Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hvor mye vil dette gi og er det noe vits? Er ihvertfall veldig god plass til den bak gitteret på støtfangeren.

• Replies 42
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

IC til Kompressor hjelper en del, lar deg kunne skru opp laddetrykket litt, ca 0,8 (om du kjører på 0,5 bar nå).

Som sagt, du får jo kaldere, ergo mer luft inn i motoren OG det ser fint ut med frontmontert IC.

tror du kan regne med ca 20hk ekstra om jeg ikke tar helt feil.

se på www.powerpage.dk

Posted
IC til Kompressor hjelper en del, lar deg kunne skru opp laddetrykket litt, ca 0,8 (om du kjører på 0,5 bar nå).

Som sagt, du får jo kaldere, ergo mer luft inn i motoren OG det ser fint ut med frontmontert IC.

tror du kan regne med ca 20hk ekstra om jeg ikke tar helt feil.

se på www.powerpage.dk

Jeg har visstnok 0,5 i trykk nå ja.. Så hadde vel ikke gjort noe å få utnyttet kompressoren litt mer. Det hadde vært konge med en stor blank IC i fronten.

Vil jeg ha mer hk da, må jeg vel til med stempelskifte, plansliping og trimkam og slikt. Har bestemt meg for å ikke chip'e denne. Har hatt to biler før som jeg har chip'et og begge har motoren gått til h.l.ete med. Disse var ikke bmw da..

Posted
hk er jo en ting, men du får et mye bedre drag i mellomregisteret + topp!

Som ikke det var godt nok nå.. :) Hehe

Posted

Hadde 320 med kompressor før, merket MEGET STOR forskjell når jeg satte inn intercooler. Skal på papiret gi 20+ HK, men virkningen var super!

Anbefalles.

Posted

Intercooler funker på samme måte på alle motorer ved overladning, spiller ikke noen rolle om det er turbo eller presse ;)

Men, sjekk ut litt på www.ebay.com , er mye intercoolere til bra priser der. Husk at du ikke bare trenger IC'en, men du trenger trykkrør, klemmer og slanger også! Samt noen som evt sveiser, eller tilpasser det (hvis du ikke gjør det selv)

Mvh

Posted

hør med ESS. de har bolt-on kit til din bil. og som andre nevner, så vil du få samme effekt med en intercooler på en bil med kompressor, som en med turbo. tror det vil gi ca 20-30 hk ekstra på din bil.

Posted
hør med ESS. de har bolt-on kit til din bil. og som andre nevner, så vil du få samme effekt med en intercooler på en bil med kompressor, som en med turbo. tror det vil gi ca 20-30 hk ekstra på din bil.

Det høres bra ut. Skal kontakte de etterhvert. Men, kjenner en som kjenner noen som tar inn varer fra USA. Skulle visst få billig cooler der. Så kan jeg jo kjøpe det andre hos ESS. Koster sikkert skjorta da men. Eller??

Posted

En ting er å montere en intercooler for og kjøle ned luften før den kommer inn i forbrenningskammeret, men bør intercooleren dermed være størst mulig ? :?

Posted
En ting er å montere en intercooler for og kjøle ned luften før den kommer inn i forbrenningskammeret, men bør intercooleren dermed være størst mulig ? :?

er ikke noe vits i å kjøpe større enn du trenger..