Gå til innhold

Chip, effektanlegg, kvass kam o.s.v


Peoplez
 Share

Anbefalte innlegg

Ønsker noe mer hk ut av bilen, har vurdert å chippe, men det virker for det av andre at det er bare tull... at en ikke får noe særlig økning.

noen synspunkter?

Det er helt objektivt ikke så mye å hente ved og chippe en sugemotor...3-5 hestekrefter hvis du er heldig samt flytting av turtallssperren 500-1000 rpm. Lydbildet kan imidlertid virke mer sportslig hvis man skifter til et mer åpent luftfilter og bare det kan jo virke artig nok for mange. :D

Skifter du imidlertid grenrør og monterer en kvassere kam i kombinasjon med en fornuftig chip som mappes spesielt til din motor får du flere hestekrefter, men da handler det også mer eller mindre om tradisjonell trimming av en motor. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avhengig av hvilken motor du har, men har du større enn 2,5L vil en kvassere kam og en chip utgjøre bra forskjell.

Ring KM Cams og hør om han har kammer til din. Mulig du må sende inn dine...

Merker chiptrimming godt på M3 iallefall :D

Iver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke ta den helt ut da? Du høvler toppen, setter i større ventiler, kraftigere ventilfjører, kvass kam, chip, lettet svinghjul, større dyser +++

Knalldyrt blir det jo da..... :?

ja, det blir dyrt! da er det vel like godt å gå for et kompressorkit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...hverken et turbo-kit eller et kompressor-kit er når alt kommer til alt helt billige å ettermontere :?

hvor mye koster det å lette svinghjulet, ny kam, kraftigere ventilfjører, større ventiler, chip og større dyser?

det blir dyrt, og særlig hvis du ikke skrur selv.

da er det ikke så langt opp til et bolt-on kompressor-kit, og det vil gi mer effekt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...hverken et turbo-kit eller et kompressor-kit er når alt kommer til alt helt billige å ettermontere :?

hvor mye koster det å lette svinghjulet, ny kam, kraftigere ventilfjører, større ventiler, chip og større dyser?

det blir dyrt, og særlig hvis du ikke skrur selv.

da er det ikke så langt opp til et bolt-on kompressor-kit, og det vil gi mer effekt også.

Så det handler egentlig om forskjellen på dyrt og svindyrt. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...hverken et turbo-kit eller et kompressor-kit er når alt kommer til alt helt billige å ettermontere :?

hvor mye koster det å lette svinghjulet, ny kam, kraftigere ventilfjører, større ventiler, chip og større dyser?

det blir dyrt, og særlig hvis du ikke skrur selv.

da er det ikke så langt opp til et bolt-on kompressor-kit, og det vil gi mer effekt også.

Så det handler egentlig om forskjellen på dyrt og svindyrt. :wink:

jepp! :D

når man først skal koste på seg, så kan man jo like godt koste på seg litt mer, og få litt mer krutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...hverken et turbo-kit eller et kompressor-kit er når alt kommer til alt helt billige å ettermontere :?

hvor mye koster det å lette svinghjulet, ny kam, kraftigere ventilfjører, større ventiler, chip og større dyser?

det blir dyrt, og særlig hvis du ikke skrur selv.

da er det ikke så langt opp til et bolt-on kompressor-kit, og det vil gi mer effekt også.

Så det handler egentlig om forskjellen på dyrt og svindyrt. :wink:

jepp! :D

når man først skal koste på seg, så kan man jo like godt koste på seg litt mer, og få litt mer krutt..

Hvis man har pengene...så hvorfor ikke ? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...