Gå til innhold

fronthøytalere i e34!


Anbefalte innlegg

har montert et nytt 6 1/2" komponent sett i e34`en min monterte høytalerne i de orginale hullene(mye kutting i plast!) forran ved føttene!monteringa blei fin men det blei jo drit dårlig lyd pga plasseringen av høytalerne! noen som har noem bilder eller ideer om hvordan jeg kan montere for å få bedre lyd? høytalerne og forsterker er av merket rockford fosgate :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sprøytet noisekiller i "kassene" i sparkeplatene, å monterte høyttalerene i plastdekselet, med en dempematte bakpå(mellom plastdekselet og karosseriet), slik at det ble tett inn til kassen. E34 er en av de letteste bilene å bygge god lyd i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E34 er en av de letteste bilene å bygge god lyd i.

åssen får du en god lyd fra suben(e) da? paulsen her har suben i skipose hullet og laget det tett mellom kassen og baksete-veggen (tett kasse tror jeg) men jeg ble ikke no videre imponert over lyden.. hadde vært kjekt å fadd noen tips før jeg satte i gang selv.. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E34 er en av de letteste bilene å bygge god lyd i.

åssen får du en god lyd fra suben(e) da? paulsen her har suben i skipose hullet og laget det tett mellom kassen og baksete-veggen (tett kasse tror jeg) men jeg ble ikke no videre imponert over lyden.. hadde vært kjekt å fadd noen tips før jeg satte i gang selv.. 8)

Jeg hadde diskanter i speilhys, 4" i dashbord, 6,5" i sparkepanel og 2x12" i bakseterygg. Sub'ene var bygget i en lukket kasse, og sto slig at når du så inn gjennom skiposen så stod de i ca 45 grader

535_Bagasjerom_2.sized.jpg535_sub.jpg

Kassen var tettet rundt med fugeskum, så det var helt tett rundt = all lyd kommer ut gjennom skiposen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har montert 6.5" i to E34 på jobben. Det jeg gjorde var å kappe til en 12mm MDFplate og skrudde den fast innenfor hullet bak plastikkdekselet. Altså dekka hullet i metallet med denne plata. Skrudde først elementet på baksiden av MDFplata.Fikk tetta godt rundt med dempematte. Rocka vilt det ja. Diskanten satte jeg under det originale dekselet på dashen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...