Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde endel risting på ujevnt underlag i min touring, dette skyldes utslitte foringer foran. Har forøvrig M-tech understell.

Tror ikke det er så mye å hente på å forsøke 16 toms felger. Jeg kjørte tidligere på 225/55/16, har nå gått over til 235/45/17.

16-tommerne var ikke noe bedre i dumper/trikkeskinner, så at den ekstra gummien gir bedre fjæring stemmer ikke med min erfaring...

Derimot "gynger" 225/55/16 betydelig mer i svinger, noe som gir upresis styrerespons.

Er svært fornøyd med 235/45/17(som også er anbefalt originalt), og ville ikke gått ned til 16 tommer hvis jeg var deg.

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Jeg tror nok Gunnar har rett i at E34 helt generelt er bedre sammenskrudd enn E39...les hva de skriver om modellene i svenske Autopower. :wink:

http://www.autopower.se/begagnatguiden/e34beg.asp

http://www.autopower.se/begagnatguiden/e39beg.asp

Fjärde generationens fem-serie. Svårt jobb att ersätta den populära föregångaren, men ansågs trots mycket höga förväntningar vara världens bästa bil. Mycket vacker och elegant kaross.

Skriver autopower også!! Så hva er det med autopower? Om E-39 har hatt flere værkstedsbesøk enn en E-34 på grunn av gjengangerfeil er d da en dårligere skrudd bil? Alle de tusen E-39 som har vært på værksted for f.eks og skifte motoren til vindusviskeren bak eller ABS-sensoren i et eller annet hjørne! Det er jo sånne grafer de legger til rette i en sammenligning! Uansett så er denne diskusjonen sporet helt av ! Jeg responderte på et innlegg som sa at E-39 var mer raklete og knirkete enn E-34!! Det er bullshit! Og at touring har mer knirking i dashbordet enn sedan? HALLO?

Autopower om E39: Mycket hög komfort men kvalitetsmässigt ett steg tillbaka gentemot föregångaren. ...E39 er altså en nyere modell og naturligvis en bedre bil enn E34, men den har ikke nødvendigvis en bedre kvalitet. Det kan jo også være at E39 var verdens "beste" bil nettopp fordi E34 ikke ble produsert mer. :D Forstå meg rett; E39 er en fantastisk fin bil...et fenomen, men den generelle kvaliteten på denne modellen og E46 kunne faktisk ha vært bedre. :wink:

Skrevet
E39 touring er heller på langt nær like godt sammenskrudd som f.eks e34 touring. Det knirker mye i e39 touring. Værtfall alle de jeg har prøvd..Mye mer støy og mer interiørknirk enn sedanen som er virkelig bra..Synd..

JAHA???

Karosseriet i E-39 er 70% stivere en i E-34 uansett om det er touring eller limo!

E-39 er flere lysår bedre sammenskrudd enn E-34! E-34 er en åttitallskonstruksjon som var utdatert og gammeldags lenge før den ble byttet ut med E-39! Hvorfor skal det være mindre interiørknirk i en sedan kontra en touring? (bortsett fra det faktum at du kjører med bagasjerommet inni kupeen)

Uttalelsen din utgår med høye kneløft!!!

Uansett, til saken:

Jeg bor i Oslo og farter også mye på trikkeskinnene, men noe ubehag eller ulyder har jeg ikke hatt problemer med, så jeg vil tro at noe er feil med fjæringen din! Dempere, fjærer, foringer.stabstagforinger etc, kan jo være en feil du har oversett en eller annen plass! Selv om du har automatisk nivåkontroll så er det ikke dermed sagt at du har sportsunderstell! Denne nivåkontrollen er dessuten noe dritt som er dyrt og bytte når demperne er slitt! En opprydding i hjulgeometrien er vel uansett og anbefale! Og sjekk for all del demperne bak hvis du har nivåkontroll!

Opprydning i hjulgeometri. Er det snakk om firehjulskontroll?

Skrevet

Min E39-touring går på 265/35-18 bak og 255/35-18 foran. Bilstein Sprint foran og Sport bak. Eibach fjører fremme og orginale bak. Kjører på mye brostein og dritt, og er ikke plaget med knirking.

Kanskje har robotene sviktet og man har måttet skrue min manuelt sammen :D:wink:

Skrevet

hvor mye gummi man har er veldig viktig for fjæring i slike kvasse humper som trikkeskinner , hull i veien osv. Du kan jo prøve med litt mindre luft også ( alt med måte selvsagt).

Skrevet

Lufttrykket har en god del å si ja. Kan jo nevne at jeg kjører på 32-33 psi i 16" vinterhjulene mot 40 psi i 18" sommerhjulene, så det gjør jo sitt til å gjøre forskjellen enda større.

Skrevet

hei jeg kjører med 245\35-19" og med et understel som hamann har bygd, og den er senket 60-60mm og spor vidden er bredet, og jeg synes dette er bare lekkert, har kjørt det meste. ingen ting slår dette 8)8)

audi dritt, men alroad bra og mecedes ok men gammel kall bil. :(

Skrevet

Jaja! velger selv glatt utseende foran comfort.

Har 215/35-18 med bilsten sprint understell.

Har ALDRI noen ulyder. Selvom jeg kjører over gamle damer :wink:

Er kansje litt hard. tror kanske sikkert at dette ikke har noe med felg eller dekk valget ditt. garanter foringer. Det er roten til allt støy i min erfaring ihvertfall. Muttern sin E34 bråkte som en Fødene kjerring når man kjørte.

Etter en liten fooorings :wink: var den stille som E65. Var f... meg en ny bil.

• 4 years later...
Skrevet

Få en time på verksted der de bender og sjekker alle stag og foringer.. Samtidig ber du dem se på demperlager og vurdere standen til demperne!! Det er det beste... Men BE OM Å FÅ VÆRE MED INN I VERKSTEDHALLEN.. Du må se til at dem sjekker ordentlig. Dagens verksteder er sløve som faen..

Jeg hadde min bil inne.. Gikk under bilen med mekanikern og fikk sett en masse som begynte å bli dårlig.. :D

• 11 months later...
Skrevet

må bare si at dekk merket har mye mere å si enn om det er 15 eller 20

kan kjøre på 15tommer som er helt jævlig og 20 tommer som er helt fantastiske.

men jeg hadde langt med på 17 tommer med dyre conti dekker eller et annet comfår merket . ikke billige dritt dekker.

undrestell ha noe og si det å men comfår demper + fjærer + dyre comf dekker er oppskriften på behagelig kjøring

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...