Gå til innhold

ENDELIG!! Dekk og felger bestilt!!


E39-523
 Share

Anbefalte innlegg

Jepp! Nå er det gjort! Har betalt depositum hos Sharif, og plukker opp både felger og dekk rett over påske! Det blir 235/40-18 foran, og 265/35-18 bak.... \:D/ Gleder meg ja!!! Felgene har fet kant bak...Bærre lækkert!! Skal poste bilde når alt er på plass! Prisen? 11.995!!!! Med Toyo-dekk.

Toyo var forøvrig eneste dekkleverandør som greide å levere dekk til hastighetsrekord med en trimma Porsche Cayenne (308 km/t). Det er over 2 tonn bil i over 300 det.... :headbang:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer jo helt hva slags dekk og felg du skal ha. Får vel pakker til 6-7000,-, men da selvsagt ikke med de kuleste felgene eller beste dekkene.

Stikk oppom og hør. Ringe dit er døfødt.

He he, veit det, gjort det før et par ganger...

Får ta en tur til uka og høre. Takker! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bestilt hos sharif, men i en litt mer folkelig dim, 215/45/17. :)

Litt OT...Jeg har en enda mer folkelig dimensjon...205/55-16, men lurer litt på om jeg skal bytte til 205/60-16. :-k Jeg har lyst på litt mer gummi rundt felgene, men lurer litt på om det er så smart å øke dekkstørrelsen (omkretsen) med 2,82% i forhold til bilens "standarddekk" på 195/65-15. De dekkene jeg har nå (205/55-16) har en omkrets som er 0,41 % mindre enn originaldekkene (195/65-15). Jeg vet at man har lov til å øke/redusere dekkstørrelsen (omkretsen) +/- 5%, men er det egentlig så smart å utnytte denne muligheten ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du ha mer gummi?

Fordi jeg mener at dekkene jeg har i dag ikke absorberer/filtrerer ujevnheter fra veiene godt nok. Jeg skal ikke påstå at bilen er som et vaskebrett å kjøre med, men i forhold til de gamle 195/65-15 dekkene slipper 205/55-16 dekkene gjennom uforholdsmessig mange slag/støt fra veireparasjoner, lappinger, grov asfalt etc. Jeg liker imidlertid utseendet på 16" felgene (enda bedre med 17"), men det handler om å finne et fornuftig kompromis. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Jeg som har kjørt 3 år i en citroen xm (den har komfort som bmw-er bare kan drømme om) synes faktisk ikke min med m-tech understell og 40-profil var plagsomt ille. Klart det blir noe hardere enn med vinterdekkene, men. På min mors renault merket jeg knapt noen forskjell i komfort på 195/65/15 og 205/55/16.

Sikker på at 3-serien er riktig bil for deg? Du høres jo ut som en citroen-mann nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Jeg som har kjørt 3 år i en citroen xm (den har komfort som bmw-er bare kan drømme om) synes faktisk ikke min med m-tech understell og 40-profil var plagsomt ille. Klart det blir noe hardere enn med vinterdekkene, men. På min mors renault merket jeg knapt noen forskjell i komfort på 195/65/15 og 205/55/16.

Sikker på at 3-serien er riktig bil for deg? Du høres jo ut som en citroen-mann nå ;)

Hehehe...jeg har faktisk vært Citroën eier...det var ikke en "ekte" Citroën som XM og CX, men en PSA bastard av en C5 2,0 HDi. Den hadde imidlertid den tradisjonelle hydrauliske fjæringen/nivåreguleringen og den gjorde meg vel egentlig bare sjøsyk ved litt aktiv kjøring. :-& Jeg har imidlertid også vært den lykkelige eier av bl.a 4 Porscher og 3 BMW´er. Saken er at min E46 318d Touring hverken har motorstyrke og/eller blir brukt til spesielt aktiv kjøring. Den er ganske enkelt en svindyr "Familie-Golf" med kjøreegenskaper (en metafor jeg bruker for å fortelle en som ikke har forstand på BMW hva 3-serien er i dag) og egentlig er dekk i størrelsen 195/65-15 mer enn godt nok til mitt bruk. Jeg tenker imidlertid litt på utssendet og det er der 16" felgene har deres misjon. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe...jeg har faktisk vært Citroën eier...det var ikke en "ekte" Citroën som XM og CX, men en PSA bastard av en C5 2,0 HDi. Den hadde imidlertid den tradisjonelle hydrauliske fjæringen/nivåreguleringen og den gjorde meg vel egentlig bare sjøsyk ved litt aktiv kjøring.

Samme fjæringen hadde min xm :) Den skal ikke kjøres aktivt med nei :lol:

Fortsatt litt overrasket over at du synes 205/55/16 blir for hardt. Uansett, går du opp til 60-profil blir jo utseendet litt annet, det er vel ingen som synes busser har kule felger til tross for 22,5"? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe...jeg har faktisk vært Citroën eier...det var ikke en "ekte" Citroën som XM og CX, men en PSA bastard av en C5 2,0 HDi. Den hadde imidlertid den tradisjonelle hydrauliske fjæringen/nivåreguleringen og den gjorde meg vel egentlig bare sjøsyk ved litt aktiv kjøring.

Samme fjæringen hadde min xm :) Den skal ikke kjøres aktivt med nei :lol:

Fortsatt litt overrasket over at du synes 205/55/16 blir for hardt. Uansett, går du opp til 60-profil blir jo utseendet litt annet, det er vel ingen som synes busser har kule felger til tross for 22,5"? ;)

22,5" felger er vel kanskje passende for en helt rå versjon av den nye X5´en som snart kommer på gaten. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...