528i Skrevet Mars 11, 2005 Share Skrevet Mars 11, 2005 jøss. 800/1000 pappir a gitt???????????? serriøst??????? før grunning bruker vi 240 pappir!! kun det!!!! for å få bra feste til grunning og , vist du prøver å sparkle noe og pusse det med for fint pappir så klarer du ikke å få det bra. blir å gnekke deg i hjel da. har prøvd!! tenk på det at til våtslipinger av grunninger går vi først over med klosse og 600 pappir. det gjør vi til all pussefargen er borte. så går vi over med 1200 våtslipepappir i hånden til slutt. mulig dem bruker en tynnere grunning siden det kan vises gjennom. grunningen vi legger kan vi legge opptil 1mm tykk. og det skal bra grovt pappir til for at det skal vises gjennom. men du kan si det slik at 240 pappir er finere enn du tror. stryk over med hånda og det er så glatt atte på busser og slikt bruker vi ku 240 pappir både før grunning og før lakking. da tørrsliper vi. men er vel forskjellig fra verksted til verksted antar jeg. men mye unødvendig extra arbeid etter min ening da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Mars 12, 2005 Share Skrevet Mars 12, 2005 En skal jo ikke pusse av lakken.... Kun matte ned lakken litt så den nye får heft.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
528i Skrevet Mars 12, 2005 Share Skrevet Mars 12, 2005 sorry. blir litt ivrig når det gjelder lakking jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Mars 12, 2005 Share Skrevet Mars 12, 2005 Hvorfor pusset du ikke ned den gråe beskyttelseslakken slik at orginallakken under kom frem? Da er det ikke nødvendig å lakkere etterpå en gang! Mulig det ikke blir like bra mot steinsprut men. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Mars 12, 2005 Share Skrevet Mars 12, 2005 Hvorfor pusset du ikke ned den gråe beskyttelseslakken slik at orginallakken under kom frem? Da er det ikke nødvendig å lakkere etterpå en gang!Mulig det ikke blir like bra mot steinsprut men. håper detta va kødd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 12, 2005 Share Skrevet Mars 12, 2005 Er dette noe å anbefale å lakkere Fiestaen min med aguilera? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Mars 12, 2005 Share Skrevet Mars 12, 2005 he he. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 12, 2005 Share Skrevet Mars 12, 2005 hehe.. sant. er ikke noe spessielt pen i den lyseblåe fargen gitt.. bare se her: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Mars 12, 2005 Share Skrevet Mars 12, 2005 d der var da en skikkelig go bil. tror kanskje den ha vært bedre rosa jeg da. ha ha ha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Mars 12, 2005 Share Skrevet Mars 12, 2005 Hvorfor pusset du ikke ned den gråe beskyttelseslakken slik at orginallakken under kom frem? Da er det ikke nødvendig å lakkere etterpå en gang!Mulig det ikke blir like bra mot steinsprut men. håper detta va kødd Nei hvorfor skulle det være kødd? Er mange linker på nettet til gjør det selv folk som har gjort det på den måten. Det er nemlig orginallakken til bilen under det grå. Er bare å pusse ned og polere opp! Er lett å se at det er orginal lakken under der den grå har blitt litt slitt. Ser det til og med på bildene til Augilera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Mars 12, 2005 Share Skrevet Mars 12, 2005 Det er ikke noe lurt å slipe bort den orginale beskyttelselakken. Det er en grunn for at den er der, nemlig steinsprut o.l og det er vel noe vi har nok av her i dette landet. Skulle helst lagt på litt mere slik tykk lakk spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mangel Skrevet Mars 12, 2005 Share Skrevet Mars 12, 2005 Den grå lakken faktisk, er det klar lakken det er snakk om eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet Mars 12, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2005 Hvorfor jeg ikke gjor det?? Jo, fordi du pusser bort beskyttelsen + at du må plent komme til å pusse på orginal lakken mens du "pusser den frem" isåfall... og da blir det ganske matt og stygt! greit nok å polere den, men det vil fremdeles vise igjen sånne "pussemerker" og det er ikke pent... Tror nok det er smartere å beholde beskyttelsen, og lakke over med rødt slik jeg har gjort, da det da blir et enda tykkere lag for steinspruten å trenge igjennom! T.A.S : Jada, kan anbefales dette her Ble bra resultat, og det var morsomt å holle på med Kan jo ikke bli den helt store katastrofen på den lille Fiestaen uansett da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 12, 2005 Share Skrevet Mars 12, 2005 hehe.. da må det prøves ut tenker jeg .. er jo ikke noen skade på en bil til 3000,. heller, men ja.. går nok sikkert.. får se .. vet iallefall atr det går det nå da, også er det jo utrolig billi . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mangel Skrevet Mars 12, 2005 Share Skrevet Mars 12, 2005 sorry, my fault, den grå lakken er vel det samme som autoschuts opplegget.. og jeg skal love deg, viss du pusser bort autoschutsen og så for å bare polere opp orginallakken som er under. Så må jeg si meg enig med Aguilera, da blir det mest sannsynligvis skikkelig stygt, og det er dessuten det samme som å legge opp til rust. Du kunne kanskje rubba den opp og maskinpolert den skikkelig, men uansett så blir det sikkert ikke no bra og du må likevel legge klarlakk over. Så det er like greit å gjøre det ordentlig, og bare pusse litt på autoschutsen sånn at den nye lakken får tak istendenfor å fjerne autoschutsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå