Gå til innhold

bimmers.no sin offisielle samlivstråd

528i
 Share

Anbefalte innlegg

hu gjemmer stadig telefonen og facebook blir lukket straks jeg er til stedet.

Dette er et veldig, veldig dårlig tegn i et parforhold.

Det er imidlertid alltid to sider av saken i et parforhold. Kanskje har du ikke gitt henne nok oppmerksomhet de siste årene eller kanskje trenger dere til en ny giv i forholdet. Noen ganger må man bare stoppe opp å spørre:... Hvor står vi og hva vil vi med vårt forhold?

Husk at forelskelse og kjærlighet ikke er en selvfølge. Man må jobbe for at parforholdet skal være godt og man kan ikke tvinge noen til å være i et parforhold i Norge. Prøv å reise bort en langhelg... bare dere to uten venner, barn og andre som krever oppmerksomhet. Bruk tiden på å forstå hverandre. Alle forandrer seg med tiden og dette krever i et parforhold at man noen ganger snakker ut. Ikke bare for at partneren skal forstå, men også for at man bedre kan forstå seg selv i parforholdet.

Dette er bra skrevet og det er riktig.

Jeg vil også understreke ordet "par" i "parforhold". Dvs. at det er to som er involverte. Det er derfor nødvendig at begge går inn for å være romantiske og oppmerksomme hvis den andre ikke er med på notene.

Men hvis Romantisk & Oppmerksom blir et enkeltmannsforetak, kan enkeltmannsforetaket i det minste føle seg trygg på at selv om forholdet går mot slutten, har man selv gjort en god innsats for at det skulle fortsette å vare.

Lykke til, bmwnissen99. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var bare en antagelse fra min side ja!

men om du leser forrige side så ser det ut til at ting dessverre har endret seg til det negative...

Det har vi helt sikkert fått med oss, men vi har kun fått den ene partens fremstilling av saken og da blir det helt feil å anbefale at han bare skal dumpe henne. Dette må han evt. selv finne ut på grunnlag av hva han vet om situasjonen og hva hun evt. ønsker at skal skje videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler at du tar kontakt med den andre parten så kan du få all info :)

basert på innlegget til bmwnissen99 så står det "har vel bestemt meg for å gjøre det slutt"... Han vet nok om situasjonen, dama har sendt sms til en annen fyr og det er faktisk kvalifisert til utroskap!

så ser ikke hvorfor du fortsetter å kverulere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler at du tar kontakt med den andre parten så kan du få all info :)

basert på innlegget til bmwnissen99 så står det "har vel bestemt meg for å gjøre det slutt"...

så ser ikke hvorfor du fortsetter å kverulere!

At bmwnissen99 evt. har bestemt seg for å gjøre det slutt er ikke det samme som at du eller jeg har godt nok kjennskap til saken for å kunne anbefale at han gjør det slutt. Vi har kun fått en fremstilling av saken og i et parforhold er det minst to sider av saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ett parforhold er basert på gjensidig respekt fra begge parter. I denne saken har det klart kommet frem at hun ikke er den han fortjener..

Ta deg en wikipedia tour og sov godt du Fredrik!

Hvorfor klarer du aldri å diskutere uten å komme med spydige og nedsettende bemerkninger?

Mitt poeng er at det er forskjell på å komme med generelle tilbakemeldinger/råd ut fra hva bmwnissen99 forteller... og det å anbefale at han gjør kort prosess med parforholdet etter syv år. Det er ikke uten grunn at en samlivsterapeut alltid vil snakke med begge partene i et parforhold for å kunne komme med et nogenlunde kvalifisert råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, om jeg har bestemt meg og gjøre det slutt er jeg faktisk usikker på, hu viste meg en ny side i går kveld som jeg ikke har sett på flere år.

Hun har også lovet meg og kutte all kontakt med han, jeg slettet han fra facebooken hennes og hu lovet og ikke legge han til igjen.

Hu fortalte meg også at han maser på henne hele tiden og ikke kan la henne være i fred. noe jeg faktisk så selv på facebook.

Grunnen til at jeg ikke har gjort det slutt er fordi vi snakket bra sammen i natt, hu kom med grunnen til at henne har tatt kontakt med han, det var fordi hu trengte å ha noen som trøstet henne. jeg har nok ikke gjort allt etter boka, jeg har til tider vært skikkelig dust mot henne til tider (ja en gang fika jeg til henne) men dette er ting jeg har fortalt henne at jeg har angret veldig i etterpåklokskap.

Grunnen til jeg fika til henne en gang var nettopp pga denne fyren og jeg hadde temmelig mye alkohol i blodet men det er ingen unnskyldning.

Så på en måte sjønner jeg henne men uansett så er det på kanten til utroskap det hu har gjort mot meg. Jeg har faktisk skjerpet meg veldig mye Pga henne fordi jeg er så utrolig glad i henne.

Hu kom til meg på morgningen i dag før henne dro ut sammen med foreldrene sine i hele dag, og da sa hu at hu hadde bestemt seg for at det var meg hu ville ha.

Så akuratt nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, vet ikke om jeg kan stole 100 % på henne selv om jeg vet hu ikke har vært utro mot meg bortsett fra meldinger. er jo at de meldingene gnager litt nettopp pga jeg pleier å kalle henne jenta mi det klarer jeg ikke mere nettopp pga de meldingen. men ord kan erstattes med andre :)

er så sant noe som er skrevet tidligere i tråden her, damer sklle vært på sprayboks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvem han karen er? Hva med en alvorsprat (kun en voksen, saklig samtale) med han? Kanskje alle 3 snakke sammen? Jenter klarer ofte ikke si ifra godt nok til 3. parten at de må avslutte de de har og satse på forholdet de allerede er i.

Been there, done that....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvem han karen er? Hva med en alvorsprat (kun en voksen, saklig samtale) med han? Kanskje alle 3 snakke sammen? Jenter klarer ofte ikke si ifra godt nok til 3. parten at de må avslutte de de har og satse på forholdet de allerede er i.

Been there, done that....

Vet hvem denne karen er, men er overhodet ikke intressert i og treffe han under slike forhold, sendte han en melding og skrev at ting fikk konsekvenser for han dersom han ikke kunne la oss være i fred.

Dama har som sagt brytet kontakten med han nå, så da venter jeg bare i spenning om jeg må på besøk til han eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...