S. Gunstad Posted April 30, 2005 Share Posted April 30, 2005 Jeg testa en ¨92 318 i går, og ble litt overaska over motoren. Dro fint opp til ca. 3800, da gikk den merkbart dårligere.... Bilen hadde gått 250 000km, tror dere det er noe feil med motoren? Syns det var litt rart at den ikke aksa helt jevnt..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Custom Edition Posted April 30, 2005 Share Posted April 30, 2005 fjusker den da eller? hørtes pussig ut at den går dårligere destod mer turtall den får Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted April 30, 2005 Share Posted April 30, 2005 Jeg testa en ¨92 318 i går, og ble litt overaska over motoren. Dro fint opp til ca. 3800, da gikk den merkbart dårligere.... Bilen hadde gått 250 000km, tror dere det er noe feil med motoren? Syns det var litt rart at den ikke aksa helt jevnt..... Dette høres ut som en sliten kamaksel (vippearmene - et typisk M40 problem) og symptomene er typisk at motoren ikke vil trekke på høyere turtall. Problemet med kamakselen ble løst ifm. M43 motoren og rullende vippearmer. Man kan skifte kamakselen uten å demontere toppen og arbeidet koster ca. 3000,- kroner + deler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
S. Gunstad Posted May 1, 2005 Author Share Posted May 1, 2005 ok, høres ikke bra ut.... Hele bilen virker egentlig "litt" sliten og=) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivanskjavik Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 min 318i hadde slitt kamaksel å¨mye ventiltikking. dem var ikke villig i det hele tatt over 4000 rpm. fant ut at motoren var ganske så sliten alle veier, så jeg fant meg en brukt motor som var gått 130 000 mindre. smekka den i å det ble gulle godt. sjekka den gamle motoren å da fant jeg ut at den ene ventilen tydeligvis ikke lukket ordentlig! så den tullet med vakumet å dermed åpnet for retur til tanken på bensintrykksregulatoren. så bensin trykket falt, derfor den ikke "ville" mer på turtall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Rune Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 høres ut som kam d ja. har selv testet en 316 med sliten kam og den funket veldig dårlig ass. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivanskjavik Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 utrolig kjedelig når det ikke fungerer som det skal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Divine Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 Lurer jaggu på hvordan de greier og lage motorene så dårlig.. Ja ja... Håper det har skjedd noen forbedringer der iallefall.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmw320i_coupe94 Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 Nå er jo 318 ganske slapp fra før av da Link to comment Share on other sites More sharing options...
Divine Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 Ja he he he... Den er dau som faen iallefall i sammenlikning med en 320i e36. Jeg kjenner en som har både 325i og 318. Jeg har en 320i selv, og når jeg kjører mot 318 glir jeg pent i fra opp til 100 , men etter hundre er det jo som han står stille.. Akkurat det samme skjer , bare omvendt om han henter sin 325i- Opptil 100 kommer han ikke forbi meg, men etter er det adios amigo !! I oppover bakke virker det nesten som jeg står stille når han kommer forbi .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddis Posted May 5, 2005 Share Posted May 5, 2005 Hmm..det høres ut som slitne deler i toppen, bla vippearmer og kamaksel? Tikker den noe særlig? Skru av toppdekselet og se på kammen om det er synlige slitekanter.. 318i skal normalt dra greit opp til 6000rpm, før den dabber av på tenningsperra på 62- 6400rpm.. Bare noe som slo meg inn, når motorer begynner å gå dårligere kan også være et tegn på at et havari er nært forestående, bare for å nevne det Kanskje ta en nøye titt over motoren din... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivanskjavik Posted May 5, 2005 Share Posted May 5, 2005 har også hørt at motorer kan gå som F*** rett før det skjærer seg.. men det kan hende at det symtomet hører mere til på 2-takter'ne Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddis Posted May 5, 2005 Share Posted May 5, 2005 Ja, det er utrolig mye rart med motorer. Har en kompis som hadde en bil som tikka som et sant uvær, plutselig en dag slutta den å tikke helt...2 dager senere var det full rådebank og havari. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now