Gå til innhold

bimmers.no sin offisielle samlivstråd


528i
 Share

Anbefalte innlegg

Er glad jeg ikke føler noe behov for å vite samboerns passord på mail og facebook. Hvorfor skal man liksom utveksle det? Brudd på tilitt vil jeg påstå å skulle rote rundt på hverandres kontoer for å se om det kan være noe dritt:P

Stoler man ikke mer på hverandre får man gi faen rett og slett.

Har heller ingen problemer med at dama går ut uten meg, føler ikke noe behov for å henge over henne og passe på at hun er snill pike akkurat.

Finn dere eldre damer gutter så slipper dere angsten for at jentene skal finne på noe dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn dere eldre damer gutter så slipper dere angsten for at jentene skal finne på noe dumt.

Har det egentlig noe og si?

like stor sannsynlighet at de kan finne på noe dumt enn at en ung jente skal finne på noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dessverre si at jeg er ganske "pakkis" på dette området.. prøv deg på kona mi og du er ferdig :) Kona drar vel aldri ut alene uten meg, og de gangene noen prater med henne de 20sek jeg ikke følger med så blir dem ganske forfjamsa og beklager seg på stedet når jeg ser det.. Eller så vet alle at hun er min dame og gutta passer alltid på :)

U crazy bastard. Men ja.. Det er forskjellig fra forhold til forhold. For noen er det vanlig og vite alt av passord så man får kontrollsjekket en gang iblant :lol:

Det blir ihvertfall gjort av og til her i gården. Da vet man litt hva som skjer.. Man blir ikke happy om man ser eksen til dama ligger konstant øverst på chattelisten på face?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dessverre si at jeg er ganske "pakkis" på dette området.. prøv deg på kona mi og du er ferdig :) Kona drar vel aldri ut alene uten meg, og de gangene noen prater med henne de 20sek jeg ikke følger med så blir dem ganske forfjamsa og beklager seg på stedet når jeg ser det.. Eller så vet alle at hun er min dame og gutta passer alltid på :)

Det er i denne sammenhengen ikke så veldig interessant hva du evt. gjør hvis en annen mann snakker med din kjæreste/kone. Poenget i denne diskusjonen er hva du gjør i forhold til din kjæreste/kone hvis hun evt. snakker med en annen mann uten din viten.

Norsk lov regulerer din handlefrihet iom. at man ikke har eiendomsrett til andre mennesker i Norge. Din kjæreste/kone kan med andre ord i lovens forstand gjøre hva hun måtte ønske i forhold til å snakke og møte andre mennesker. Hun er din kjæreste/dame akkurat så lenge hun selv ønsker det. Respekt i et partner/ekteskap i Norge er noe man kan gjøre seg fortjent til - ikke noe man kan ta eller kreve. No offence når det gjelder ditt forhold spesielt... jeg snakker naturligvis i generelle termer.

Du er virkelig balleløs as mann! Sorry å si det, men slike som deg er underkuet av kvinnen helt til dere faktisk blir brukt og kasta :) No offence, jeg snakket generelt om alle andre menn:) Jeg og kona har en fin forståelse for hva vi tillater den andre å gjøre. Hun liker ikke at jeg prater med andre ukjente jenter og det er helt i orden for meg. Jeg respekterer henne nok mye mer enn det du noensinne vil respektere din ektefelle! Og guess what, hun har like mye eiendomsrett på meg som jeg har på henne, IGJEN, gjensidig respekt!

Kona er glad for at jeg har ett nettverk som er såpass stort at ingen gjør noe urett mot henne. Hun har selv valgt å ikke dra ut på byen uten meg, nettop for å unngå slibrige folk som ikke vet hvor grensa går. Men som en ektefelle er jeg også "lovpålagt" å beskytte min kone, og det er nettop det jeg gjør :)

Så si meg...det hadde vært helt ok for deg om kona di dro ut på byen og ble sjekka opp av alt og alle og tok seg friheter til å utforske sine muntlige samtale egenskaper på hvem som helst uten at du hadde reagert fordi "det står i lovet at hun kan?!

