Gå til innhold

Uflaks

Anbefalte innlegg

Ser ut som et fake bilde da...

Det tror jeg faktisk ikke det er og i forhold til den nevnte dokumentaren på TV er bildet desverre helt realistisk. At så idioten som er ansvarlig for lastingen av vognen ikke har den minste forstand på fysiske lover er en helt annen sak. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hest er best som pålegg*

Sjefsgampen her hjemme hadde blitt innmari dyrt pålegg altså... 8)

Kilopris på rundt 400 kr ( da uten noen form for foredling )

Så det vil si 200k? Hva slags hest?

Tror dama mi hadde likt å prate med deg.. ;) Hun har en 12-årig engelsk fullblodsvallak, en 2-årig frieserhoppe og en murfeit (drektig :P) shettis i stallen sin. Førstnevnte har vel kilopris på "bare" 100,- tenker jeg (hvis vi regner 500kg that is..). Usikker på de andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, ikke 200 k.. Det hadde vært noe!

Har islandshest, konkurransepånnis sådan, veier vel 350 kg, men de regner vel ikke mer enn 50% av levende vekt som mat, noe som tilsier ca 170 kg. Med en prislapp på 70.000 blir vel det ca 400 kg/pr kilo pålegg ;)

I tillegg har jeg ei islandshoppe også, som klatrer i pris for hver dag, men er nok noen små lapper under gammer'n enda, samt en gammal travergamp, men han er neppe noen suksess som pålegg.

Men, kanskje jeg skal starte påleggsbutikk og tjene meg rik på det..? ;)

Kan tenke meg at frieserhoppen vil bli verdt noen kroner i pålegg etterhvert som kiloene øker, shettisen blir vel neppe noen god butikk sånn sett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stakkars dyr!!! at noen kan gjøre noe sånt...men jeg skjønner dem det er jo trossalt fattige land og kan få tak i en hest,esel for en billig penge, så det er ikke rart at de blir behandlet sånn, fordi de kan jo bare kjøpe seg en ny en eller bare ta en fra gata når den andre dør. jeg har flere hester selv som jeg tar veldig godt vare på. men det er vanlig å se sånt i u-land det gjør jeg stadig vekk når jeg er ute å reiser i hjemlandet mitt. altså pakistan.har sett flere ganger at hesten har tung last bak på vogna og eselene blir slått med stokker og sånt. men det er mange som bryr seg om dyrene sine, noen av hestene blir behandlet som konglige, men bare de som har råd til å ha en rase hest og har cash til det. hestene har på seg svære smykker av gull og sølv, som noen av hesten mine også har :D. så er det jo festlig å se hestene danse. som på dette bildet her som jeg fant på nettet også er det en eller annnen prins som sitter på hesten i det andre bildet.

dansehest_stort.jpg

malik_stort.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, ikke 200 k.. Det hadde vært noe!

Har islandshest, konkurransepånnis sådan, veier vel 350 kg, men de regner vel ikke mer enn 50% av levende vekt som mat, noe som tilsier ca 170 kg. Med en prislapp på 70.000 blir vel det ca 400 kg/pr kilo pålegg ;)

A-ha. Det var litt annen regnemetode enn jeg brukte. ;)

Men, kanskje jeg skal starte påleggsbutikk og tjene meg rik på det..? ;)

Er hest egentlig noe godt da? :shock:

Kan tenke meg at frieserhoppen vil bli verdt noen kroner i pålegg etterhvert som kiloene øker, shettisen blir vel neppe noen god butikk sånn sett ;)

Ja.. hun kostet over 50.000,- allerede nå. Kom hit på lørdag, er egentlig fra Nederland. Utrolig fin hest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Synes synd på de dyra som har måttet gjennomgått dette jeg.. :(

det er grusomt at folk kan finne på slikt! skulle likt å spent vogn på en av de folkene som eide de dyrene der, og lastet vogna med 10ganger detes egen vekt og stått klar med pisk om de ikkje orket å trekke mere!! :)

Tenker de ville fått litt mere respekt da.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hest egentlig noe godt da? :shock:

Hestepælse. Ikke fullgæærnt spekemat-pålegg det. Litt spesiell smak og nesten svart på farge riktignok. Skjønner selvsagt at de som har hest som hobby og kjæledyr har trøbbel med å se for seg sin kjære hest som pølse, men rent generelt så er det en kjensgjerning at mange hester ender sitt liv som pølse...

Videre lesning er ikke direkte egnet for de mest hestekjære:

En kjenning av meg uttrykte engang, riktignok i fylla, og det skal også sies at han har vel null interesse for hest, men dersom han noen gang fikk seg hest så skulle den hete Salamisvarten! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...