Gå til innhold

Har du senket bilen din?


BMW_JP
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mistet dere mye komfort når det gikk fra original til senking ??

Mister man mindre komfor ved å kun sette på senkefjærer (40/15 H&R) og beholde org. demperne kontra skifte til sportsdempere + senkefjærer ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei...jeg har ikke senket min 2003 E46 318d Touring og jeg kommer heller ikke til å gjøre det. :D

Jeg senket min tidligere 1997 E36 323i med originale M-Tech fjærer/dempere i kombinasjon med 16" felger og 205/55-16 dekk...det var ok, men bilen hadde faktisk en bedre balanse originalt...derfor er ikke min E46 senket. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal senke til neste uke. hvorfor senker ikke de fleste likt, altså noen senker likt som 40/40 men noen 60/40.??

På mange biler (deriblant så godt som alle BMWer) er hjulbuene foran høyere enn hjulbuene bak. Det har sin naturlige årsak i at bilen skal kunne ha fullt rattuslag samtidig som den er helt nedklemt uten å ta uti, men det ser mongo ut. Det ser ut som bilene steiler. Derfor senker man mer foran enn bak for å få et rimelig likt forhold mellom dekktopp og hjulbue både foran og bak. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal senke til neste uke. hvorfor senker ikke de fleste likt, altså noen senker likt som 40/40 men noen 60/40.??

Fordi det blir, spesielt på BMW, penere med litt lavere framme enn bak.

Får en mer agressiv look..

Du har valset hjulbuene sant? Hva slags felger sitter på? var kule:)

Pen senking forresten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på tråden - har ikke senket, men skal gjøre det.

Hvorfor? - Traktorlook foran, må ned for utseendets skyld! Dessuten er demperne utslitt, og når da et komplett kit med både dempere og fjærer koster mindre enn fire originale dempere så slår man liksom to fluer i en smekk... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er senket originalt med sportsunderstell. Aner ikke hvor mye. Foran er det vel 20 mm å gå på, mens bak er perfekt! (i mine øyne) Selv om det hadde sett penere ut å senke 20 mm til framme, så er det uaktuelt! Har Infinity-front med leppe under, og det skraper i asfalten på vei ned bakken fra huset, akkurat i overgangen mellom bakken og veien nedenfor :( I tillegg drar den med grus hvis det er noen humper i veien. Leppa skal iallfall av om vinteren. Har ingen planer om å begynne som brøytesjåfør :P

Til dere som skal senke: Tenk på daglig bruk og stylingen dere har. Jeg kjører overalt i forbindelse med jobben, og kunne aldri hatt så lave biler som de fleste her inne kjører med. Det må se bra ut, men samtidig være praktisk. Er fornøyd sånn som jeg har det nå :)

Min_BMW_001.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er senket originalt med sportsunderstell. Aner ikke hvor mye. Foran er det vel 20 mm å gå på, mens bak er perfekt! (i mine øyne) Selv om det hadde sett penere ut å senke 20 mm til framme, så er det uaktuelt! Har Infinity-front med leppe under, og det skraper i asfalten på vei ned bakken fra huset, akkurat i overgangen mellom bakken og veien nedenfor :( I tillegg drar den med grus hvis det er noen humper i veien. Leppa skal iallfall av om vinteren. Har ingen planer om å begynne som brøytesjåfør :P

Til dere som skal senke: Tenk på daglig bruk og stylingen dere har. Jeg kjører overalt i forbindelse med jobben, og kunne aldri hatt så lave biler som de fleste her inne kjører med. Det må se bra ut, men samtidig være praktisk. Er fornøyd sånn som jeg har det nå :)

Min_BMW_001.jpg

Skulle hatt deg noen nye baklykter Dan..m3 lykter f.eks..pen bil ellers, kanskje litt høy foran :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hatt deg noen nye baklykter Dan..m3 lykter f.eks..pen bil ellers, kanskje litt høy foran :D

Kommer nye lykter rundt hele bilen neste år. Skal kun beholde de sorte sideblinkerne. Vet den er litt høy foran, men har ingen planer om å endre det foreløpig :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...