Gå til innhold

Senking av E36


Fubar
 Share

Anbefalte innlegg

Skal senke min E36, 320i coupe 97 modell. Den er helt original just nu.

Lurer i den sak på hvor mye den bør senkes? :roll:

Kriteriene er bare at det ikke skal se forjævlig ut (rånete osv) og at det skal være litt funksjonalitet igjen (dvs litt komfort, slippe å dytte bilen over fartsdumper).

Pluss at jeg er student og ikke har allverdens kapital til justerbare og fancy greier...

Hadde en 318i før, den ble senket 50/30 og var fornøyd med det.

Ser O.S har et Apex senkesett (Senkesett E-36 m/dempere 6syl 60/40 06/92-) til 5000,-

(http://handel.osbildeler.no/produkter.a ... =Senkesett)

Blir det i meste laget, eller er det kurant? er interessert i å høre hva dere andre har gjort ang. senking av E36.

En annen ting er dempere; svarer det seg å kjøpe gassdempere? Det er vel dyrere, men jeg fikk ihvertfall anbefaling om å heller betale litt mer og kjøpe gass :?

På forhånd takkar for svar :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterte et originalt BMW M-Tech kit med 16" felger og 205/55-16 dekk på min tidligere 1997 E36 323i og det settet senker ca. 15 milimeter (15/15)...skikkelig snadder. :D Kanskje ikke så mye, men det er en årsak til at BMW ikke originalt senket modellen mer og heller ikke Alpina for den saks skyld. Modellen ble konstruert i perioden 1988-1990 og det er ca. 10 år før "bling" moten og ekstremt lave biler kom på moten...ergo er den ikke utgangspunktet konstruert for å subbe asfalten...i allefall ikke med litt kjøreegenskaper inntakt. Var jeg deg hadde jeg derfor begrenset meg til en 30/20 senking og maksimalt 17" felger med 225/45-17 dekk. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, trenger som sagt ikke noe kebab-senking 8)

Så lenge jeg får fronten lenger ned og litt bak er jeg nøyd. (får litt offroad-feeling over framhjulene...)

Hva med dempere? Hvor stor "forskjell" kvalitets-og kjøremessig blir det med gass kontra oljedempere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, olje scmolje :D work with me

Men føler uansett at 60/40 kan bli i meste laget.. virket ikke så de hadde så ekstremt mye å tilby hos O.S til en grei pris.

framme bør den nok senkes ihvertfall 30, er ALTFOR erigert der :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterte et originalt BMW M-Tech kit med 16" felger og 205/55-16 dekk på min tidligere 1997 E36 323i og det settet senker ca. 15 milimeter (15/15)...skikkelig snadder. :D Kanskje ikke så mye, men det er en årsak til at BMW ikke originalt senket modellen mer og heller ikke Alpina for den saks skyld. Modellen ble konstruert i perioden 1988-1990 og det er ca. 10 år før "bling" moten og ekstremt lave biler kom på moten...ergo er den ikke utgangspunktet konstruert for å subbe asfalten...i allefall ikke med litt kjøreegenskaper inntakt. Var jeg deg hadde jeg derfor begrenset meg til en 30/20 senking og maksimalt 17" felger med 225/45-17 dekk. :wink:

Syns jeg husker at en M3 er akkurat 4 cm lavere enn en vanlig Coupe jeg men! Er det ikke akkurat samme fjærer på M3 og M-tec?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterte et originalt BMW M-Tech kit med 16" felger og 205/55-16 dekk på min tidligere 1997 E36 323i og det settet senker ca. 15 milimeter (15/15)...skikkelig snadder. :D Kanskje ikke så mye, men det er en årsak til at BMW ikke originalt senket modellen mer og heller ikke Alpina for den saks skyld. Modellen ble konstruert i perioden 1988-1990 og det er ca. 10 år før "bling" moten og ekstremt lave biler kom på moten...ergo er den ikke utgangspunktet konstruert for å subbe asfalten...i allefall ikke med litt kjøreegenskaper inntakt. Var jeg deg hadde jeg derfor begrenset meg til en 30/20 senking og maksimalt 17" felger med 225/45-17 dekk. :wink:

Syns jeg husker at en M3 er akkurat 4 cm lavere enn en vanlig Coupe jeg men! Er det ikke akkurat samme fjærer på M3 og M-tec?

Det er mulig at E36 M3 er 4 cm lavere enn en vanlig E36 Coupe...og coupe´en står vel til og med i utgangspunktet kanskje litt lavere enn en E36 sedan (?), men jeg er helt sikker på at et originalt BMW M-Tech senkesett senker en standard E36 godt og vel 1,5 cm. Jeg er også sikker på at f.eks Alpina E36 B8 4,6 ikke står så veldig mye lavere enn standard E36 med M-Tech undervogn. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke at M3 er 4cm lavere enn standart 3-serie. tror det er ca 2 cm forskjell jeg. nye M3`n er jo høy som et hus orginalt.. :shock:

har hatt E-36 M3, og den var nok ikke mer enn 2 cm lavere enn vanlige coupe`r.

vil anbefale H&R 40/10. hadde det på en cabriolet en gang, og det ble veldig bra. mellomrommet foran ble borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...