Gå til innhold

Vedrørende kjøp av BMW

Psyfoon
 Share

Hvilken bil ville DU kjøpt?  

33 stemmer

1. 1. Hvilken bil ville DU kjøpt?

• 520iA
      1
    • 525iA
      3
    • 535iA
      10
    • 525TDSA
      9
    • 523iA
      11
    • 732iA
      0

Anbefalte innlegg

du har jo misforstått! det er 3-serie som er tingen :)

ALLE har jo 3-serie for tiden.. Er jo seff. mange e34 og men det er mest 518 og 520'er. Dessuten synes jeg 5-serie har bedre komfort enn 3-serien, og siden jeg skal ha automat passer det best i 5'ern. Min bror har 91' 318i som jeg har kjørt endel med. Oppfatter bilen som trang jeg.. + at det er skikkelig japseplastkvalitet i interiøret. Skrangler og rister og ser stygt og simpelt ut. Men slik var det vel på alle e36 fra 91-93 for det meste..

ja,hvist du skal ha en "cruicse bil" og ikke noen sportsbil,så er nok 5 og 7 serie tingen for deg. MEN IKKE KALL BMW FOR "JAPSEKVALITET"!!

da banner du i kjerka gutten min :) grunnen til at du har dårlig intrykk av 3 serien,er fordi at den du har kjørt er uten el vinduer,og el takluke,og sikkert uten skinninteriør.+ at den motoren ikke drar skinnet av ei pølse (no offence 318 eiere) .men det er hver sin smak.jeg er fornøyd med min e36.jeg er 1.98 høy og jeg syntes ikke den er trang

Hehe :) Må ikke bli sint nå da. Var å sette det litt på spissen. Er vant til litt romslige biler, så jeg oppfatter e36 som "trang". Men det er vel mer at funksjonene er bygd rundt føreren i større grad enn andre biler, og det er jo både sportslig og ergonomisk korrekt. Men dette er en smak- og vanesak.

Begynner å spore litt av tema her nå da, men med interiørkvaliteten mente jeg hovedsaklig dashbordet. Når du tapper neglene på det så er det steinhard plast, som føles billig. Men jeg har hørt at dette ble oppgradert i eller etter 93'. Min brors bil har M-understell og når jeg kjørte den på grusvei knirket og skranglet det noe forferdelig. Og jeg tviler på at det er annet dashbord i en e36 med skinn og mere el. utstyr. Helt ærlig så mener jeg at plastkvaliteten på dashbordet i tidlige e36 er av den dårligste kvaliteten jeg har opplevd i en bmw. Til og med min forrige e30 føltes mer påkostet på dette området. No offense, men det er det jeg mener :o

PS: Har tidlig 90-tallsutgaver av Bilmagasinet hvor de testet den da nye e36 og dashbordkvaliteten ble tatt frem der også, såvidt jeg husker.

Jeg var på den første internasjonale bilutstillingen på Sjølyst (Oslo) i 1991 og der hadde BMW Norge lansering av den nye 3-serien...E36. Jeg kjørte på dette tidspunktet en 1989 Mercedes-Benz 190E 2,3 etter et par år med en 1987 E30 320i...altså to rimelig påkostede kvalitetsbiler. Vi (min kone og jeg) var naturligvis veldig spente og forventningsfulle da vi endelig etter en lang tid i kø fikk lov til å sette oss inn i den nye E36 325i. Det ble plutselig helt stille...ingen av oss fikk frem et ord...lett banking/tromming med fingrene på dashboardet, midtkonsollen og dørsidene...billig plastikk. Vi ristet på hodet og gikk videre til Porschestanden. Vår første E36 ble en 1997 323i og den var som natt og dag i forhold til vårt tidligere bekjentskap med en 1991 325i. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående min lille avstemning, ser jeg at de fleste mener E39 532i eller E34 535i. Den modellen som har stått lengst frem i tankene mine den siste måneden har ikke fått en eneste stemme, nemlig E34 525iA. Dette er jo en 24v med VANOS og 192hk, som bør gå rimelig greit selv med automat. Noen spesiell grunn til at ikke dere vil anbefale den modellen? Bare lurer jeg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

525i 24V er vel forsåvidt ingen dum bil det, men 535i er jo et par hakk grommere, så det er nok grunnen til at 525en har fått så få stemmer.

Folks preferanser er uansett helt forskjellige. Det er f.eks. lett å foreslå en bil med dyr forsikring og høyt forbruk når det ikke er en selv som skal ha den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...