven i 2005 skal være 320. 316 og 318 er kutta.

Ellers må jeg få si at med skikkelige dekk så er vinterkjøring med BMW problemfritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje touringen har en litt annen vektfordelig?kanskje.....

Kanskje :? ...E36 323i har forøvrig 51% av vekten på forhjulene...E46 318dT vet jeg ikke. En annen forklaring kan selvfølgelig være at det faktisk er litt vanskelig å dosere M47 motorens moment på vinterføre. 265 Nm ved 1750 rpm er ikke enormt mye, men allikevel nok til at bakhjulene slipper lett. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmelderen skrev: "Men vent på stasjonsvognen i 318-utgaven dersom du trenger plass – og ikke har flust med penger".

Mener å ha lest at minste utgaven i 2005 skal være 320. 316 og 318 er kutta.

Ellers må jeg få si at med skikkelige dekk så er vinterkjøring med BMW problemfritt!

E90 318i (129 HK) og 318d (122 HK) kommer høsten 2005. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...