Og jeg vedda igrunn med meg selv igår etter at jeg skrev innlegget at du ville reagere på det først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dessverre si at jeg er ganske "pakkis" på dette området.. prøv deg på kona mi og du er ferdig :) Kona drar vel aldri ut alene uten meg, og de gangene noen prater med henne de 20sek jeg ikke følger med så blir dem ganske forfjamsa og beklager seg på stedet når jeg ser det.. Eller så vet alle at hun er min dame og gutta passer alltid på :)

håper dette var en spøk?

Nope. Beskytt dine nærmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dessverre si at jeg er ganske "pakkis" på dette området.. prøv deg på kona mi og du er ferdig :) Kona drar vel aldri ut alene uten meg, og de gangene noen prater med henne de 20sek jeg ikke følger med så blir dem ganske forfjamsa og beklager seg på stedet når jeg ser det.. Eller så vet alle at hun er min dame og gutta passer alltid på :)

U crazy bastard. Men ja.. Det er forskjellig fra forhold til forhold. For noen er det vanlig og vite alt av passord så man får kontrollsjekket en gang iblant :lol:

Det blir ihvertfall gjort av og til her i gården. Da vet man litt hva som skjer.. Man blir ikke happy om man ser eksen til dama ligger konstant øverst på chattelisten på face?

Ikke så mye som å "kontrollsjekke" kjæresten, men passe på at andre ikke kommer med upassende mail til din kjære...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahhaha man må verne om sine favorittbiter ;) Gode jenter er vanskelig å finne. og jeg har vært heldig nok til å finne en slik jente som kun har godt i seg, og ikke noe vondt!Derfor må man passe på så andre ikke prøver seg :)

Jeg stoler forøvrig blindt på kona og har ALDRI mistenkt henne for noe galt i forholdet vårt på snart 7år, men man kan aldri stole på andre som kan prøve seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dessverre si at jeg er ganske "pakkis" på dette området.. prøv deg på kona mi og du er ferdig :) Kona drar vel aldri ut alene uten meg, og de gangene noen prater med henne de 20sek jeg ikke følger med så blir dem ganske forfjamsa og beklager seg på stedet når jeg ser det.. Eller så vet alle at hun er min dame og gutta passer alltid på :)

Det er i denne sammenhengen ikke så veldig interessant hva du evt. gjør hvis en annen mann snakker med din kjæreste/kone. Poenget i denne diskusjonen er hva du gjør i forhold til din kjæreste/kone hvis hun evt. snakker med en annen mann uten din viten.

Norsk lov regulerer din handlefrihet iom. at man ikke har eiendomsrett til andre mennesker i Norge. Din kjæreste/kone kan med andre ord i lovens forstand gjøre hva hun måtte ønske i forhold til å snakke og møte andre mennesker. Hun er din kjæreste/dame akkurat så lenge hun selv ønsker det. Respekt i et partner/ekteskap i Norge er noe man kan gjøre seg fortjent til - ikke noe man kan ta eller kreve. No offence når det gjelder ditt forhold spesielt... jeg snakker naturligvis i generelle termer.

Du er virkelig balleløs as mann! Sorry å si det, men slike som deg er underkuet av kvinnen helt til dere faktisk blir brukt og kasta :) No offence, jeg snakket generelt om alle andre menn:) Jeg og kona har en fin forståelse for hva vi tillater den andre å gjøre. Hun liker ikke at jeg prater med andre ukjente jenter og det er helt i orden for meg. Jeg respekterer henne nok mye mer enn det du noensinne vil respektere din ektefelle! Og guess what, hun har like mye eiendomsrett på meg som jeg har på henne, IGJEN, gjensidig respekt!

Kona er glad for at jeg har ett nettverk som er såpass stort at ingen gjør noe urett mot henne. Hun har selv valgt å ikke dra ut på byen uten meg, nettop for å unngå slibrige folk som ikke vet hvor grensa går. Men som en ektefelle er jeg også "lovpålagt" å beskytte min kone, og det er nettop det jeg gjør :)

Så si meg...det hadde vært helt ok for deg om kona di dro ut på byen og ble sjekka opp av alt og alle og tok seg friheter til å utforske sine muntlige samtale egenskaper på hvem som helst uten at du hadde reagert fordi "det står i lovet at hun kan?!

