frodekrs Skrevet Mai 7, 2005 Share Skrevet Mai 7, 2005 Hei. Har noen erfaring med desse billi dekkene forhold til dei dyrere? 225,40,18 Interdekk: LINGLONG 225/40 ZR L688 XL@@ 92W 848 kr Eiker: Synny dekk, Sunny/Wanli S1099 225/40R18 88W 998,00 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Mai 7, 2005 Share Skrevet Mai 7, 2005 Hei jeg har ingen erfaringer, men jeg syns de var billig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingenteng Skrevet Mai 7, 2005 Share Skrevet Mai 7, 2005 har wanli bake på min. Det kan jo selfølgeli ikke sammenlignes med de dyre topp dekkene men de funker greit til prisen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW316 Skrevet Mai 7, 2005 Share Skrevet Mai 7, 2005 Har WANLI 215/45-17 Foran på min Tror jeg betalte rundt 990/stk. for di, og Jeg er kjempe fornøyd med dekkene på min. Men det skal vel sies at jeg ikke har noe fartsmaskin heller da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 7, 2005 Share Skrevet Mai 7, 2005 Dette er ganske enkelt utrolig...hvis dere går inn på www.dekkonline.com og søker på 225/40-18 dekk...f.eks Nankang NS-2...om det er gode eller dårlige dekk vet jeg ikke, men prisen pr. dekk varierer utrolig mye alt etter hvilket land du bestiller fra. I Norge koster dekket kr. 1028,70,-...i Sverige koster dekket skr. 1011,70,- ...og i Danmark koster dekket dkr. 778,- Justert for kronekursen mellom Norge og Danmark koster dekket i Danmark ca. 855,- norske kroner. Er det dette som kalles "fixed price" ? ...jeg tror avansen på dekk i Norge er utrolig høy og at folk som Sharif tjener grovt på salg av dekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mai 7, 2005 Share Skrevet Mai 7, 2005 dekkene er sikkert helt ok, hvis man bare skal rulle rundt, men skal du kjøre litt akvivt, så ville jeg absolutt ikke valgt disse dekkene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Mai 7, 2005 Share Skrevet Mai 7, 2005 eg hadde federal på min bil i 3 dager før den brant opp di var knallgode har kjørt på dunlop sp9000 før og disse var nesten like bra koster ord 1500 pr dekk men eg fikk 50% avslag! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivanskjavik Skrevet Mai 7, 2005 Share Skrevet Mai 7, 2005 syns det var veldig billig, men om dekkene er noe gode vet jeg ikke.. kjøpte sjøl et sett med Silverstone 225-45ZR17 til 987,- stk. virker som det er gode dekk på kjøreegenskaper, men har ikke sjekket om de har stor slitestyrke.. noen som vet noe om de dekkene`? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Mai 8, 2005 Share Skrevet Mai 8, 2005 Ahh. Endelig en ny dekkdiskusjon De fleste billigdekk er faktisk meget slitesterke, siden de ofte benytter seg av en relativt hard gummiblanding. Dette fører til at de kan støye en del mer enn de "dyre", og at de får relativt mye dårligere grep på vått underlag. Jeg kjøpte meg et brukt sett med Regal dekk. De kan helt sikkert sammenlignes med de dere diskuterer her, og jeg ble positivt overrasket. De fungerer utmerket på banekjøring f.eks. De har nesten like mye grep som Dunlop SP9000'ene mine, men siden de har en hardere gummiblanding kan jeg kjøre dem mye hardere på bane før de blir "tyggi" og begynner å miste egenskapene. De har faktisk nokså like egenskaper uansett hvor mye jeg provoserer dem. Og så er grepet relativt forutsigbart, dvs at man merker at de er i ferd med å slippe rett før de mister hele grepet. De "dyre" dekkene har ofte en tendens til å henge veldig bra helt til de "plutselig" slipper. Spesielt ved vått underlag på bane er det litt skummelt. Men jeg må bare presisere: Jeg har ikke prøvd de dekkene dere omtaler her. De jeg snakker om heter altså Regal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivanskjavik Skrevet Mai 8, 2005 Share Skrevet Mai 8, 2005 brukte et sett med Kormoran dekk på 15 tommerne. 500 kr stk, men skal love dere at det var slitesterke dekk.. kjørte 2 sesonger på de dekka å de lever enda.. kan ikke si at jeg kjørte pent heller.. er enda lovlig mønster på de men 15 tommere er litt smått, å kjipt at kormoran ikke lager dekk til 17" ++. hvertfall ikke sist jeg sjekka. kormoran er forresten en fabrikk i polen underlagt michelin. med michelin gummi og teknologi til en billig penge.. lurer på om de har tenkt å satse på større dekk, hadde vært interessant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46 Touring Skrevet Mai 8, 2005 Share Skrevet Mai 8, 2005 Hei.Har noen erfaring med desse billi dekkene forhold til dei dyrere? 225,40,18 Interdekk: LINGLONG 225/40 ZR L688 XL@@ 92W 848 kr Eiker: Synny dekk, Sunny/Wanli S1099 225/40R18 88W 998,00 Hei, Dersom noen er interessert i billige kvalitetsdekk, har jeg 2 stk. Bridgestone Potenza RE 050A RFT (225/40 R18 88W) til salgs. Dekkene er kun brukt to måneder/ 1500km. Ny pris på www.dekkonline.com er kr.4230,- Selges for kr.2500,- Ta kontakt på jkt@chello.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet Mai 8, 2005 Share Skrevet Mai 8, 2005 Jeg har også Wanli 225/40-18 dekk på min og er faktisk veldig overrasket over bra de er! De verken sporer eller får vannplaning (det må være i svære dammer, da merker jeg litt planing). Dekkene har jo V-mønster som skal være ekstra bra mot vannplaning. Hadde tyfoon 215/45-17 på en annen bil og de spora og plana noe voldsomt. Er det slik at alle 215 dekk har en tendens til å spore litt? akkurat den bredden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 8, 2005 Share Skrevet Mai 8, 2005 Nei. Mine toyo t1-r i 215/45/17 sporer ikke. De sitter forresten utrolig bra på vått føre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy-k Skrevet Juli 27, 2005 Share Skrevet Juli 27, 2005 Hvilket dekk burde eg valgt av Sunny og Linglong?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet Juli 27, 2005 Share Skrevet Juli 27, 2005 Kjøp Linglong,billige å varer sikkert i lang tid! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå