Fubar Skrevet Mars 24, 2005 Share Skrevet Mars 24, 2005 Skal senke min E36, 320i coupe 97 modell. Den er helt original just nu. Lurer i den sak på hvor mye den bør senkes? Kriteriene er bare at det ikke skal se forjævlig ut (rånete osv) og at det skal være litt funksjonalitet igjen (dvs litt komfort, slippe å dytte bilen over fartsdumper). Pluss at jeg er student og ikke har allverdens kapital til justerbare og fancy greier... Hadde en 318i før, den ble senket 50/30 og var fornøyd med det. Ser O.S har et Apex senkesett (Senkesett E-36 m/dempere 6syl 60/40 06/92-) til 5000,- (http://handel.osbildeler.no/produkter.a ... =Senkesett) Blir det i meste laget, eller er det kurant? er interessert i å høre hva dere andre har gjort ang. senking av E36. En annen ting er dempere; svarer det seg å kjøpe gassdempere? Det er vel dyrere, men jeg fikk ihvertfall anbefaling om å heller betale litt mer og kjøpe gass På forhånd takkar for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Mars 24, 2005 Share Skrevet Mars 24, 2005 Min erfaring er at med gode dempere, f.eks Bilstein som er harde på inndemping, er det ingen problemer å kjøre med 60/40 senking. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 24, 2005 Share Skrevet Mars 24, 2005 Jeg monterte et originalt BMW M-Tech kit med 16" felger og 205/55-16 dekk på min tidligere 1997 E36 323i og det settet senker ca. 15 milimeter (15/15)...skikkelig snadder. Kanskje ikke så mye, men det er en årsak til at BMW ikke originalt senket modellen mer og heller ikke Alpina for den saks skyld. Modellen ble konstruert i perioden 1988-1990 og det er ca. 10 år før "bling" moten og ekstremt lave biler kom på moten...ergo er den ikke utgangspunktet konstruert for å subbe asfalten...i allefall ikke med litt kjøreegenskaper inntakt. Var jeg deg hadde jeg derfor begrenset meg til en 30/20 senking og maksimalt 17" felger med 225/45-17 dekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fubar Skrevet Mars 24, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2005 Jah, trenger som sagt ikke noe kebab-senking Så lenge jeg får fronten lenger ned og litt bak er jeg nøyd. (får litt offroad-feeling over framhjulene...) Hva med dempere? Hvor stor "forskjell" kvalitets-og kjøremessig blir det med gass kontra oljedempere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Mars 24, 2005 Share Skrevet Mars 24, 2005 Finnes det oljedempere? Jeg ville valgt gass hadde jeg vært deg. Er det så stor forskjell i pris? De fleste komplette senkesett kommer med gassdempere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fubar Skrevet Mars 24, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2005 Hehe, olje scmolje work with me Men føler uansett at 60/40 kan bli i meste laget.. virket ikke så de hadde så ekstremt mye å tilby hos O.S til en grei pris. framme bør den nok senkes ihvertfall 30, er ALTFOR erigert der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mars 24, 2005 Share Skrevet Mars 24, 2005 Vent noen uker så kan du få se hvordan min bil blir med 40/15 h&r-senking Jeg TROR det kan være et bra kompromiss mellom utseende og hva som er pjaktisk. Se! Innlegg nr. 1000! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Mars 24, 2005 Share Skrevet Mars 24, 2005 Se! Innlegg nr. 1000! Jøss! Der fikk du deg en stjerne! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fubar Skrevet Mars 24, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2005 Vent noen uker så kan du få se hvordan min bil blir med 40/15 h&r-senking Hvor meget ga du for dette? Link? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mars 24, 2005 Share Skrevet Mars 24, 2005 Jeg betalte 7500,- for alt sammen hos auto-trio. Det var inkl. 15% bmwccn-rabatt. Kun fjærene var vel 2000,- eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Mars 25, 2005 Share Skrevet Mars 25, 2005 Jeg monterte et originalt BMW M-Tech kit med 16" felger og 205/55-16 dekk på min tidligere 1997 E36 323i og det settet senker ca. 15 milimeter (15/15)...skikkelig snadder. Kanskje ikke så mye, men det er en årsak til at BMW ikke originalt senket modellen mer og heller ikke Alpina for den saks skyld. Modellen ble konstruert i perioden 1988-1990 og det er ca. 10 år før "bling" moten og ekstremt lave biler kom på moten...ergo er den ikke utgangspunktet konstruert for å subbe asfalten...i allefall ikke med litt kjøreegenskaper inntakt. Var jeg deg hadde jeg derfor begrenset meg til en 30/20 senking og maksimalt 17" felger med 225/45-17 dekk. Syns jeg husker at en M3 er akkurat 4 cm lavere enn en vanlig Coupe jeg men! Er det ikke akkurat samme fjærer på M3 og M-tec? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Mars 25, 2005 Share Skrevet Mars 25, 2005 H&R justerbart skrudd ned til 75/45 og 9x18 + 10x18 felger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 25, 2005 Share Skrevet Mars 25, 2005 Jeg monterte et originalt BMW M-Tech kit med 16" felger og 205/55-16 dekk på min tidligere 1997 E36 323i og det settet senker ca. 15 milimeter (15/15)...skikkelig snadder. Kanskje ikke så mye, men det er en årsak til at BMW ikke originalt senket modellen mer og heller ikke Alpina for den saks skyld. Modellen ble konstruert i perioden 1988-1990 og det er ca. 10 år før "bling" moten og ekstremt lave biler kom på moten...ergo er den ikke utgangspunktet konstruert for å subbe asfalten...i allefall ikke med litt kjøreegenskaper inntakt. Var jeg deg hadde jeg derfor begrenset meg til en 30/20 senking og maksimalt 17" felger med 225/45-17 dekk. Syns jeg husker at en M3 er akkurat 4 cm lavere enn en vanlig Coupe jeg men! Er det ikke akkurat samme fjærer på M3 og M-tec? Det er mulig at E36 M3 er 4 cm lavere enn en vanlig E36 Coupe...og coupe´en står vel til og med i utgangspunktet kanskje litt lavere enn en E36 sedan (?), men jeg er helt sikker på at et originalt BMW M-Tech senkesett senker en standard E36 godt og vel 1,5 cm. Jeg er også sikker på at f.eks Alpina E36 B8 4,6 ikke står så veldig mye lavere enn standard E36 med M-Tech undervogn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mars 25, 2005 Share Skrevet Mars 25, 2005 tror ikke at M3 er 4cm lavere enn standart 3-serie. tror det er ca 2 cm forskjell jeg. nye M3`n er jo høy som et hus orginalt.. har hatt E-36 M3, og den var nok ikke mer enn 2 cm lavere enn vanlige coupe`r. vil anbefale H&R 40/10. hadde det på en cabriolet en gang, og det ble veldig bra. mellomrommet foran ble borte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mars 25, 2005 Share Skrevet Mars 25, 2005 H&R justerbart skrudd ned til 75/45 og 9x18 + 10x18 felger.. Hvordan er dette å kjøre med? Må jo være stivt som bare rakkern? Og tar du ikke nedi absolutt alt? Jeg har jo tross alt hatt problemer nå og da, og det kun med m-tech senkinga... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå