Peoplez Skrevet Mai 29, 2005 Share Skrevet Mai 29, 2005 Ønsker noe mer hk ut av bilen, har vurdert å chippe, men det virker for det av andre at det er bare tull... at en ikke får noe særlig økning. noen synspunkter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Mai 29, 2005 Share Skrevet Mai 29, 2005 Peis på Hvis du legger til luftfilter og grenrør i tillegg til det du har skrevet så har du mye å hente. Bare husk å chippe sist Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 29, 2005 Share Skrevet Mai 29, 2005 Ønsker noe mer hk ut av bilen, har vurdert å chippe, men det virker for det av andre at det er bare tull... at en ikke får noe særlig økning.noen synspunkter? Det er helt objektivt ikke så mye å hente ved og chippe en sugemotor...3-5 hestekrefter hvis du er heldig samt flytting av turtallssperren 500-1000 rpm. Lydbildet kan imidlertid virke mer sportslig hvis man skifter til et mer åpent luftfilter og bare det kan jo virke artig nok for mange. Skifter du imidlertid grenrør og monterer en kvassere kam i kombinasjon med en fornuftig chip som mappes spesielt til din motor får du flere hestekrefter, men da handler det også mer eller mindre om tradisjonell trimming av en motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iver Skrevet Mai 30, 2005 Share Skrevet Mai 30, 2005 Litt avhengig av hvilken motor du har, men har du større enn 2,5L vil en kvassere kam og en chip utgjøre bra forskjell. Ring KM Cams og hør om han har kammer til din. Mulig du må sende inn dine... Merker chiptrimming godt på M3 iallefall Iver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Mai 30, 2005 Share Skrevet Mai 30, 2005 Du skal ikke ta den helt ut da? Du høvler toppen, setter i større ventiler, kraftigere ventilfjører, kvass kam, chip, lettet svinghjul, større dyser +++ Knalldyrt blir det jo da..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mai 31, 2005 Share Skrevet Mai 31, 2005 Du skal ikke ta den helt ut da? Du høvler toppen, setter i større ventiler, kraftigere ventilfjører, kvass kam, chip, lettet svinghjul, større dyser +++ Knalldyrt blir det jo da..... ja, det blir dyrt! da er det vel like godt å gå for et kompressorkit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostespiller Skrevet Mai 31, 2005 Share Skrevet Mai 31, 2005 Eller kansje turbo kitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 31, 2005 Share Skrevet Mai 31, 2005 Hmmm...hverken et turbo-kit eller et kompressor-kit er når alt kommer til alt helt billige å ettermontere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mai 31, 2005 Share Skrevet Mai 31, 2005 Hmmm...hverken et turbo-kit eller et kompressor-kit er når alt kommer til alt helt billige å ettermontere hvor mye koster det å lette svinghjulet, ny kam, kraftigere ventilfjører, større ventiler, chip og større dyser? det blir dyrt, og særlig hvis du ikke skrur selv. da er det ikke så langt opp til et bolt-on kompressor-kit, og det vil gi mer effekt også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 31, 2005 Share Skrevet Mai 31, 2005 Hmmm...hverken et turbo-kit eller et kompressor-kit er når alt kommer til alt helt billige å ettermontere hvor mye koster det å lette svinghjulet, ny kam, kraftigere ventilfjører, større ventiler, chip og større dyser? det blir dyrt, og særlig hvis du ikke skrur selv. da er det ikke så langt opp til et bolt-on kompressor-kit, og det vil gi mer effekt også. Så det handler egentlig om forskjellen på dyrt og svindyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mai 31, 2005 Share Skrevet Mai 31, 2005 Hmmm...hverken et turbo-kit eller et kompressor-kit er når alt kommer til alt helt billige å ettermontere hvor mye koster det å lette svinghjulet, ny kam, kraftigere ventilfjører, større ventiler, chip og større dyser? det blir dyrt, og særlig hvis du ikke skrur selv. da er det ikke så langt opp til et bolt-on kompressor-kit, og det vil gi mer effekt også. Så det handler egentlig om forskjellen på dyrt og svindyrt. jepp! når man først skal koste på seg, så kan man jo like godt koste på seg litt mer, og få litt mer krutt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 31, 2005 Share Skrevet Mai 31, 2005 Hmmm...hverken et turbo-kit eller et kompressor-kit er når alt kommer til alt helt billige å ettermontere hvor mye koster det å lette svinghjulet, ny kam, kraftigere ventilfjører, større ventiler, chip og større dyser? det blir dyrt, og særlig hvis du ikke skrur selv. da er det ikke så langt opp til et bolt-on kompressor-kit, og det vil gi mer effekt også. Så det handler egentlig om forskjellen på dyrt og svindyrt. jepp! når man først skal koste på seg, så kan man jo like godt koste på seg litt mer, og få litt mer krutt.. Hvis man har pengene...så hvorfor ikke ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå