Gå til innhold

Sossegutter eller?


bmw_fannrem
 Share

Anbefalte innlegg

wowwowowow. Jeg bor selv i Bærum og jeg kan ikke akkurat huske å kjenne at noen av foreldrene til de jeg kjenner tjener 2 - 3 millioner til sammen. Lønnen er så å si det samme rundt om. Fr.stad er en skikkelig sosse by vettu :P eneste de hele tiden klarer å si er bærums sosser og ditt og datt, men se her i bærum så jobber de fleste unger fra de er 13. jeg kjenner en del i fr.stad å de fikk ikke akkurat rævva i gir før de begynte på vgs.

Kommer jo an på hvem man kjenner da ;D Men sosser finner man stort sett overalt, bare man leter litt :wink: Jeg har ikke sagt at ungdom i bærum ikke jobber, de jeg kjenner jobber de lizm, men de FÅR ganske mye hjemme også! Men jeg har ikke på noen måte ment å rakke ned på folk som bor der inne, siden alle de jeg kjenner er helt supre mennesker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

wowwowowow. Jeg bor selv i Bærum og jeg kan ikke akkurat huske å kjenne at noen av foreldrene til de jeg kjenner tjener 2 - 3 millioner til sammen. Lønnen er så å si det samme rundt om. Fr.stad er en skikkelig sosse by vettu :P eneste de hele tiden klarer å si er bærums sosser og ditt og datt, men se her i bærum så jobber de fleste unger fra de er 13. jeg kjenner en del i fr.stad å de fikk ikke akkurat rævva i gir før de begynte på vgs.

Kommer jo an på hvem man kjenner da ;D Men sosser finner man stort sett overalt, bare man leter litt :wink: Jeg har ikke sagt at ungdom i bærum ikke jobber, de jeg kjenner jobber de lizm, men de FÅR ganske mye hjemme også! Men jeg har ikke på noen måte ment å rakke ned på folk som bor der inne, siden alle de jeg kjenner er helt supre mennesker :D

syns det er feil å si at vi får så mye også jeg. Jeg kan ikke huske at jeg har fått noe. syns man legger alle under en nå. nevner man bærum så kommer to ting inn i bilde, rikdom og soss. jeg er faen ikke rik og jeg jpbber for alt selv. det at man får ting av foreldre er bull, alle jobber for sitt, og vi er helt vanlige mennesker vi å. folk som bor uten for bærum kommune får hvertfal like mye av foreldrene som vi resten gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wowwowowow. Jeg bor selv i Bærum og jeg kan ikke akkurat huske å kjenne at noen av foreldrene til de jeg kjenner tjener 2 - 3 millioner til sammen. Lønnen er så å si det samme rundt om. Fr.stad er en skikkelig sosse by vettu :P eneste de hele tiden klarer å si er bærums sosser og ditt og datt, men se her i bærum så jobber de fleste unger fra de er 13. jeg kjenner en del i fr.stad å de fikk ikke akkurat rævva i gir før de begynte på vgs.

Kommer jo an på hvem man kjenner da ;D Men sosser finner man stort sett overalt, bare man leter litt :wink: Jeg har ikke sagt at ungdom i bærum ikke jobber, de jeg kjenner jobber de lizm, men de FÅR ganske mye hjemme også! Men jeg har ikke på noen måte ment å rakke ned på folk som bor der inne, siden alle de jeg kjenner er helt supre mennesker :D

syns det er feil å si at vi får så mye også jeg. Jeg kan ikke huske at jeg har fått noe. syns man legger alle under en nå. nevner man bærum så kommer to ting inn i bilde, rikdom og soss. jeg er faen ikke rik og jeg jpbber for alt selv. det at man får ting av foreldre er bull, alle jobber for sitt, og vi er helt vanlige mennesker vi å. folk som bor uten for bærum kommune får hvertfal like mye av foreldrene som vi resten gjør.

At mange får dårlige assosiasjoner når ungdom fra Oslo vest og Asker/Bærum blir nevnt i ulike sammenhenger er ikke akkurat noe nytt. I min ungdom for mer enn 20 år siden var det akkurat den samme holdningen til disse ungdommene som det er i dag. Selvfølgelig er det de få som ødelegger for de mange, men det er vel et etablert faktum at enkelte unge fra denne regionen har en heller nedlatende holdning overfor folk fra andre kanter av landet. Og det viser de spesielt ved hjelp av holdninger, penger og språk. Asker og Bærum var forøvrig ikke fint nok for 20 år siden...vi betraktet alt vest for Ullern som landsbygda og alt øst for Ris/Vindern som østkanten. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wowwowowow. Jeg bor selv i Bærum og jeg kan ikke akkurat huske å kjenne at noen av foreldrene til de jeg kjenner tjener 2 - 3 millioner til sammen. Lønnen er så å si det samme rundt om. Fr.stad er en skikkelig sosse by vettu :P eneste de hele tiden klarer å si er bærums sosser og ditt og datt, men se her i bærum så jobber de fleste unger fra de er 13. jeg kjenner en del i fr.stad å de fikk ikke akkurat rævva i gir før de begynte på vgs.

Kommer jo an på hvem man kjenner da ;D Men sosser finner man stort sett overalt, bare man leter litt :wink: Jeg har ikke sagt at ungdom i bærum ikke jobber, de jeg kjenner jobber de lizm, men de FÅR ganske mye hjemme også! Men jeg har ikke på noen måte ment å rakke ned på folk som bor der inne, siden alle de jeg kjenner er helt supre mennesker :D

syns det er feil å si at vi får så mye også jeg. Jeg kan ikke huske at jeg har fått noe. syns man legger alle under en nå. nevner man bærum så kommer to ting inn i bilde, rikdom og soss. jeg er faen ikke rik og jeg jpbber for alt selv. det at man får ting av foreldre er bull, alle jobber for sitt, og vi er helt vanlige mennesker vi å. folk som bor uten for bærum kommune får hvertfal like mye av foreldrene som vi resten gjør.

At mange får dårlige assosiasjoner når ungdom fra Oslo vest og Asker/Bærum blir nevnt i ulike sammenhenger er ikke akkurat noe nytt. I min ungdom for mer enn 20 år siden var det akkurat den samme holdningen til disse ungdommene som det er i dag. Selvfølgelig er det de få som ødelegger for de mange, men det er vel et etablert faktum at enkelte unge fra denne regionen har en heller nedlatende holdning overfor folk fra andre kanter av landet. Og det viser de spesielt ved hjelp av holdninger, penger og språk. Asker og Bærum var forøvrig ikke fint nok for 20 år siden...vi betraktet alt vest for Ullern som landsbygda og alt øst for Ris/Vindern som østkanten. :wink:

hehe. joda er sant det, men er litt ekstremt liksom. Når man bare nevner man er fra bærum så¨blir man automatisk soss. for 20 år siden kunne man se hvordan folk hadde penger, 1 kr da var sikker verdt over 200 kr ikke sant, og da så man fort forskjellen i økonomien til menensker. i dag derimot er jeg litt uenig om det. det er bare noe som har gått i tradisjoner om at bærum er sånn og bærum er sånn. Når vi ser på dette med russe busser så ser man jo at flere og flere av de på landet også begynner å komme med buss på tryvans treffene og lillehammer osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg igjen få presisere at jeg snakker om MINE venner! :D er fullt klar over at ikke alle i asker/bærum er som de! jeg syns vel jeg har skrevet ganske klart, hver gang, at mine uttalelser gjelder KUN de jeg har kjentskap til :D det eneste andre jeg har nevnt, er eksempelet om lønnsforskjeller..som også fins overalt i noreg!

KEVIN : du skriver at "det at folk FÅR alt av foreldra er bare bull", javel, kanskje det ikke er sånn for deg, men for mange av de JEG kjenner så er det faktisk slik! det er bare det jeg har sagt, ikke noe annet, jeg har ikke tatt alle over en kam! :D

Jeg har KUN uttalt meg om de jeg kjenner og deres situasjon! :D Noe annet hadde blitt for dumt..

Hvis du ikke kjenner deg igjen i det jeg har nevnt/skrevet, så er det kanskje fordi du ikke er som dem :D ?? ikke at det er noe negativt i det, men du får la være å beskylde meg for å "komme med bullshit"! ;) jeg snakker for meg og mine..din situasjon og ditt liv veit jeg ikke noe om, så jeg har ikke ment at du går innunder noe som helst av det jeg har sagt her! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. vi vil som alle andre flytte ut tidligst mulig :D flytter ut i sept jeg. er i grunn veldig få som bor hjemme så lenge i bærum i og med at alle høyskoler og universiter er så langt borte fra her. jeg flytter til daytona beach i florida i sept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...