Gå til innhold

Monterte Angel Eyes i dag! (E36 Compact)


Frode H.
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fett! De der var 1mill bedre enn de ringene jeg prøvde. bestillte nåkken fra sweden, de kostet mer enn de der du har skaffet deg også lyste de ikke nåkke serlig i det heletatt. åssa var de blå i tillegg måtte bare bosse de etter jeg prøvde å montere dem!

ødelagte festene til sideblinkersene i prosessen, pluss noen fester i underkant av lselve lyktebeholderen.(e36 touring). tenkte jeg skulle prøve dem siden jeg måtte rense litt dugg alikkavel.

har bestillt noen nye som er hel! med lykter og glass og hele greien. bilen din ble skikkelig fet med angel eyes. mandag er dagen jeg håper å få mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som har kjøpt slike ringer til sin e34. Han lurer derimot veldig på hvordan han skal få av lykteglassene uten å knuse dem... Er det noen som har noen gode tips?

Må frem med varmepistol eller putte de i stekovnen for å myke opp limen.. og få av glassene slik, så må de limes på igjen. Det er det samme jeg må til med en vakker dag. Du kan gjerne gi tilbakemelding på hvordan det blir om han gjør det, og hvilken lim han brukte for å få glassene til å holde igjen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele var gjort på ca. 3 timer + herdetiden til limen. Vet det er litt vanskeligere på resten av E36 modellene da denne lykten er litt annerledes inni. forskjellen ligger visstnok i det innerste glasset som er festet på en annen måte.

Fin guide. Gjorde denne jobben selv like etter jul på min E36 coupé (1992). Kjøpte mine fra dem samme personen som deg ;). Jobben er like enkel på coupé-versjonen. Man legger bare ringene rundt lyktene når man har åpnet dem (man ser hvor de passer. Ser nesten ut som om de er forberedt for angel eyes), og setter bittelitt lim på den, og vips, 100% strøkent resultat. Vanskelig å forklare forskjellen på lykteoppbygninga siden jeg ikke tok bilder, men dette var faktisk en veldig enkel jobb for en ikke-mekaniker som meg selv :D. Jeg satte strømstjeler på ledninga til parklyset, og tok vekk parklyspæra. Slik kan jeg gjøre det "originalt" igjen hvis jeg ønsker det. På slike CCFL-ringer har man en egen strømforsyning. Den gjemte jeg bak selve lysene (der hvor man skifter pærene). Da blir den heller ikke fuktig...

Dette er en forholdsvis enkel og billig jobb som hjelper mye for utseendet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dette ble skikkelig pent, det spørs bare hvor mange tommeltotter man har kontra hvor mye penger som brenner om man kjøper ferdige lykter eller ikke.

For min egen del så har jeg alt for mange tommeltotter, men dessverre også alt for lite varme kroner... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh! Du bare MÅTTE linke opp når de passet E46 også ja! :x

Jeg hadde vel klart dette, er bare usikker på hvordan man skal dele E46-lykta. Mulig det er kjempelett, har ikke sett på det.

Forøvrig stengte jeg ned siden ganske fort, hvorfor tror enkelte at man synes annonsen blir bedre av å ha slik bakgrunnsmusikk? :-({|=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...