Gå til innhold

Utro


 Share

Anbefalte innlegg

mmm det burde du :wink: men den veier vel en 1100 kg mot bmw 1300kg ? Ga du mye for bilen ?

eg ga penger for bilen!

Kan jo ikkje si det da veit du! dette ville da vert lite gjennomtenkt, men det som er fint med denne bilen er at det er galvanisert karroseri, som ikkje skal ruste men det gjør det nok, skal nok klare og finne litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg har tidligere skrevet litt om de frontmotoriserte (R4) Porschene i BMWCCN´s forum...her er et kort resume. :D

Porsche 924 ble utviklet fordi Porsche bl.a trengte en modell som flere mennesker hadde råd til å kjøpe vis a vis Porsche 911. Det skulle være en praktisk "folke-Porsche" som ikke kostet mer enn hva familien Amerika kunne betale for en bil nummer 2. Modellen kom på markedet i Europa i slutten av 1976 og den hadde en VW LT varebil R4 motor på 2 liter. Porsche utviklet dog en ny topp og motoren fikk Bosch K-Jetronic innsprøytning. Resultatet var 125 HK, 175 Nm, 0-100 Km/t på 9,9 sekunder og en toppfart på 201 Km/t...og det var faktisk ganske pene verdier i 1976. Som en bonus hadde bilen 50/50 vektfordeling med motoren foran og gearkassen/diffen bak. I 1979 kom Porsche 924 Turbo (931) med en kraftig endret motor. Bilen ble påmontert Porsche 928 bremser og bl.a en ganske stor KKK turbolader som sørget for at ytelsene ble relativt respektable; også målt mot langt mer kostbare biler. Iht. Porsche hadde 924 Turbo 177 HK, men flere uavhengige tester viste at den egentlig hadde ca. 190 HK...noen også så mye som 210 HK. Porsche 924 fantes også i div. spesialutgaver…Carrera GT, GTS og GTR (som alle sammen hadde forskjellige versjoner av VW motoren) og de hadde hhv. 210 HK, 250HK og 375 HK. GTR utgaven (”Club Sport” anno 1980) klarte 0-100 Km/t på 4,7 sekunder og den hadde en toppfart på hele 320 Km/t. Det ble også produsert en 924 S utgave med en Porsche 944 motor installert. Det var en 100% Porsche konstruksjon på 2,5 liter (R4), 163 HK, 225 Nm, 0-100 Km/t på 8 sekunder og en toppfart på 235 Km/t. Det er denne modellen man etter min mening skal kjøpe hvis man er i markedet for en billig og fornuftig Porsche.

Porsche 944 er/var også en fantastisk fin bil selvom modellen selvfølgelig etterhvert begynner å bli noen år gammel da den kom på markedet allerede i 1983. Denne modellen har også 50/50 vektfordelig med motoren foran og gearkassen/diffen bak og den har derfor også glimrende kjøreegenskaper. Det fantes flere utgaver: 944 med 163 HK, 944 S med 190 HK og 944 Turbo med 220 HK. Senere kom det også enkelte kostbare spesialversjoner, men etterfølgeren Porsche 968 er faktisk på mange måter den ultimative 944...den kom på markedet i 1988 og har 236 HK fra en 3 liters firer. 0-100 Km/t går løs på 5,6 sekunder og toppfarten er 250 Km/t. Byggekvaliteten for disse bilene var i særklasse og i utgangspunktet var det få eller ingen problemer med modellene. Porsche 944 var/er en meget god representant for tysk kvalitet...slik den var før i tiden. Bilen var med andre ord ikke bygget til en pris, men til bestemte tekniske spesifikasjoner...og det gjør en vesentlig forskjell. Jeg har kjørt flere av disse modellene inkl. forgjengerne Porsche 924 og 931 (924 Turbo) og kan varmt anbefale modellen. Kjøreegenskapene er i toppklasse for en bil fra 80-tallet, men ytelsene for den alminnelige 944 (163 HK) modellen er ikke lenger helt i sportsvognklassen. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at hvis du først skal ha et sidesprang så er det greit å gjøre det med ei Porsche, MEN det der kan knapt kalles ei Porsche etter min mening, det er jo en grusom bil overalt, Alt er feil på de der! :stupid:

Beklager at jeg måtte få det ut, men det er jo et diskusjonsforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at hvis du først skal ha et sidesprang så er det greit å gjøre det med ei Porsche, MEN det der kan knapt kalles ei Porsche etter min mening, det er jo en grusom bil overalt, Alt er feil på de der! :stupid:

Beklager at jeg måtte få det ut, men det er jo et diskusjonsforum.

Men hvis du først må få det ut hvorfor ikke også fortelle hvorfor du mener at en Porsche 944 er en grusom bil ? :wink: Jeg har store problemer med å se hva som er galt med Porsche 944 og 968...de kjører jo fletta av de tilsvarende BMW´ene. :D

Porsche 944 Turbo

SPultz951_2.jpg

Porsche 968

968.jpg

Porsche 968 Turbo Cup

968_turbo_rs.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker ikke hecken jeg. synest den blir helt rar. men d er jo forskjellig smak og d er bra. :)

Jeg liker hekken på spesielt 968 Turbo godt, men man skal tenke på at modellens grunnleggende design er 30 år gammelt...og i den forstand ser den ikke så dum ut. :wink:

968turbos2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening, mener JEG at disse porschene ikke har noe med porsche å gjøre. Da skal motoren sitte bak og ha 911-look'en. Disse andre (924,944 osv) liker jeg ikke. Men, dette er jo som sagt hva jeg synes.

Er vel Audi motor i enten 924 el 944, husker ikke hvem.? Eller? Og den andre er det v8 i? Kan jo være litt på jordet jeg nå da. Har ikke så veldig stor greie på porsche.

Men uansett, gratulerer med ny bil.. Du får det garantert mye moro med den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening, mener JEG at disse porschene ikke har noe med porsche å gjøre. Da skal motoren sitte bak og ha 911-look'en. Disse andre (924,944 osv) liker jeg ikke. Men, dette er jo som sagt hva jeg synes.

Er vel Audi motor i enten 924 el 944, husker ikke hvem.? Eller? Og den andre er det v8 i? Kan jo være litt på jordet jeg nå da. Har ikke så veldig stor greie på porsche.

...så Porsche Cayenne, Porsche Boxter, Porsche Carrera GT og den kommende Porsche Cayman er ikke ekte Porsche´r ? ...ingen av dem har motoren bak. :? En Porsche 944 har aldri hatt en VW motor, men både Porsche 924 og Porsche Cayenne har bl.a VW motorer montert. Både Porsche 928 og Porsche Cayenne har forøvrig V8 motorer montert...Cayenne både V6 og V8. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...