Gå til innhold

bimmers.no sin offisielle samlivstråd


528i
 Share

Anbefalte innlegg

Fredrik, du relaterer innvandringen direkte med "miljøforandring" og det var dette jeg reagerte på.

Hvis du med "miljøforandring" mener at Oslo har forandret og forandrer seg demografisk, sosialt og kulturelt som en følge av innvandringen er det ingen tvil om at det er dette jeg mener. Spørsmålet er hvordan, hvor mye og med hvilken hastighet?

Antall innbyggere var i Oslo på midten av 90-tallet litt over 400000. Innen tre-fire år vil innbyggertallet være ca. 600000. En befolkningsøkning på 50% i løpet av knapt 20 år går ikke forbi upåaktet sånn uten videre. Alle offentlige tjenester og funksjoner blir i likhet med trafikal infrastruktur presset til det ytterste. Eiendomsmarkedet skyter til himmels... rikdom og sosial fornedrelse blir ubarmhjertig blottlagt på godt og vondt.

Demografisk gjennomgår byen store forandringer. Idag er 30% av byens innbyggere innvandrere... mot litt over 15% for 10-15 år siden. I perioden 2001 til 2009 stod innvandrerbefolkningen for hele 80% av Oslos befolkningsvekst. Dette er dramatiske tall og selvfølgelig preger endringene byen. Jeg er imidlertid usikker på om noen egentlig har oversikt over endringene (spesielt sosialt og kulturelt) eller om utviklingen bare går videre etter innfallsmetoden.

Tilsvarende folkelige eksperimenter har blitt prøvet før i USA og spesielt i New York. Kriminalitet og vold preget i mange år byen som en følge av den massive innvandringen, men idag er situasjonen relativt harmonisk. London og Paris har en nogenlunde tilsvarende historie selv om det også er vesentlige forskjeller. Folk kan uten tvil leve sammen, men de bør ha et felles verdigrunnlag og der har amerikanerne vært mye mer forutseende og flinke enn vi har vært her i Europa. Amerikanerne har en klar idé om hva USA står for og hva det vil si å være en amerikaner. Dette mangler vi i Norge og derfor er bl.a Oslo kraftig oppdelt i sosiale, kulturelle og økonomiske lag.... som i ytterste konsekvens får betydning for om kvinner (og alle andre) kan føle seg nogenlunde trygge i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk at du også er en innvandrer...

Ja... og det har jeg flere ganger påpekt her inne. Århus og Danmark er imidlertid en helt annen historie enn Oslo og Norge når det gjelder innvandring. Danskene oppfatter heller ikke nordmenn som innvandrere i ordets rette forstand. Vi deler f.eks langt på vei kulturen og språket. Noen av de mest kjente personene i dansk-norsk historie var født i Norge... Tordenskiold, Holberg, Huitfeldt, Krøyer... bare for å nevne noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og norges mest kjente utelivsmann er wicky! Godt vi fikk kjendisstatusene avklart!

Og istedet for at denne diskusjonen sklir ut atter en gang, fra utro kvinnfolk til innvandrere og religion og jeg blir bannet og du får represalier, så anbefaler jeg at vi går tilbake til topic og satser på at noen andre også har samlivsproblemer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og istedet for at denne diskusjonen sklir ut atter en gang, fra utro kvinnfolk til innvandrere og religion og jeg blir bannet og du får represalier, så anbefaler jeg at vi går tilbake til topic og satser på at noen andre også har samlivsproblemer :)

Jeg har faktisk aldri fått noen reprisalier her inne.

Du reagerte på en kobling mellom innvandring og noe du kalte "miljøforandring". Jeg ga deg et svar som langt på vei forklarer hva jeg mener er årsaken til at kvinner ikke lenger kan føle seg trygge i Oslo uten mannlig følge. Diskusjonen har med andre ord ikke blitt direkte OT så lenge noen føler et behov for å "beskytte" kjærester og koner mot uønsket kontakt med fremmede menn i Oslo (og naturligvis andre byer i Norge).

--------------------------------------------

Jeg endrer dette innlegget istedenfor å ødelegge tråden mer enn nødvendig bare for å svare på Wickys barnslige trivialiteter. Nei... Wicky... jeg har aldri mottatt en advarsel eller blitt straffet på andre måter av forumets ledelse. Vi ble for en tid siden av moderator [space] kollektivt bedt om gravlegge stridsøksen. Det er noe helt annet enn å f.eks bli banned fra forumet i en måned.

Når det gjelder ærestittelen var det faktisk mitt forslag at denne ble endret til general, men med en ekstra stjerne. Dette ble gjort for samtlige 4 æresmedlemmer. Årsaken til at dette ble gjort var at det var enkelte av forumets brukere som synes at det var vanskelig å forstå forskjellen på en moderator og et æresmedlem uten moderatorrettigheter. For å rydde alle misforståelser av veien er derfor tittelen æresmedlem lagt til side.

----------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Qluet er å detaljstyre damene slik at de slutter å tenke så mye på egenhånd. Så da de en dag plutselig trenger å tenke litt så er de helt lost og er dermed avhengig av deg....

Hvordan tror dere jeg fikk til å da de bildene? :lol:

<-----------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og istedet for at denne diskusjonen sklir ut atter en gang, fra utro kvinnfolk til innvandrere og religion og jeg blir bannet og du får represalier, så anbefaler jeg at vi går tilbake til topic og satser på at noen andre også har samlivsproblemer :)

Jeg har faktisk aldri fått noen reprisalier her inne.

Du reagerte på en kobling mellom innvandring og noe du kalte "miljøforandring". Jeg ga deg et svar som langt på vei forklarer hva jeg mener er årsaken til at kvinner ikke lenger kan føle seg trygge i Oslo uten mannlig følge. Diskusjonen har med andre ord ikke blitt direkte OT så lenge noen føler et behov for å "beskytte" kjærester og koner mot uønsket kontakt med fremmede menn i Oslo (og naturligvis andre byer i Norge).

hvor er æres tittelen din?! Og jo, du har fått advarsler Fredrik, ikke prøv deg :)

Moderatoredit (S.Hafsmo): Endret innlegg. Bruk brukernavn når det refereres til andre brukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn dere eldre damer gutter så slipper dere angsten for at jentene skal finne på noe dumt.

Har det egentlig noe og si?

like stor sannsynlighet at de kan finne på noe dumt enn at en ung jente skal finne på noe?

Har det vel ikke? Ei jente som er 17 år som knapt har pult og ikke har opplevd en dritt annet enn at kaninen hennes døde for 3 år siden har større sjanse for å finne på noe dumt enn ei som har levd litt, opplevd litt og prøvd det meste? Det tror og mener da jeg. Og utifra erfaring stemmer det bra.

Og "Spretter" sleng ut ett større bilde a plx ;D haha

Du hopper elegant over alle damene i førtiårene som plutselig innser at deres beste år forsvant i kjedelig hverdagsliv, får panikkk og skal realisere seg selv, helst drita full og høylytte på byn, og gjerne meget aktivt jaktende på en yngre mann. De er festlige de, og definitivt i stand til å finne på noe dumt!

Om en dame er verdt å samle på eller ikke tror jeg er lite aldersbetinget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hopper elegant over alle damene i førtiårene som plutselig innser at deres beste år forsvant i kjedelig hverdagsliv, får panikkk og skal realisere seg selv, helst drita full og høylytte på byn, og gjerne meget aktivt jaktende på en yngre mann. De er festlige de, og definitivt i stand til å finne på noe dumt!.

Akuratt det jeg tenkte på da jeg skrev innlegget mitt også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...