Gå til innhold

Intercooler i min nye 328

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

IC til Kompressor hjelper en del, lar deg kunne skru opp laddetrykket litt, ca 0,8 (om du kjører på 0,5 bar nå).

Som sagt, du får jo kaldere, ergo mer luft inn i motoren OG det ser fint ut med frontmontert IC.

tror du kan regne med ca 20hk ekstra om jeg ikke tar helt feil.

se på www.powerpage.dk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IC til Kompressor hjelper en del, lar deg kunne skru opp laddetrykket litt, ca 0,8 (om du kjører på 0,5 bar nå).

Som sagt, du får jo kaldere, ergo mer luft inn i motoren OG det ser fint ut med frontmontert IC.

tror du kan regne med ca 20hk ekstra om jeg ikke tar helt feil.

se på www.powerpage.dk

Jeg har visstnok 0,5 i trykk nå ja.. Så hadde vel ikke gjort noe å få utnyttet kompressoren litt mer. Det hadde vært konge med en stor blank IC i fronten.

Vil jeg ha mer hk da, må jeg vel til med stempelskifte, plansliping og trimkam og slikt. Har bestemt meg for å ikke chip'e denne. Har hatt to biler før som jeg har chip'et og begge har motoren gått til h.l.ete med. Disse var ikke bmw da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intercooler funker på samme måte på alle motorer ved overladning, spiller ikke noen rolle om det er turbo eller presse ;)

Men, sjekk ut litt på www.ebay.com , er mye intercoolere til bra priser der. Husk at du ikke bare trenger IC'en, men du trenger trykkrør, klemmer og slanger også! Samt noen som evt sveiser, eller tilpasser det (hvis du ikke gjør det selv)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hør med ESS. de har bolt-on kit til din bil. og som andre nevner, så vil du få samme effekt med en intercooler på en bil med kompressor, som en med turbo. tror det vil gi ca 20-30 hk ekstra på din bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hør med ESS. de har bolt-on kit til din bil. og som andre nevner, så vil du få samme effekt med en intercooler på en bil med kompressor, som en med turbo. tror det vil gi ca 20-30 hk ekstra på din bil.

Det høres bra ut. Skal kontakte de etterhvert. Men, kjenner en som kjenner noen som tar inn varer fra USA. Skulle visst få billig cooler der. Så kan jeg jo kjøpe det andre hos ESS. Koster sikkert skjorta da men. Eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er å montere en intercooler for og kjøle ned luften før den kommer inn i forbrenningskammeret, men bør intercooleren dermed være størst mulig ? :?

er ikke noe vits i å kjøpe større enn du trenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...