mAZE Skrevet Mai 22, 2005 Share Skrevet Mai 22, 2005 Hvor mye vil dette gi og er det noe vits? Er ihvertfall veldig god plass til den bak gitteret på støtfangeren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520d Skrevet Mai 22, 2005 Share Skrevet Mai 22, 2005 ikke noen vits. Intercooler hjelper bare biler med turbo. Kjøler ned Turboen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520d Skrevet Mai 22, 2005 Share Skrevet Mai 22, 2005 åja faen du har jo kompressor, hehe Jeg vet ikke om det funker på Kompressor..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennyZM Skrevet Mai 22, 2005 Share Skrevet Mai 22, 2005 det burde da ha samme effekt som det har på en turbo bil... Jo kaldere luften er, jo mer luft får du jo presset inn = mer effekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Mai 22, 2005 Share Skrevet Mai 22, 2005 IC til Kompressor hjelper en del, lar deg kunne skru opp laddetrykket litt, ca 0,8 (om du kjører på 0,5 bar nå). Som sagt, du får jo kaldere, ergo mer luft inn i motoren OG det ser fint ut med frontmontert IC. tror du kan regne med ca 20hk ekstra om jeg ikke tar helt feil. se på www.powerpage.dk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Mai 22, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 22, 2005 IC til Kompressor hjelper en del, lar deg kunne skru opp laddetrykket litt, ca 0,8 (om du kjører på 0,5 bar nå).Som sagt, du får jo kaldere, ergo mer luft inn i motoren OG det ser fint ut med frontmontert IC. tror du kan regne med ca 20hk ekstra om jeg ikke tar helt feil. se på www.powerpage.dk Jeg har visstnok 0,5 i trykk nå ja.. Så hadde vel ikke gjort noe å få utnyttet kompressoren litt mer. Det hadde vært konge med en stor blank IC i fronten. Vil jeg ha mer hk da, må jeg vel til med stempelskifte, plansliping og trimkam og slikt. Har bestemt meg for å ikke chip'e denne. Har hatt to biler før som jeg har chip'et og begge har motoren gått til h.l.ete med. Disse var ikke bmw da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Mai 22, 2005 Share Skrevet Mai 22, 2005 hk er jo en ting, men du får et mye bedre drag i mellomregisteret + topp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Mai 22, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 22, 2005 hk er jo en ting, men du får et mye bedre drag i mellomregisteret + topp! Som ikke det var godt nok nå.. Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayern Skrevet Mai 23, 2005 Share Skrevet Mai 23, 2005 Hadde 320 med kompressor før, merket MEGET STOR forskjell når jeg satte inn intercooler. Skal på papiret gi 20+ HK, men virkningen var super! Anbefalles. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage-A Skrevet Mai 23, 2005 Share Skrevet Mai 23, 2005 Intercooler funker på samme måte på alle motorer ved overladning, spiller ikke noen rolle om det er turbo eller presse Men, sjekk ut litt på www.ebay.com , er mye intercoolere til bra priser der. Husk at du ikke bare trenger IC'en, men du trenger trykkrør, klemmer og slanger også! Samt noen som evt sveiser, eller tilpasser det (hvis du ikke gjør det selv) Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mai 23, 2005 Share Skrevet Mai 23, 2005 hør med ESS. de har bolt-on kit til din bil. og som andre nevner, så vil du få samme effekt med en intercooler på en bil med kompressor, som en med turbo. tror det vil gi ca 20-30 hk ekstra på din bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Mai 23, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2005 hør med ESS. de har bolt-on kit til din bil. og som andre nevner, så vil du få samme effekt med en intercooler på en bil med kompressor, som en med turbo. tror det vil gi ca 20-30 hk ekstra på din bil. Det høres bra ut. Skal kontakte de etterhvert. Men, kjenner en som kjenner noen som tar inn varer fra USA. Skulle visst få billig cooler der. Så kan jeg jo kjøpe det andre hos ESS. Koster sikkert skjorta da men. Eller?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet Mai 23, 2005 Share Skrevet Mai 23, 2005 Hvor mange gamp har du nå?Har du montert kompressoren selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 23, 2005 Share Skrevet Mai 23, 2005 En ting er å montere en intercooler for og kjøle ned luften før den kommer inn i forbrenningskammeret, men bør intercooleren dermed være størst mulig ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mai 23, 2005 Share Skrevet Mai 23, 2005 En ting er å montere en intercooler for og kjøle ned luften før den kommer inn i forbrenningskammeret, men bør intercooleren dermed være størst mulig ? er ikke noe vits i å kjøpe større enn du trenger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå