Gå til innhold

Kem har den bilen som er lengst kjørt og kor langt går bmw?

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 139
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

6500 km på litt over 3 mnd er respektabelt.! 8)

Jeg har faktisk kjørt mindre enn jeg pleier de siste tre månedene... mest lokalt her i Århus. Vi var imidlertid i København i weekenden og den turen ble til ca. 1000 Km... så... milene ruller på... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn apropos:

En kar på jobben her har kjørt over 700.000km på en Merc 190 2,0. Han fyller alltid billig mineralolje men skifter ved 5000km. Jeg har sittet på et par hundre mil med denne karen og jeg kan garantere at den motoren får smake turtall. Nedgiringer, stramwire og høyt turtall er gjenngangstonen.

For min del det levende bevis på hvor mye en motor egentlig tåler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn apropos:

En kar på jobben her har kjørt over 700.000km på en Merc 190 2,0. Han fyller alltid billig mineralolje men skifter ved 5000km. Jeg har sittet på et par hundre mil med denne karen og jeg kan garantere at den motoren får smake turtall. Nedgiringer, stramwire og høyt turtall er gjenngangstonen.

For min del det levende bevis på hvor mye en motor egentlig tåler!

Jeg har en svoger som klarte å kjøre sin danske Peugeot 309 1,6 GR (bensin/forgasser) over 450000 Km uten problemer (inntill den ble kondemnert etter en ulykke på en norsk vintervei)... og hans nåværende Peugeot 406 2,1 TD har kjørt nesten 500000 Km uten problemer. Bilene får kun skiftet olje hver 20000 km og alle servicer blir gjennomført i garasjen. Hemmeligheten er etter hans mening å aldri ha mer enn 3500 rpm på motoren... og aldri motorbremse... dvs. han mener at det er bedre å slite på bremsene enn på motoren... :-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...