Og jeg vedda igrunn med meg selv igår etter at jeg skrev innlegget at du ville reagere på det først :)

Er det at din kone snakker med en annen mann det samme som at han prøver seg eller at hun er på kanten til være utro?

For meg spiller det ingen rolle om min kone snakker med andre, uansett kjønn, men om noen trakker over hennes grenser er jeg raskt på plass for å gjøre det tydelig at hun ikke ønsker å fortsette samtalen, og at hun er opptatt.

Før du fortsetter å snakke om hvor kuet vi andre er så skal det være sagt at har måttet bli "svært tydelig" overfor enkelte, og jeg er ikke redd for å gjøre det klart for andre at min kone skal behandles med respekt og er opptatt, men samtidig er jeg så trygg på det forholdet jeg har til min kone, og den respekten hun har for meg, at jeg ikke føler noe behov for å prøve å kontrollere eller overvåke henne. Ingen av oss har noe særlig behov for hemmelighold eller å sjekke den andres mobil/facebook/mail o.l..

I den verden jeg kjenner er det nettopp de som har et så stort kontrollbehov som har absolutt lavest selvtillit, og er minst trygg på seg og sine omgivelser. For øvrig positivt at du ser ut til å akseptere de samme grensene i forholdet som du selv setter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er virkelig balleløs as mann! Sorry å si det, men slike som deg er underkuet av kvinnen helt til dere faktisk blir brukt og kasta :) No offence, jeg snakket generelt om alle andre menn:) Jeg og kona har en fin forståelse for hva vi tillater den andre å gjøre. Hun liker ikke at jeg prater med andre ukjente jenter og det er helt i orden for meg. Jeg respekterer henne nok mye mer enn det du noensinne vil respektere din ektefelle! Og guess what, hun har like mye eiendomsrett på meg som jeg har på henne, IGJEN, gjensidig respekt!

Kona er glad for at jeg har ett nettverk som er såpass stort at ingen gjør noe urett mot henne. Hun har selv valgt å ikke dra ut på byen uten meg, nettop for å unngå slibrige folk som ikke vet hvor grensa går. Men som en ektefelle er jeg også "lovpålagt" å beskytte min kone, og det er nettop det jeg gjør :)

Så si meg...det hadde vært helt ok for deg om kona di dro ut på byen og ble sjekka opp av alt og alle og tok seg friheter til å utforske sine muntlige samtale egenskaper på hvem som helst uten at du hadde reagert fordi "det står i lovet at hun kan?!

Og jeg vedda igrunn med meg selv igår etter at jeg skrev innlegget at du ville reagere på det først :)

Hehehe... det var da voldsomt til oppstandelse da... være seg dine eller mine baller som i denne sammenhengen heller ikke er så veldig interessante (mine er dog størst)... :lol:

Du skjønner sikkert egentlig poenget. Hva slags løsninger man velger i det enkelte parforhold er en privatsak... så lenge man holder seg på den rette siden av norsk lov. Dette gjelder også selv om enkelte kvinner foretrekker å være underdanige og/eller å bli "beskyttet" av mannen. Hva den enkelte kvinne mener eller religiøs praksis predikerer er i forhold til lovverket ikke interessant... og det kommer til å bli mye mer fokus på dette i tiden som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har forskjellige preferanser på hvordan ett forhold skal være, jeg har min oppfatning, dere har har deres. Om kona snakker med folk har jeg ikkeno imot, men fulle folk som er provoserende og litt for "close" når de prater, de går det ganske hardt utover :)

Apropo "underdanige" kvinner... du liker vel å bli styrt? Lovverket er der for å vise den rette vei, og kan derfor ikke mistolkes. Men hva som blir lagt til grunn for ett forhold er opp til de som er involvert. Staten har ikkeno med dette å gjøre så lenge det ikke blir utført straffbare handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...