Gå til innhold

Hva tennplugg merke er best?

///stian
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lurer på hvordan man kan merke forskjell på pluggmerker. Kvaliteten ja, men ytelse???

Undertegnede var på rulla noen dager tidligere med en 318iS E30. Denne ble målt til 112,5 HK på hjula. Nye plugger av merket Beru ble montert og bilen kjørt på rulla en gang til. Nå ble den målt til 117,4 HK på hjula, kalkulert effekt i motoren 138,1 HK.

Fra: http://home.netpower.no/pberg/bakkegarasjen_05.html

5hk ekstra med nye plugger.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt offtopic, men tipper du er ifra østlandet?

Er det mulig å si det så feil, uten at dere merker det?

det er et merke, derfor blir det HVILKET

Har fått med meg at dere ifra østlandet har fått denne uvanen med å si 'Hva'.. Men det er så feil som feil kan bli.

"Hilsen en fighter imot hva-romantikken!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det noen som har prøvd Halo tennpluggene?

. Minskede utslipp TÜV - 22% DEKRA - 37%

· Lavere forbruk TÜV 7-8 % DEKRA - 6%

· Lengre levetid Op til 150.000 km / 3 år

· Mer effekt Mer effekt forbrenning

Selv bruker jeg Denso (Denzo?) både på bilen og sykkelen (Iridium plugger) og har ikke merket noe negativt med de. Tror det spiller liten rolle på hva du velger viss du har en normal kjørestil nå tildags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt offtopic, men tipper du er ifra østlandet?

Er det mulig å si det så feil, uten at dere merker det?

det er et merke, derfor blir det HVILKET

Har fått med meg at dere ifra østlandet har fått denne uvanen med å si 'Hva'.. Men det er så feil som feil kan bli.

"Hilsen en fighter imot hva-romantikken!"

Jeg er da fra østlandet, men skriver hvilket.... Evt skal jeg si det, sier jeg "Å slags mærke ær bæst.." :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Bosch sine tilsvarende plugger i BMWen nå (var et uhell.. skulle ha NGK, men den forbanna drittsjappa bløffa meg), altså Super 4: http://aa.bosch.de/advastaboschaa/Produ ... lash=false

Halo har vel hel sirkel rundt, mens Super 4 har fire elektroder. Fungerer likt. Skal unngå overslag og ingen avstandsjustering skal være nødvendig. Men må ærlig talt si at jeg ikke har merket noen forskjell. Hadde vært moro å se på en rulle. Har forresten hatt disse før også, i Chrysleren. Hadde aldri noe trøbbel med de. Den startet alltid på første forsøk, uansett temp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Bosch sine tilsvarende plugger i BMWen nå (var et uhell.. skulle ha NGK, men den forbanna drittsjappa bløffa meg), altså Super 4: http://aa.bosch.de/advastaboschaa/Produ ... lash=false

Halo har vel hel sirkel rundt, mens Super 4 har fire elektroder. Fungerer likt. Skal unngå overslag og ingen avstandsjustering skal være nødvendig. Men må ærlig talt si at jeg ikke har merket noen forskjell. Hadde vært moro å se på en rulle. Har forresten hatt disse før også, i Chrysleren. Hadde aldri noe trøbbel med de. Den startet alltid på første forsøk, uansett temp.

Ved bruk av de Halo pluggene måtte en ikke justere tenning + diverse for å få utbytte av de? Mener jeg leste det en plass :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så hvor selges de her NGK pluggene? Hvilket nr. skal det være på dem? e30 325imotor? Husker at det er forskjell på noen nr. eller noe som skal så for noe...

M20B20 skal ha NGK ZGR5A, og jeg er rimelig sikker på at M20B25 skal ha den samme. Elektrodeavstanden skal være 0.8mm.

Mange rekvisitasjapper har NGK, og jeg har også funnet de på en del Statoil-stasjoner. Desverre er ZGR5A ganske sjeldne, så du må finne noen som har brukbart utvalg. Tror de ligger på 60-70,-/stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan man kan merke forskjell på pluggmerker. Kvaliteten ja, men ytelse???

Undertegnede var på rulla noen dager tidligere med en 318iS E30. Denne ble målt til 112,5 HK på hjula. Nye plugger av merket Beru ble montert og bilen kjørt på rulla en gang til. Nå ble den målt til 117,4 HK på hjula, kalkulert effekt i motoren 138,1 HK.

Fra: http://home.netpower.no/pberg/bakkegarasjen_05.html

5hk ekstra med nye plugger.. ;)

Jeg for min del er intressert i og hvite hvor jeg kan få tak i de pluggene!!!!

Helt konge med 5 hk opp for tennpluggskifte da :P Annen ting Ngk plugger har jeg fakktisk aldri hørt om.. Får ta en tur på statiol og høre i morgen.

Er det vrient og bytte plugger på en bmw e36 320 i ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...