Gå til innhold

Hvor ofte skifter dere olje?

mhane
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bimmerdude :

Skulle gjerne gjort det, men det lyset har lyst helt siden jeg kjøpte bilen, vanlige verksted der jeg har fått skiftet oljen har vel ikke mulighet for å nulstille den..?!?

Joda...og det tar kun fem minutter. :D

http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... p?dokid=59

Hmm, snodigt at de ikke har gjort det da.... :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm bilen har gått 13000 siden siste service og fremdeles er det grønne lamper og ikke antydning til oil inspection. Tror jeg skifter olje selv nå, sommeren nærmer seg og det blir gjerne litt kvassere kjøring fremmover.

Bedre med en gang for mye enn en gang for lite som noen nevnte her.

Takker for mange svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke an å følge Inspection lampa for oljeskift. Prøvde det i fjor og ble nervøs av det....gikk over 22000 og den var ennå ikke på oransje :shock: Nå skifter jeg olje og filter hver 15000. Kjører mye langt og bruker Valvoline 0-40 helsyntetisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fins det noen dårligere mekaniker enn Aff li?

Ser det er flere som snakker negativt om Alf Lie her,hvorfor det?

Har dere selv hatt bilene deres hos han eller tror dere på alle rykter dere hører?

Alf Lie er sikkert ikke perfekt men av egen erfaring vet jeg att han har stor kompetanse på BMW.

Ikke bare på eldre BMW men også på nyere som E39/E38/E46

Selv har jeg ingen betenkligheter med og levere bilen min til Alf Lie Motor :bmw:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har selv vært der med flere forskjellige BMWer. Aldri klart å hjelpe meg. Dette på 2 forskjellige e34 520, 97 728, 95 750 og en 93 3.8 M5. Fikk som svar: "jeg har ikke verktøy til den bilen der", "finner ikke feilen", "du må ha ny motor" etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 750n var den ene luftmegndemåleren gåen mins jeg. Dette gjorde at ene sylinder rekka sota. Byttet man plugger gikk den fint i ca 25mil så begynte den å gå på nødprogrammet og 6sylindre igjen. Han mente ny motor. BMW-TAN fant denne feilen på 2minutter..

728n ville ikke starte etter en tur i lakkeringsboksen. Fikk som svar.."Har ikke verktøy"

M5n fikk feilmelding at nivåregulereingen var ødelagt. Han fant aldri feilen. Feilen var noe med ledningene rundt der..(Husker ikke helt da det er 6-7år siden).

Jeg husker ikke på 520ene..Dette er 13-14år siden, men de ble fikset på et annet verskted da han ikke klarte å fikse det. Var noe med at motorene ble for varme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Jeg driver med tilstandskontroll av roternede maskiner og hydraulikk systemer for industrien til daglig og gjør dette b.l.a ved å analysere oljer over tid.

Vi har et instrument som kan finne gjenværende levetid i % på brukte oljer så lenge vi har den nye oljen å sette en "baseline" fra.

Dette blir b.la benyttet på nye Airbus A380 som har mye høyere krav en en BMW på bane.

Jeg kjørte denne testen på min bil nå og fikk 41 % gjenværende levetid på olje etter 10 000 kjørte km. Etter 40% skal man følge nøye med for ting kan skje litt kjapt.

Oljen skal være sotet det er litt av oljens jobb å frakte sot partikkler og annen forurensning ut i filter.

Dere burde heller legge noen ekstra kroner i å bytte til et bedre filter og bytte dette oftere. Jeg bytter filter 1-2 ganger ekstra mellom hvert oljeskift.

Det er i tillegg mange parametere som spiller inn på om en olje må byttes eller ikke.

I utgangs punktet hvis en olje er ren, tørr og har de rette driftsbetingelsene kan den vare evig. Det har mye med drifts parameter og gjøre.

Jeg også kjørt prosjekter mot Offshore Class One team med Lambo. motorer. De kjører litt hardere en de fleste av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...