Gå til innhold

Turbo, kompressor eller ny motor??

DaggEn
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg skal til sommeren oppgradere bilen min (e36 325i) med mer gamp :D Lurer på hva som gir mest for pengene og kjøregleden: Turbo, Kompressor eller bytte til større motor?

Kom gjerne med priser og effektøkning og slikt..

Takker for alle svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

kompressor: ESS

turbo: pure-pf.com

det spørs jo hvor du skal legge lista da? :wink:

er du fornøyd med ca 300hk, så ville jeg ha valgt en M3 motor.

skal du ha mer enn 300, så ville jeg satset på turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et firma som heter enem i sverge har kompressorsett til m50/m52 motorer. passer vist e34/e36 fra 1992-1998! kompressoren skal vist gi 35% extra! pris 32000 svenske kroner+montering! synes ikke det var ille!

sitter faktisk å lurer på om jeg skal invistere i dette til min bil men jeg vet ikke om automaten greier med den extra kraften! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bytte til en E46 328i...0-100 Km/t på 7,0 sekunder og en topphastighet på 240 Km/t ? ...det hele for en relativt rimelig penge og en mye bedre bil med på kjøpet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bedre bil? kaskje å kjøre men den er jo full av feil! :wink:

Hmmm...i forhold til en 1992 E36 er f.eks en 2000 E46 knapt så full med feil. :wink: Saken er at BMW i forbindelse med E46 retter de kjente feilene på forstillingen på garantien og/eller goodwill...ellers er det feil i småtingsavdelingen når det gjelder E46 og knapt så alvorlige. :D Jeg tror ikke at en 13 år gammel E36 er ikke objektet jeg ville ha plassert flere penger i for å si det slik..."no offence" DaggEn. :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bytte til en E46 328i...0-100 Km/t på 7,0 sekunder og en topphastighet på 240 Km/t ? ...det hele for en relativt rimelig penge og en mye bedre bil med på kjøpet. :D

Jeg bryr meg for tiden mest om at bilen går fort :lol:

E46 328i går jo ikke så merkbart bedre enn en e36 325i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg for tiden mest om at bilen går fort :lol:

E46 328i går jo ikke så merkbart bedre enn en e36 325i..

Du tenker sikkert på E36 328i, men faktum er at E46 328i går betydelig bedre enn E36 325i. F.eks er forskjellen mellom disse to modellene i relativ forstand større enn forskjellen mellom E36 325i og E46 320i med M54B22 motor. Utviklingen går heldigvis fremover. :wink: E46 320i med den nevnte motoren klarer 0-100 Km/t på 8,3 sekunder og toppfarten er 226 Km/t...altså er E46 320i 0,3 sekunder tregere 0-100 Km/t og har akademiske 7 Km/t lavere topphastighet enn E36 325i. E46 328i er 1,0 sekund hurtigere 0-100 Km/t enn E36 325i og den har knapt 7 Km/t høyere topphastighet. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men uansett så skal d bli 0-100 på hvertfall under 6,5 sek viss jeg skal begynne å bli fornøyd.

Bilen min er veldig godt holdt og har bare godt 151 000km på 13år så skal nok holde noen år til skulle man tro..

Et ønske hadde vært 250hk++..

Men tror sverige er stedet der det er litt billigere og dermed mer attraktivt for meg å utføre en effektøkning..

ELLER??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men uansett så skal d bli 0-100 på hvertfall under 6,5 sek viss jeg skal begynne å bli fornøyd.

Bilen min er veldig godt holdt og har bare godt 151 000km på 13år så skal nok holde noen år til skulle man tro..

Et ønske hadde vært 250hk++..

Men tror sverige er stedet der det er litt billigere og dermed mer attraktivt for meg å utføre en effektøkning..

w0w! kun gått 151k på 13 år, hehe..min har gått 145-150k nå, hvis jeg husker riktig, og det er en 2000mod e46 316i, altså 4-5år gammel..den stod på 117k da jeg fikk den i sep04, siden da til nå har jeg visst kjørt 28-32/33k km..HUFF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompressorsett fra ESS m/Vortech kompressor, større dyser og chip så skal jeg love deg det vil funke som faen :D 300++hk

Men hvilken andre deler bør byttes med en så stor effektøkning som 108hk++ ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...