Gå til innhold

Hvordan hente styrestrøm fra buisness spilleren?

Anbefalte innlegg

Tommy. Han har nok ingen ledninger som er merket, siden han bruker den originale spilleren.

Bare mål deg frem med et multimeter på ledningene. Når du finner en ledning med ca. 12V (når spilleren er på), skrur du av spilleren. Hvis spenningen forsvinner har du funnet remote. Ledningen brukes originalt til den originale antenneforsterkeren. Og det er ingen problem å kople deg innpå denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge et koplingskart som jeg fant på bmwtips.com så skulle den hvite være styrestrøm, men funka gjorde det ei :twisted:

får vel låne meg et multimeter... :wink:

Noen som har peil om det stemmer at den hvite i 12-pin kontakten er remote??

Takk for svar! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Lagde en ny tråd ut av problemet mitt jeg...

Trenger styrestrøm til den etter monterte forsterkeren min...

Hvor kan jeg "hente" denne remote strømmen fra? :roll:

Som skrevet i den andre tråden :

Har du et multi meter kan du koble det til, og sjekke ledning for ledning i den 12 pin kontakta.

Start i enden av kontakta også går du vidre bortover (mens du skrur av og på cd spillern) der du får 12v når cd spilleren er på, og ingen utslag når den er av, har du funnet en ledning du kan bruke som remote..

gå bortover ledning for lendning inne i kontokata som beskrevet over, da finner du remote ledningen til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Takk :lol:

Litt langt til nærmeste biltema, men får vel investere i et slikt et selv om jeg ikke får det til biltema priser :wink:

En ting til...

Tenkte jeg skulle lage en "gjør det selv"...

Hvis hvilke ledninger jeg har brukt osv, men da trenger jeg nødvendigvis noen bilder....

Hvordan får jeg lagt ut bilder i en tråd som denne??

Finner "img" knappen, men ikke stort mer 8):?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 years later...

Er det lov til å legge til et tillegsspørsmål her?

Jeg er i samme situasjon, men har problemer med at jeg ikke kommer inn i dashboardet. Hvor starter jeg for å komme til baksiden på spilleren?

Finnes det evt. andre steder på bilen hvor man kan ta styrestrøm fra? Er jo ikke så farlig om bassen er på, så lenge tenningen er på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo bare å hente remote fra styre signalet spilleren FÅR. altså det som går på tenninga. slår på tenninga = sub på. pleier ikke lederen til styrestømen å være rød? og faststrømen gul?

Dette stemmer på uoriginale spillere.

No er det originalspiller det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...