Gå til innhold

Senking av E36


Fubar
 Share

Anbefalte innlegg

Skal senke min E36, 320i coupe 97 modell. Den er helt original just nu.

Lurer i den sak på hvor mye den bør senkes? :roll:

Kriteriene er bare at det ikke skal se forjævlig ut (rånete osv) og at det skal være litt funksjonalitet igjen (dvs litt komfort, slippe å dytte bilen over fartsdumper).

Pluss at jeg er student og ikke har allverdens kapital til justerbare og fancy greier...

Hadde en 318i før, den ble senket 50/30 og var fornøyd med det.

Ser O.S har et Apex senkesett (Senkesett E-36 m/dempere 6syl 60/40 06/92-) til 5000,-

(http://handel.osbildeler.no/produkter.a ... =Senkesett)

Blir det i meste laget, eller er det kurant? er interessert i å høre hva dere andre har gjort ang. senking av E36.

En annen ting er dempere; svarer det seg å kjøpe gassdempere? Det er vel dyrere, men jeg fikk ihvertfall anbefaling om å heller betale litt mer og kjøpe gass :?

På forhånd takkar for svar :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterte et originalt BMW M-Tech kit med 16" felger og 205/55-16 dekk på min tidligere 1997 E36 323i og det settet senker ca. 15 milimeter (15/15)...skikkelig snadder. :D Kanskje ikke så mye, men det er en årsak til at BMW ikke originalt senket modellen mer og heller ikke Alpina for den saks skyld. Modellen ble konstruert i perioden 1988-1990 og det er ca. 10 år før "bling" moten og ekstremt lave biler kom på moten...ergo er den ikke utgangspunktet konstruert for å subbe asfalten...i allefall ikke med litt kjøreegenskaper inntakt. Var jeg deg hadde jeg derfor begrenset meg til en 30/20 senking og maksimalt 17" felger med 225/45-17 dekk. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, trenger som sagt ikke noe kebab-senking 8)

Så lenge jeg får fronten lenger ned og litt bak er jeg nøyd. (får litt offroad-feeling over framhjulene...)

Hva med dempere? Hvor stor "forskjell" kvalitets-og kjøremessig blir det med gass kontra oljedempere?

Lenke til kommentar