Fredrik Skrevet Mars 18, 2005 Share Skrevet Mars 18, 2005 Smak og behag er alltid vanskelig å diskutere da ... Når det gjelder utstyrsnivået, så vil jo dette være avhengig av den som i sin tid bestillte bilen og jeg ville selvfølgelig også helst ha kjøpt en 528. Uten at jeg har sjekket det veldig nøye så er det noe med "dårlig vannpumpe" som melder seg i hodet mitt Det er korrekt, men det gjelder kun de tidlige versjonene av M52 motoren. Jeg har lest et eller annet sted om at problemet ble løst fom. 1997 modellene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jbp Skrevet Mars 18, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2005 har en 523I på handa med klima og tiptr. Virker bra.. får på 17" så. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Mars 18, 2005 Share Skrevet Mars 18, 2005 2.8 literen er en ''tøffere'' motor, mer ''tungbygd''. Tåler mere bank. Har litt mere hester og moment, men motoren er også tyngre (Var det før på de eldre modellene ihvertfall). Sjekket forskjellen på forsikringen? mye i forskjell? 2,8 literen veier det samme som 2,0 og 2,5 literen av M52. De tåler akkurat like mye. M52 var vel første BMW 6'er med alu blokk. Husker jeg ikke feil, skjedde det en del forbedringer på E39’en i overgangen fra ’97 til ’98. Bl.a. hevder BMW at motorene ble bedre og det generelle utstyrsnivået er hevet. E39 fikk M52B28TÜ samtidig som E46 kom, dvs 98. Forskjellen er dobbel VANOS. Noen synes at denne motoren går dårligere fordi den har så jevn effekt kurve. Men sannheten er at den drar bedre. Jeg har for øvrig prøvd begge og jeg kan vel ikke si at det er enorme forskjeller å spore. Det er ganske mye mer dreimoment i en 528i (og effekt) så man merker det nok! Bare se på akselerasjonstidene 0-100 km/t. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jbp Skrevet Mars 18, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2005 er det dobbel vanos på 1998 mod og ikke på 97 mod? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Mars 18, 2005 Share Skrevet Mars 18, 2005 er det dobbel vanos på 1998 mod og ikke på 97 mod? Riktig! Hvis jeg ikke tar helt feil ! Mulig det var i på 99 modellen at dobbel VANOS motoren kom! Ser sånn ut i modellguiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Mars 18, 2005 Share Skrevet Mars 18, 2005 Har sjekket ETK nå og oppdateringen av motoren (dobbel VANOS) kom 10/98, dvs 99 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne Skrevet Mars 18, 2005 Share Skrevet Mars 18, 2005 Jeg har for øvrig prøvd begge og jeg kan vel ikke si at det er enorme forskjeller å spore. Det er ganske mye mer dreimoment i en 528i (og effekt) så man merker det nok! Bare se på akselerasjonstidene 0-100 km/t. Jeg vet! Poenget mitt er at forskjellen i "daglig drift" ikke er så store at jeg ville ha valgt en eldre 528 fremfor en 523. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Mars 18, 2005 Share Skrevet Mars 18, 2005 anne. d du skriver er nok ganske rett. men d var 96 modellene av 39´n og ikke 97 for da var d meste av feil rettet og bilene ble betydelig bedre. har selv vært borte i en 96 modell 528 og den var nesten full peppra i utstyr(manglett navi og tv og skinn og automat) automat ville vi ikke ha og resten var jo helt greit. denne bilen var helt orginal og funket som pokkern. må skryte over bmw sin 2,8 der ja. den sugde godt avgåre og hade ett utrolig pent register. ikke er den så ille og forsikre heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
segls Skrevet April 5, 2005 Share Skrevet April 5, 2005 jeg må nok si at å kjøre en trimmet 528 med kompressor det er bare et kikk for seg selv, den drar bedre en en m5. sjekk forsikkringen i postbanken, jeg betaler bare 4900 for en 1998mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet April 5, 2005 Share Skrevet April 5, 2005 jeg må nok si at å kjøre en trimmet 528 med kompressor det er bare et kikk for seg selv, den drar bedre en en m5. sjekk forsikkringen i postbanken, jeg betaler bare 4900 for en 1998mod. Ikke røp for alle hvor man får billig forsikring a! Ikke sjakktrekk. Når alle kommer strømmende dit vil de øke prisene etterhver der også! Anne! I daglig drift er det stor forskjell også! Grunnen til er det massive dreimomentet man kan surfe på i 5. giret og lav fart. Man trenger ikke kjøre fort for å nyte kreftene i 2,8 literen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet April 6, 2005 Share Skrevet April 6, 2005 jeg må nok si at å kjøre en trimmet 528 med kompressor det er bare et kikk for seg selv, den drar bedre en en m5. sjekk forsikkringen i postbanken, jeg betaler bare 4900 for en 1998mod. at den drar en M5 var vel litt å ta i? i hvertfall hvis du snakker om E-39. du har vel ca 300 hk i din motor (hvis det er ett ESS-kit), mens M5 har 400hk og mere dreimoment. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet April 6, 2005 Share Skrevet April 6, 2005 kunne høres litt mere korekt ut d ja. e34 m5 kanksje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
segls Skrevet April 6, 2005 Share Skrevet April 6, 2005 jeg må nok si at å kjøre en trimmet 528 med kompressor det er bare et kikk for seg selv, den drar bedre en en m5. sjekk forsikkringen i postbanken, jeg betaler bare 4900 for en 1998mod. at den drar en M5 var vel litt å ta i? i hvertfall hvis du snakker om E-39. du har vel ca 300 hk i din motor (hvis det er ett ESS-kit), mens M5 har 400hk og mere dreimoment. ja jeg vet det men bilen m5 er tyngere å er ikke så senket som min,så jeg drar i fra en m5 e39, men da må m5 være orginal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå