Gå til innhold

Bmw 535ia E34 VS Mercedes 190e 2,3 16v

Hylland
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

de veier vel rundt det samme som 325

Nei...en 190E 2,3-16 veier ca. 1260 Kg og en E36 325i veier ca. 1370 Kg. MB´en klarer 0-100 Km/t på ca. 7 sekunder...altså er den litt hurtigere hele veien opp til ca. 235 Km/t. :wink: En 190E 2,3-16 er kanskje en av de mest spennende bilene Mercedes-Benz har konstruert i nyere tid...og den går utrolig bra helt opp til rødmarkeringen ved 7000 rpm. Husk at motoren er resultatet av et samarbeide mellom Mercedes-Benz og Cosworth...dette var altså tiden før AMG kom på banen. :D

Jeg tenkte nå på e30 325:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei...en 190E 2,3-16 veier ca. 1260 Kg og en E36 325i veier ca. 1370 Kg. MB´en klarer 0-100 Km/t på ca. 7 sekunder...altså er den litt hurtigere hele veien opp til ca. 235 Km/t. :wink: En 190E 2,3-16 er kanskje en av de mest spennende bilene Mercedes-Benz har konstruert i nyere tid...og den går utrolig bra helt opp til rødmarkeringen ved 7000 rpm. Husk at motoren er resultatet av et samarbeide mellom Mercedes-Benz og Cosworth...dette var altså tiden før AMG kom på banen. :D

AMG ha jo hvert på banen veldig lenge, i samarbeid med amg har merce også lagd en 190e 3,2 amg, dem har mange SEC,SE,gamle SL i amg utgaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AMG ha jo hvert på banen veldig lenge, i samarbeid med amg har merce også lagd en 190e 3,2 amg, dem har mange SEC,SE,gamle SL i amg utgaver.

Jeg er klar over at Mercedes-Benz og AMG samarbeidet i mange år før AMG ble en egen divisjon i Mercedes-Benz (et samarbeide mer eller mindre som BMW og Alpina). Mitt poeng var at Mercedes-Benz på 80-tallet (altså før AMG ble en egentlig del av Mercedes-Benz...omtrent som BMW og BMW M GmbH er i dag) samarbeidet aktivt med flere andre bilbyggere/tunere...bl.a Cosworth og Porsche (W124 500E). :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over at Mercedes-Benz og AMG samarbeidet i mange år før AMG ble en egen divisjon i Mercedes-Benz (et samarbeide mer eller mindre som BMW og Alpina). Mitt poeng var at Mercedes-Benz på 80-tallet (altså før AMG ble en egentlig del av Mercedes-Benz...omtrent som BMW og BMW M GmbH er i dag) samarbeidet aktivt med flere andre bilbyggere/tunere...bl.a Cosworth og Porsche (W124 500E). :D

E500W124 :D:D:D Er en fet bil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...

Bror min har nå gått til anskaffelse av ein Mercedes Benx 2.3 16v, og eg synest faktisk at den er treigere opp til 100 enn min Bmw... Men det har kanskje med kjørekomfort osv i bilen å gjøre.... Men fra 160 tar eg Mercedesen lett... Da er den seig som en padde.... Men det er litt jalla effektanlegg på bilen, så det har kanskje litt å sei!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare si at jeg har litt sansen for de mercedes evo bilene..den 2.5liter utgaven har jeg hatt lyst på siden jeg så den som ble bygget og vist på NRK for noen år siden..steike..den gikk kurrant..:)

Den husker jeg og. den bilen var rå. Biltilsynet var nesten sjokkert over hvor profft det var gjort når han kom for å godkjenne det..

Den var rå ja :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EVO'en er jo det feteste mercedes noengang har laget... 560 SEC er også en vinner ... rått med så stor rekke4... vibrasjonene må havært ganske heftig

560SEC har vel 2xR4 .. altså V8..?

Hvis det er 2.5L R4 du tenker på tror jeg ikke vibrasjoner har vært noe særlig problem. 2.5L R4 har jo BMW også hatt, f.eks. i E30 M3 Sport Evo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri kjørt om kapp med MB 2,3-16 men prøvd meg mot E34 535, både manuell og aut. med E30 M3`en jeg hadde da. 0-100 var ingen problem med noen av de, men den manuelle hang bra på fra første stund.

Fra 100 og oppover ble det likt med begge bilene. Og E30 M3 skal jo være hakket vassere enn disse Mercene, skal de ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri kjørt om kapp med MB 2,3-16 men prøvd meg mot E34 535, både manuell og aut. med E30 M3`en jeg hadde da. 0-100 var ingen problem med noen av de, men den manuelle hang bra på fra første stund.

Fra 100 og oppover ble det likt med begge bilene. Og E30 M3 skal jo være hakket vassere enn disse Mercene, skal de ikke?

Jeg har hatt en 90 190E 2.5 16V med automat. Den hade i følge papirene 194Hk og veide 1320Kg tørrvekt. Snakker man rattlåsracing så gikk den helt klart bedre enn noen av de fire E30 M3ène jeg har hatt. Men den er mye mer en sedan enn sportsbil, så helheten gjør for meg E30 M3 til en bra bil. Men at disse Mercene går bra kan nok ikke stikkes under en stol.

BTW: Toppene på disse motorene er ikke noe å skryte av. Utslitte ventilseter er et velkjent problem. Spesielt på 2.5 etter som jeg har hørt. Min hadde også tendenser til det, så det er mulig at den egentlig skulle gå enda bedre enn den gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...