Gå til innhold

bimmers.no sin offisielle samlivstråd


528i
 Share

Anbefalte innlegg

Det å få barn kan ikke annet enn anbefalles...

Tror ikke det går ann å forberede seg 100%.

Vi bodde i en tre roms blokkleilighet når fruen ble gravid.

Denne ble solgt å vi flyttet inn i en helt ny vertikaldeltbolig i god tid før terminen. Denne boligen ligger selvfølgelig i barnevennlige omgivelser, rett ved barnehage og barneskole :) Perfekt med andre ord :)

Alt utstyret som skal kjøpes inn til barn går bra. Mye kan kjøpes brukt, arves, lånes eller selvfølgelig kjøpe nytt om pengene strekker til :)

Bilen vi hadde var jo E91`n som jeg fortsatt har :)

Kan ikke si annet enn at det å få barn er en helt utrolig følelse.

Følelsen av å ha en liten gutt som faktisk er din sønn, å se han vokse opp er utrolig godt :) Uansett om livet blir snudd helt på hodet av det. Man har jo plutselig en ekstra person å tenke på, men som nevn tidligere i tråden, det plager meg ikke i det hele tatt å ofre noe for at sønnen min skal ha det bra :)

hvis du skal vente på det perfekte tidspunktet til å få barn så tror jeg aldri du får barn. Som sagt av flere, det passer aldri. :)

men når barnet først er kommet så angerer man ikke ett sekund :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kjøpt meg hus, etter å ha bodd 1 år midlertidig i leiligheten i kjellern til mamma og pappa sammen med samboern min..

Skal også selge Bmwen, og det er vel kanskje ingen hemmelighet at det begynner på ordne seg for meg nå med tanke på å planlegge barn.. Er som lir sagt ovenfor her, at det alldri passer helt 100% å få barn..

Bare tenk på alle som bare kjører på, uten å planlegge.. Stort sett alle greier seg jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er idag begge enige om at det var bedre å få barn som 36 åringer enn som 26 åringer. Modenhet og erfaring gir en selvsikkerhet som man mangler når man er yngre... man føler seg ganske enkelt mer komfortabel med situasjonen og utfordringene.

Jeg tar det som en selvfølge at din datter hjelper til med din sønn, men hvis du klarer å tenke deg hverdagen uten henne (og samtidig tenke deg å være førstegangsforelder), ville du si du har mer overskudd, energi og oppmerksomhet til et barn du fikk i voksen alder enn det du fikk 10 år tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silver og Simpel, - hvor gamle var dere da krabatene kom?

BreitBau og Ceylon, - dere er vel bare ungfoler enda? :lol:

Hvordan vet dere at dere klarer å ordne ting i hverdagen i tillegg til babyen? Har dere foreldre i ryggen som kan hjelpe til eller bare regner dere med at ting går i orden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silver og Simpel, - hvor gamle var dere da krabatene kom?

BreitBau og Ceylon, - dere er vel bare ungfoler enda? :lol:

Hvordan vet dere at dere klarer å ordne ting i hverdagen i tillegg til babyen? Har dere foreldre i ryggen som kan hjelpe til eller bare regner dere med at ting går i orden?

Som jeg sier.. Sånt går alltid bra! Kan ikke planlegge det, for du har alltid noen venner, foreldre o.l. som hjelper til..

Du har jo 20 åringer i Norge, som får det til, med huslån, billån o.l, de tjener så som så og en av de er ofte bare lærling enda... Det der med unger altså.. Det er noe man tar seg råd til nesten uansett.. Man får det til å gå rundt..

Er 25 år selv, og fruen er 20.. Tror nok vi kommer til å få barn innen en 3-4 års tid.. Og vi har sluttet å planlegge og regne på ting.. Har stor tro vpå at i greier det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hva denne tråden gjør inne på et bilforum.

Nå henger denne vel igjen fra en tid hvor mer var akseptert rett og slett for å få opp trafikken her inne, men det er jo noe spesielt at de gangene de kommer en like lang bilrelatert tråd - så klager halvparten på at folk gidder diskutere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hva denne tråden gjør inne på et bilforum.

Nå henger denne vel igjen fra en tid hvor mer var akseptert rett og slett for å få opp trafikken her inne, men det er jo noe spesielt at de gangene de kommer en like lang bilrelatert tråd - så klager halvparten på at folk gidder diskutere!

Nå tror jeg bmw miljøet blir mere som livstil for enkelte. Enkelte andre bmw relaterte ting bør også aksepteres for de som ønsker så lenge det ikke blir en overvekt ut av det og så lenge de befinner seg i samletråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silver og Simpel, - hvor gamle var dere da krabatene kom?

BreitBau og Ceylon, - dere er vel bare ungfoler enda? :lol:

Hvordan vet dere at dere klarer å ordne ting i hverdagen i tillegg til babyen? Har dere foreldre i ryggen som kan hjelpe til eller bare regner dere med at ting går i orden?

Vi var begge 30 når babyen (Felix, forresten) kom til verden. Egentlig glad jeg ikke var noe yngre, spesielt at jeg følte meg helt klar for det og ikke har noe ugjort fra den relativt ansvarsløse ikke-babytiden. (Noen tilbakeslag fra tid til annen, kan jo ikke slutte helt å drikke seg full:) )

Snakket mye med min bror om det her, han var 25. Han sier han var altfor ung til å ha baby, og det forholdet endte jo og i en trist skilsmisse. Mest på grunn av babyen og de belastninger som kommer med det.

Vet ikke alltid hvordan ting skal ordne seg på forhånd, men det gjør det nå alltid. Har foreldre, men de er upraktisk langt borte alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...