Gå til innhold

Strømkabel fram til batteri - E34


Anbefalte innlegg

Har planer om å sette inn forsterker og sub som jeg hadde fra min gamle bil. Det jeg sliter med er å få strekt strømkabelen fram til batteriet (sitter i motorrommet). Har lest igjennom alle topicene her og på andre sider, så vet det skal være opptil flere hull i torpedoveggen fra før som er tettet med gummi, men har ikke funnet noen. Har tatt ut hanskerommet (ved å bruke de to clipsa som sitter bak på skuffen, samt skrudd av toppveggen) og dratt opp dørlistene, men vet ikke hva annet jeg må demontere for å komme skikkelig til torpdoveggen.

Har prøvd å kikke lenge etter hull fra motorrom siden, men ser ingen, mest fordi det er såpass trangt ved torpedoveggen at jeg ikke kommer skikkelig til. Så leter etter noen gode råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåmi har nok rett. Enten napper du ut batteriet eller så finner du sikkert noen litt tykke røde kabler på innsiden av torpedoveggen bak hanskerommet. Følg disse så skal du se at du finner et hull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strekke kabel fra motor rommet er bortkastet, ta ut baksetet og du finner på pass.sida under setet ein tjukk svart kabel der. Ligg der org. på grunn av mange har batteriet under der.Da treng du berre derfra og bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strekke kabel fra motor rommet er bortkastet, ta ut baksetet og du finner på pass.sida under setet ein tjukk svart kabel der. Ligg der org. på grunn av mange har batteriet under der.Da treng du berre derfra og bak.

Stemmer, har sett det på is'en min også, men hush at da må du ikke bruke en kabel til forsterkerene som er tykkere en den du finner under setet, å at denne i det hele tatt er tykk nok til ditt strømbehov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Vet ikke om jeg har det på min, det var en sort en som kom fra bunnen av bakdelen, ca en 8-10MM.. Men den var skjøtet slik at det ble en rød en som gikk på oversiden av setet.. Er det denne? Skal prøve å få målt så fort som jeg finner multimeteret mitt ! Det skal være konstant 12V der, eller bare når tenninga er på ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På in E34 fant jeg en gummi muffe med andre ledninger som jeg trakk den inn i. Muffen satt på fører siden av bilen, og ledningen kommer ut over pedalsettet, så la jeg bare kabelen under matter og bakover. Tok litt tid da jeg skulle ha det pent, men ikke noe spess vanskelig jobb. litt trangt og få den inn i muffa, men det er jo slikt vi gutter liker ;) hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en åpning under hjernen og de elektronikkboksene på venstre side i motorrommet ( passasjersiden)

http://i143.photobucket.com/albums/r136 ... 007377.jpg et litt tåkete bilde her av gjennomføringen jeg fant.

Litt styr å få opp hjernen eller hva det er som ligger på den siden, men greit om du ikke vil borre hull i torpedoveggen

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=3 ... light=defa

litt flere bilder av montering av defa motorvarmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

ta en kikk her da, her er alt tatt ut så du ser ordentelig :wink: er den samme gummiforingen som er ut vist på bilde til Stonescream men denne er da fra inne i bilen seff :wink:

PS s hjelper ikke å ta bort hjernen da den sitter i en plastik boks og foringen sitter da bak den boksen igjen :wink: håper dette hjelper deg nå da :)

DSC00422.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde ikke noe spes for å få tilgang til det hullet, men var mye lirking og fikling husker jeg.

Det hullet er rett under de elektronikkdelene, men du må løsne den plastboka som de er montert i.

Tror det er den som er del nr 3 på bildet her:

Mener den ble løs når en løsna 4 skruer rundt eller no.

http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... r/9387.gif

Det er bare å kave på, så går det til slutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...