Fredrik Skrevet April 8, 2005 Share Skrevet April 8, 2005 hirr hirr!!! legge en honda på??? en godt justert v8 tar kaka uansett!! va vitne til en 53mod buick som jikk på tomgang uten luftfilter.. det einaste som kunne registrerast som lyd.. var att den sugde inn luft!! ej overdrive NESTEN ikkje! Du er sikker på at dette ikke var en av Buick`s siste rekkeåttere? Der er det, som du sier, nesten bare susing å høre.......... 1950 Buick Roadmaster Riviera - 2 Door DeLuxe...Straight Eight, 320 Cubic inch (5,2 liter) med "Dynoflow" automatgear...det blir ikke mer amerikansk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hügel Skrevet April 9, 2005 Share Skrevet April 9, 2005 Se den, ja.......... De er ikke helt uten sjarme de bilene der, nei......... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet April 9, 2005 Share Skrevet April 9, 2005 ååå! vakkert... selger antaklivis turbo e28'en, å kjøper amerikansk ijenn.. har du rota dej borti åttar en gang er det vanskli å komme vekk fra det,,,, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveinar Skrevet April 18, 2005 Share Skrevet April 18, 2005 klart en mazda motor går stille, jo større motor jo mer vibrasjon? elbiler går veldig stille og fint kan ikkje høre noe motordur, men du verden for noe møkk selv om jeg har rekkesekser i min 325 ville jeg hatt en audi femmer lett over sekseren hva lyd angår, audi femmer er rått!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
venture2076 Skrevet April 19, 2005 Share Skrevet April 19, 2005 volvo femmer er rå lyd. de kan du høre komme rundt hjørner. fin, tung lyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 19, 2005 Share Skrevet April 19, 2005 Synes Volvo-femmerne har fin lyd jeg også, men det er litt mye viftelyd... Audiene/VAGene legger jeg aldri merke til, så der kan det ikke være noe særlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet April 19, 2005 Share Skrevet April 19, 2005 b6 er best Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet April 19, 2005 Share Skrevet April 19, 2005 Synes Volvo-femmerne har fin lyd jeg også, men det er litt mye viftelyd... Audiene/VAGene legger jeg aldri merke til, så der kan det ikke være noe særlig? Har aldri skjønt det med den viftelyden på volvo. Høres jo ut som en noe forstørret støvsuger. Vifta er jo det som bråker mest på hele bilen! Er det et stort kjølebehov på motorer fra volvo eller hva er det det går i? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
venture2076 Skrevet April 19, 2005 Share Skrevet April 19, 2005 Tror dere snakker om gamle 240'er. Femmerne jeg snakker om sitter i V70/850 og kan ikke huske den intense vifta som jeg vet 240'ene har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet April 19, 2005 Share Skrevet April 19, 2005 Tror dere snakker om gamle 240'er. Femmerne jeg snakker om sitter i V70/850 og kan ikke huske den intense vifta som jeg vet 240'ene har. Ja jeg tenkte nok mest på litt eldre volvo ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
venture2076 Skrevet April 19, 2005 Share Skrevet April 19, 2005 men de har jo ikke femmer!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet April 19, 2005 Share Skrevet April 19, 2005 Nei jeg tenkte kun på vifte lyden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 19, 2005 Share Skrevet April 19, 2005 850 og nyere ja. Ålright lyd i de. 240ene høres fæle ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 19, 2005 Share Skrevet April 19, 2005 b6 er best Jepp...og spesielt når den er vannkjølt og plassert bak i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 26, 2009 Share Skrevet Februar 26, 2009 Hvordan er en rekke 5 da? Audi var jo tidligere mest kjent for deres fabelaktige rekkefemmere... bl.a den berømte ur-quattro´en hadde en rekkefemmer, men også andre modeller hadde dette motorkonseptet. Jeg har bl.a kjørt en Audi 90 Quattro 20-Ventiler (2,3 liter R5 og 170 HK) fra Denver i Colorado/USA til Yellowstone i Wyoming/USA og tilbake (ca. 2000 Km)...og den bilen var en skikkelig kontinentkrysser. Lydbildet er jo litt spesielt på en rekkefemmer, litt "gurglende" og med en fresende rå snert på toppen ved 7700 rpm. Den har ikke et tilsvarende harmonisk lydbilde som en rekkesekser, men allikevel betydelig mer sexy enn en rekkefirer. Bl.a Volvo, VW og Fiat har også levert moderne rekkefemmere med et godt resultat... Så etter alt for mange år vender Audi endelig tilbake til en rekkefemmer... i forbindelse med Audi TT RS... http://fpn.dk/motor/bil/article1615021.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå