///M Skrevet Mai 5, 2005 Share Skrevet Mai 5, 2005 forresten hvorfor vurderer du merce? det var rent tilfeldig at jeg kjøpte meg det, fikk tak i en billig en derfor Jeg var i byen i går ilag med noen venner. Vi stoppet på en parkeringsplass for å vente på noen. Og der stod det en rå fin svart Mercedes, senket og med soting på rutene. Jeg har ikke helt klart å få den ut av hauet ennu. Det var noe ved den som var ....spesielt... Jeg sjekket prisen på dem, og den var jo litt billigere enn den bilen jeg egentlig hadde tenkt å kjøpe meg, E36 318is. hehhe, jeg skjønner, har skjedd meg også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Mai 5, 2005 Share Skrevet Mai 5, 2005 bli medlem på mercefreaken, og spør etter alt du vil du vil få mye bra svar der, selvom folka der er litt loco de begynner å kødde med alt mulig,hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hypolisot Skrevet Mai 5, 2005 Share Skrevet Mai 5, 2005 230/300 ce, eneste mercene som duger , 124 så klart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leonard Skrevet Mai 5, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2005 Jeg har hørt at manuell kassene skal være noe herk på disse bilene. Stemmer det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 5, 2005 Share Skrevet Mai 5, 2005 Grusomt treinteriør ihvertfall. Har aldri helt klart de MB-dashbordene... som forøvrig var like hele 70-, 80- og 90-tallet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TorErling Skrevet Mai 5, 2005 Share Skrevet Mai 5, 2005 Jeg har hørt at manuell kassene skal være noe herk på disse bilene. Stemmer det? Eneste jeg vet om de kassene er at det bare er fire gir!!... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeT Skrevet Mai 5, 2005 Share Skrevet Mai 5, 2005 190e 2,3liters 165ventilers var nå inniheøvete mangen ventiler på denne bilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 5, 2005 Share Skrevet Mai 5, 2005 Jeg har hørt at manuell kassene skal være noe herk på disse bilene. Stemmer det? De har en lang vandring mellom gearene og virker litt "mekaniske" i selve gearskiftet, men ellers er de solide og holder hele bilens levetid....de finnes med både 4, 5 og 6 gear. De automatiske gearkassene er pneumatiske (dvs. de bruker lufttrykk i forbindelse med selve gearskiftet) og er derfor relativt langsomme i gearskiftet. For eldre automatiske gearkasser er det kun 3 enkle programmer..."vinter" (starter i 2. gear), "økonomi" (gearer opp så tidlig som mulig) og "sport" (gearer opp så sent som mulig)...de finnes i både 4 og 5-trinns utførelser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Mai 5, 2005 Share Skrevet Mai 5, 2005 190e 2,3liters 165ventilers var nå inniheøvete mangen ventiler på denne bilen! mente 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pauls1 Skrevet Mai 5, 2005 Share Skrevet Mai 5, 2005 230/300 ce, eneste mercene som duger , 124 så klart så en 220ce og en 320ce duger ikke? ville heller hatt 220 en 230 jeg da.. men 300 12v motoren er vel noe av det beste mb har laget! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Mai 5, 2005 Share Skrevet Mai 5, 2005 230/300 ce, eneste mercene som duger , 124 så klart så en 220ce og en 320ce duger ikke? ville heller hatt 220 en 230 jeg da.. men 300 12v motoren er vel noe av det beste mb har laget! 220ce har vel 150hk mens 230ce har 136hk, 2,2litern kom ut litt senere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leonard Skrevet Mai 6, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2005 Hva er forskjellen mellom W124 og W201? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Mai 6, 2005 Share Skrevet Mai 6, 2005 W124= E-Klasse W201=190 gamle c klassen tror jeg. W201=190 W124=E-klasse http://www.mercefreaken.com/modellene.htm en som ikke kjenner til bilene ordentlig kan ta feil av 124 og 201 men dem er ikke så like, 201 er mindre enn 124 og det er også forskjell utseendemessig. La oss si at W201 er i 3serie klassen og W124 i 5serie klassen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leonard Skrevet Mai 6, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2005 Ja, ser det nå, etter mange timer med studering Det står mellom disse to bilene: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=731040 http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=739473 Trenger hjelp til å bestemme meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 6, 2005 Share Skrevet Mai 6, 2005 Ja, ser det nå, etter mange timer med studering Det står mellom disse to bilene: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=731040 http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=739473 Trenger hjelp til å bestemme meg Med et forbehold om at det alltid er vanskelig å vurdere en bil på bakgrunn av en annonse bør du velge den første av bilene (altså 190E 2,3). Jeg ser at det er en 1990 modell...ergo har den faceliften som er viktig for å bl.a få med de nye setene. Bilen har også Sportline utstyr og det betyr at den har sportssetene og de ligger ikke mye tilbake for tilsvarende i en BMW. Bilen er også originalt senket og det gjør den vel ikke mindre interessant. En 190E 2,3 går absolut tilfredstillende...selv med automatgear...og det skyldes at motoren har et fint momentforløp med 136 HK og i overkanten av 200 Nm på det meste. Det er naturligvis ikke så mye i 2005, men da den ble solgt ny i 1990 var den markedsledende for R4 bensinmotorer...husk at bilen er 15 år gammel. Bil nummer to er fra før den viktige faceliften og den har derfor ganske sikkert ikke det nye interiøret. Jeg kan love deg at stolene i så fall mest av alt minner om din oldemors pyntestoler med springfjærer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå